הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בת"א; פריון קפצה ב-7%, טבע צנחה ב-6.7% לאחר הדוחות

מדד ת"א 35 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.1% ואילו מדד הבנקים רשם עלייה קלה • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

נעילה שלילית בבורסה. מדד ת"א 35 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.1% ואילו מדד הבנקים רשם עלייה קלה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו פריון, גלאסבוקס, אקסיליון, מיטב דש, אוגווינד וישראל קנדה.

טבע, מנגד, צנחה ב-6.7% לאחר הדוחות שפרסמה היום. 

16:40

ירידות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.3% ומדד ת"א 90 יורד ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.36 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות אוגווינד , סייברוואן, די.אן.איי ביומד, פריון  וג'נסל. 

14:35

טבע  פרסמה את דוחותיה לרבעון ולפיהם פספסה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. המניה איבדה 4.7% מיד עם פרסום הדוחות וכעת היא בהפסקת מסחר. בטרום המסחר בוול סטריט היא נסחרת כעת בירידה של 1%.

החברה דיווחה על הכנסות של 3.9 מיליארד דולר. הרווח למניה על בסיס GAAP עמד על 26 סנט רווח למניה ועל בסיס Non-GAAP הגיע ל-59 סנט. לשנה כולה, החברה צופה 16-16.4 מיליארד דולר הכנסות ורווח נקי למניה של 2.5-2.7 דולר. תזרים המזומנים שלה עמד בסוף הרבעון על 795 מיליון דולר, והצפי שלה לשנה כולה הוא תזרים של 2-2.3 מיליארד דולר.

גם גזית גלוב  מאבדת גובה לאחר פרסום הדוחות ויורדת ב-2.3%, בעוד שקמטק מטפסת ב-2.8%.

13:50

קמטק  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, שלפיהן ההכנסות הסתכמו ב-70.7 מיליון דולר (בהתאם לתחזיות) , גידול של 76% ביחס לאשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-18.5 מיליון דולר והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-20 מיליון דולר (שהם 45 סנט למניה - מעל התחזיות שהעריכו רווח Non-GAAP של 37 סנט למניה).

13:25

ברנמילר  עדכנה כי היא במו"מ להתקשרות בהסכם מסגרת לאספקת מערכות ולמתן שירותים לפיליפ מוריס וחברות מוחזקות שלה. טכנולוגיית האגירה של החברה צפויה לסייע לפיליפ מוריס בהפחתת פליטות גזי חממה כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה. 

גלאסבוקס  קופצת ביותר מ-6% לאחר שבית ההשקעות IBI החל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 134 שקל למניה - אפסייד של 44% על השער שאיתו פתחה את היום.

טופ גאם  הודיעה שחתמה על הסכם לרכישת שני קווי יצור למפעל החדש שיוקם על ידה, וזאת בעלות של 6.2 מיליון אירו.

12:20

הירידות בבורסה התחזקו, וכעת גם מדד ת"א 90 מאבד מעט גובה. ת"א 35 יורד ב-0.5%, ת"א 125 ב-0.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-415 מיליון שקל.

בפסגת המדדים נמצאות די.אן.איי ביומד , איירובוטיקס וסייברוואן עם עליות חדות של מעל 10%, וגם קווליטאו  שעוסקת בתחום השבבים והמוליכים למחצה מזנקת כ-8% במחזור מסחר עצום ביחס לממוצע שלה בחודשים האחרונים והרביעי בהיקפו בבורסה - אחרי אלוני חץ , טבע ואיי.סי.אל . כבר מספר ימים שהחברה מדווחת על מכירת החזקות ע"י המנכ"ל גדליהו קריגר.

בצד השני של הטבלה אפשר למצוא את מיי סייז  שנחתכת בכ-9%, טוגדר , איי.סי.בי , גבעות  ואלומיי . גם מלונות דן , אקוואריוס מנועים , איסתא  ואודיוקודס  מאבדות גובה.

11:00

המגמה המעורבת בבורסה נמשכת. מדד ת"א 35 יורד ב-0.3%, ת"א 90 נסחר ביציבות עם תנודות קלות מעלה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-190 מיליון שקל.

