עכשיו זה רשמי: רו"ח חן שרייבר נכנס לתפקיד נשיא לשכת רואי החשבון

שרייבר נכנס לתפקידו הערב לאחר שהאסיפה הכללית הכריזה באופן רשמי על תוצאות הבחירות ללשכת רואי החשבון בישראל • שרייבר ניצח את המועמדת היריבה, רו"ח אלינה פרנקל, בפער קולות משמעותי

רו''ח חן שרייבר / צילום: כדיה לוי
רו''ח חן שרייבר / צילום: כדיה לוי

האסיפה הכללית של לשכת רואי החשבון אישררה לפני דקות אחדות את תוצאות הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון בישראל, לפיהן זכה רו"ח חן שרייבר בבחירות ללשכה ברוב משמעותי של למעלה מ-70% תמיכה של רואי החשבון החברים בלשכת רואי החשבון, שהגיעו להצביע בבחירות למוסדות הלשכה שנערכו ב-11 לחודש. "היום אנחנו מתחילים מסע חשוב לקידום לשכה סטטוטורית שתהא בית לכל רואי החשבון בישראל יחד נחולל רפורמה במעמד המקצוע שתחולל שינוי אמתי עבור 28 אלף רואי החשבון בישראל. הבחירות הסוחפות היו משאל עם על דרך ומנהיגות ולא על עסקנות או כסאות", אמר רו"ח שרייבר במעמד האסיפה.

לשכת רואי החשבון היא עדיין לשכה ולנטרית, התנדבותית, ולא לשכה סטטוטורית, שכל רואי החשבון בארץ חייבים להיות חברים בה ולהיות נתונים תחת פיקוחה, בדומה ללשכת עורכי הדין. שרייבר הבטיח לאורך קמפיין הבחירות שלו שזה יהיה הנושא המרכזי שבו הוא יטפל - הפיכת הלשכה לסטטוטורית. עם אישור מינויו לנשיא, התמקד שרייבר בנושא זה ואמר, כי "אין זה סוד שלאורך שנים רבות אני מתהלך חמוש ברעיון בחלום ובמצפן ניווט המסמן נתיב אחר, נתיב שיוביל את המקצוע אל יעדים ופסגות גבוהות מאי פעם. דבקתי ברעיון ללשכה סטטוטורית ולא משתי ממנו. יש כאלו שבאו והלכו אבל אני נשארתי איתן בדעתי ואמונתי כי יש לנווט את הספינה, את הבית הזה בנתיב אחר. הספינה שלנו דורשת חישוב מסלול מחדש, הנוסעים עליה רואים את האיומים הגדולים שלפנינו וחייבים לנווט למחוזות חדשים, ואני מתכוון לנווט אותה במהלך השנים הבאות בבטחה, באחריות וממלכתיות אך מבלי להירתע מפני גלים ורוחות הצד שעוד נכונו לנו. בשנים האחרונות הצגתי את החזון שלי להפיכתה של הלשכה שלנו ללשכה סטטוטורית, דיברתי רבות על החשיבות של הפיכתה ללשכה שפועלת מכוח חוק בדומה ללשכת עורכי הדין. אין אנו יכולים עוד לעמוד מנגד ולראות את השחיקה במעמד המקצוע ולשתוק".

שרייבר ניצח לפני כשבועיים את המועמדת היריבה, רו"ח אלינה פרנקל, בפער קולות משמעותי - כשגרף 3,697 קולות בוחרים, לעומת 1,513 קולות בלבד לפרנקל, המועמדת שזכתה לתמיכתה של נשיאת לשכת רואי החשבון היוצאת, רו"ח איריס שטרק.

לצידו של שרייבר התייצבו נשיא לשכת רואי החשבון שקדם לשטרק, רו"ח יזהר קנה וכן רו"ח ג'ק בלנגה, שהתמודד בבחירות הקודמות לתפקיד הנשיאות אך החליט הפעם לתמוך בשרייבר וכן נשיא לשכת רואי החשבון בעבר רו"ח עופר מנירב, ומי שקיבל לאחרונה תואר נשיא של כבוד לכל החיים בלשכה לאור פועלו לטובת ציבור רואי החשבון בעשורים האחרונים.

מלבד הבחירות לנשיאות, חברי לשכת רואי החשבון בחרו גם את חברי הוועד המרכזי שיכהנו כדירקטוריון הלשכה ב-3 השנים הקרובות וכן את חברי המרחבים (חיפה והצפון, תל אביב וירושלים), את נציגי המרחבים בוועד המרכזי ואת חברי הסניפים (נתניה, נצרת ובאר שבע). המחנה של שרייבר נחל הצלחה גם בבחירות למוסדות הלשכה וזוכה כעת לנוכחות משמעותית בוועד המרכזי, כאשר 15 מתוך 20 חברי הוועד המרכזי נמנים עם המחנה שלו.

רו"ח חן שרייבר

גיל: 55
מגורים: רמת גן
סטטוס: נשוי ואב לארבעה
תפקיד: בעלים של משרד רואי החשבון חן שרייבר, דירקטור בחברות ציבוריות, יועץ פיננסי בכיר לחברות ולבכירים, חבר מועצת רואי חשבון, דירקטור מכהן באיילון ביטוח, דירקטור מכהן במס"ב סליקת תשלומים, דירקטור מכהן בפוליגון נדל"ן
תפקידים קודמים: סגן נשיא בלשכת רואי החשבון, יו"ר דירקטוריון ארזים השקעות, דירקטור במנורה מבטחים פנסיה, נציג עורך הדין הנאמן בסקיילקס קורפוריישן בע"מ (יבואנית סמסונג), מנהל כספים בחברה לישראל, מגה ספורט ועוד