קרב ההישרדות של "הישרדות": רשת דחתה ברגע האחרון את שידור הפרק

קצת יותר משעה לפני שידורו, ברשת החליטו לדחות את שידור הפרק למחר • שלא לייחוס טוענים בהפקה כי הסיבה הייתה שינויים שנדרשו בעריכה, אך ההערכה בשוק היא כי הפרק נדחה בשל החשש מקרב הרייטינג מול "הזמר במסכה" של קשת

הישרדות VIP / צילום: יח''צ
הישרדות VIP / צילום: יח''צ

קרב כיפופי הידיים בין קשת לרשת סביב התוכנית "הישרדות" הגיע היום (ג') לשיא חדש. בשעה 20:15 העלתה רשת שקופית שבה בישרה לצופים כי הפרק שאמור היה להיות משודר הערב נדחה למחר (ד').

שלא לייחוס טוענים בהפקה כי "הפרק נדחה למחר בגלל שינויים שדרשו עריכה של הרגע האחרון". עם זאת, נראה כי בשוק אין הרבה שמאמינים לגרסה הזו של הסיפור, ובתעשיית הפרסום, שמושפעת מהשינוי לא פחות מהצופים, מסבירים זאת בתרגיל שעשו ברשת כדי לא להציב את "הישרדות" מול "הזמר במסכה".

יש להניח כי ההחלטה על הזזת הפרק התקבלה מוקדם יותר היום, קרוב למועד שבו התקבלו נתוני הרייטינג של אתמול, והתברר כי הפרק של "הישרדות" ששודר אמש (ב') הניב 12.4% בלבד אל מול 19.9% של "הזמר במסכה". אבל על סמך ההתנהלות של קשת ורשת בימים האחרונים והשינויים התכופים של לוחות השידורים שנקטו בשני הערוצים, הודעה על שינוי מועד הפרק הערב הייתה גוררת תגובת נגד של קשת והזזת "הזמר במסכה".

נזכיר כי לפני ימים ספורים הושקה העונה החדשה של "הישרדות", לאחר שהעונה הקודמת הובילה את טבלאות הצפייה במשך כמעט ארבעה חודשים. נראה כי בקשת למודי הניסיון החליטו לא לקחת סיכון והציבו מול השקת "הישרדות" את "הזמר במסכה", שהשיגה בעונה הראשונה שלה נתוני צפייה מצוינים.

תוצאות הערב הראשון היו מעודדות עבור רשת שניצחה בעשירית הנקודה את קשת. אולם כבר בערב הבא התברר כי השמחה הייתה מוקדמת מדי: הפרק השני החל ב-17%, ובמהלכו נרשמה נטישה של הצופים, עד שבסוף הערב נרשם רייטינג ממוצע של קצת יותר מ-13%. כאמור, במהלך כל הימים שחלפו מאז שונו לוחות השידורים, אך בשום שלב עד הערב לא נעשה שינוי של הרגע האחרון ממש.