די.אן.איי ביומד  מזנקת ב-15% בהמשך לדיווח שלה שלשום על שינוי האסטרטגיה של החברה באופן שתכלול גם פעילות בתחום הנדל"ן בארה"ב. גם סייברוואן , אנויז'ן , קדימהסטם , נקסט ג'ן , מיי סייז  ופריון נטוורק  רושמות עליות חדות. בפסגת מדד ת"א 35 נמצאת מבנה  שעולה ב-1%.

איירובוטיקס  מזנקת ב-13% לאחר שדיווחה כי התקשרה במזכר הבנות עם חברת עין שלישית  לקראת שיתוף פעולה בתחום הרחפנים וכן בשווקים חדשים כגון תחום האנרגיה הסולארית. בהסכם, אם ייחתם, צפויים להיכלל יעדים שמטרתם להניב לצדדים הכנסות משותפות בסך של לפחות 10 מיליון דולר עד לסוף שנת 2024.

10:01

יום המסחר בבורסה התל אביבית נפתח כמצופה במגמה מעורבת, כאשר המניות הדואליות מכבידות על מדד ת"א 35 שרושם חולשה קלה. מנגד, מדד ת"א 90 מתקדם מעט.

פריון נטוורק  עומדת לפני עוד יום חיובי ומזנקת עם פתיחת המסחר (לאחר שעלתה אתמול 24% בת"א ו-31% בוול סטריט). מניית טבע  מנגד יורדת בכ-2%. החברה תפרסם היום את דוחותיה, כאשר אנליסטים המסקרים את המניה מצפים ממנה להציג הכנסות של קצת מעל 4 מיליארד דולר (גבוה מעט מהכנסות הרבעון המקביל ב-2020) ורווח נקי Non-GAAP בגובה 65 סנט למניה (בהשוואה ל-58 סנט ברבעון המקביל).

החשב הכללי במשרד האוצר והבורסה לניירות ערך בתל-אביב  הודיעו כי איגרות חוב ממשלתיות שהונפקו בחו"ל יוכלו להירשם למסחר במקביל גם בת"א. הרישום יקל על ציבור המשקיעים לרכוש ולסחור באיגרות החוב הנקובות במט"ח, בשקיפות ובעלויות נמוכות יותר ביחס למצב הקיים. ממשלת ישראל מגייסת חוב במטבע חוץ, בין השאר באמצעות הנפקת איגרות חוב בחו"ל. כיום נסחרות בחו"ל 23 סדרות אג"ח ממשלתיות שהונפקו מחוץ לישראל: 13 סדרות דולריות, שבע סדרות נקובות ביורו, שתי סדרות נקובות ביין יפני וסדרה אחת בפאונד.

הדולר נסחר הבוקר מול השקל ברמת שפל של 10 חודשים ויורד מתחת לרמה של 3.20 שקלים. זאת, בעוד בנק ישראל הוריד את הרגל מהגז ברכישות המט"ח נוכח מיצוי תוכנית הרכישות שהושקה בינואר האחרון בהיקף של לפחות 30 מיליארד דולר.

8:28

גב ים  פירסמה את דוחותיה הכספיים, מהם עולה שהרווח הנקי לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכם ב-695 מיליון שקל, בהשוואה ל-172 מיליון שקל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לאשתקד. ה-NOI של החברה הסתכם בתקופה זו ב-391 מליון שקל, עלייה קלה בלבד בהשוואה ל-388 מחליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA עמד על 363 מליון שקל, לעומת 361 מליון שקל בשנה שעברה. 

7:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בתל אביב ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת, במקביל למגמה במסחר על החוזים בוול סטריט.

אתמול ננעל היום בעליות שערים קלות במדדים המובילים. ת"א 35 התקדם ב-0.1%, ת"א 90 עלה ב-0.5% ומדד ת"א 125 התחזק ב-0.3%. מבין המדדים הענפיים, מדד ביטח הוביל את העליות והוסיף 1.3%, מדד טכנולוגיה התחזק ב-1.2%, מדד הבנקים התחזק ב-0.8%. בצד השלילי, מדד נפט וגז ירד ב-0.8% ומדד ביומד נסוג 0.4%.

2. טבע תפרסם דוחות; שת"פ אסטרטגי בדרך

יצרנית התרופות הישראלית טבע , שנסחרת גם בארה"ב, תפרסם היום את תוצאותיה לרבעון השלישי. אתמול נחתכה מניית החברה ב-7% לאחר דיווחים כי נוברטיס  נערכת למכירה של סאנדוז, מתחרה של טבע בשוק הגנרי. בשעות הערב המאוחרות, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, הודיעה טבע על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת MODAG לרישוי ופיתוח תרופה ייעודית למחלות ניווניות של מערכת העצבים.

היום צפויים להתפרסם גם דוחות קוקה קולה, מקדונלדס, בואינג, ג'נרל מוטורס, פורד מוטורס, איביי, ועוד. 

אמש פורסמו בין השאר דוחות אלפאבית (החברה האם של גוגל) ומיקרוסופט, שתיהן עקפו את התחזיות. גוגל הציגה ברבעון השלישי רווח למניה של 27.99 דולר לעומת ציפיות של 23.48 דולר והכנסות של 65.1 מיליארד דולר לעומת תחזיות שעמדו על 63.3 מיליארד דולר.

מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 45.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת צפי ל-43.9 מיליארד (קפיצה של 22% בהשוואה לאשתקד), והרווח למניה עמד על 2.71 דולר לעומת תחזית ל-2.08 (48% יותר מהתקופה המקבילה).

3. הדואליות יכבידו על ת"א 35

מרבית המניות הדואליות שבו מיום המסחר בארה"ב עם פערי ארביטראז' שליליים, והמרכזיות שבהן ככל הנראה יורידו את מדד ת"א 35 בכ-0.5%. טבע כאמור איבדה גובה אתמול וחזרה עם פער שלילי גבוה של 3.9%, נייס  עם פער של 1.8%, לייבפרסון  ונובה  עם 1.6%. 

בצד השני של הטבלה נמצאת פריון נטוורק  שזינקה 31% לאחר דוחות חזקים והעלאת תחזית, וצפויה לעלות גם היום לאור פער ארביטראז' חיובי של 6.6%. מניית החברה, שעוסקת בפתרונות לפרסום דיגיטלי, השלימה עלייה של כ-200% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לחברה שווי של כ-2.7 מיליארד שקל. 

4. יבואנית אפל בדרך לבורסה בת"א

חברת אייקון גרופ (iDigital), יבואנית מוצרי אפל בישראל, פירסמה טיוטת תשקיף שחושפת את הצמיחה הנאה שממנה נהנית החברה בפעילותה בשנים האחרונות. את אותה הצמיחה מבקשים בעלי מניותיה העיקריים, בראשות קרן הפרייבט אקוויטי סקיי, לנצל כדי להנפיק את החברה בבורסה בשווי של כמיליארד שקל - גבוה משמעותית מזה שבו הוערכה בעסקאות פרטיות בעבר - וגם כדי לממש נתח מהחזקותיהם.

טיוטת התשקיף שפרסמה החברה, לאחר דיווח בלעדי בגלובס, חושפת כי בסיכום המחצית הראשונה של 2021 הציגה איידיגיטל עלייה של יותר מ-60% בהכנסותיה (לרמה של 712 מיליון שקל) וקפיצה של כמעט 80% ברווח הנקי שהסתכם ב-35 מיליון שקל.

5. מגמה שלילית באסיה, הנפט נחלש

הבורסות באסיה נסחרות הבוקר בירידות שערים, כאשר מדד ניקיי בטוקיו יורד ב-0.4%, שנחאי מאבד 0.9% ושנזן 1.1%. בהונג קונג הירידה עומדת על 1.5%, כאשר חברות האנרגיה בעיקר מובילות את הירידות - CNOOC, פטרוצ'יינה וצ'יינה פטרוליום. גם שיאומי ועליבאבא מאבדות גובה. במדד הניקיי מובילות את הירידות חברת החשמל של טוקיו, קנון, סופטבנק וניפון.

מחירי הנפט נחלשים בכ-0.5% הבוקר, לרמה של 84 דולר לחבית נפט WTI ו-85.2 דולר לחבית נפט ברנט.