ההתחדשות העירונית מגיעה לפריפריה של ירושלים: אושרה תוכנית לבניית 521 יח"ד בנווה יעקב

שכונת נווה יעקב היא שכונה חרדית ברובה, עניה וחסרה בתשתיות • ע"פ הערכת החברה היזמית, הרווח הצפוי מהפרוייקט עומד על כ-115 מיליון שקל

פרויקט נווה יעקב / הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים
פרויקט נווה יעקב / הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים

חברת רוטשטיין נדל"ן הודיעה היום (ד') שתוכנית פינוי בינוי המקודמת על ידה במשותף עם חברת "טרא - Terra" בשכונת נווה יעקב בירושלים, קיבלה תוקף ע"י הוועדה המחוזית ירושלים. במסגרת התוכנית יהרסו 111 דירות ישנות במבנים משנות ה-70 של המאה שעברה ובמקומן יבנו 521 דירות חדשות ושטחי מסחר בהיקף של 830 מ"ר, בשמונה בניינים בגובה של 11 קומות מעל מפלס הקרקע. מדובר במתחם בשטח של כ-12 דונם ברחוב נווה יעקב 28-32. אדריכל התוכנית הוא מנדי רוזנפלד.

שכונת נווה יעקב היא שכונת המגורים היהודית הצפונית ביותר בירושלים. השכונה הוקמה ב-1970 באזור שסופח למדינת ישראל ולירושלים אחרי מלחמת ששת הימים. ע"פ מחקר שנערך באוניברסיטה העברית על-ידי מנחם דורפמן וסמדר וייס, מספר התושבים בשכונה הוא כ-28,500. המעמד הסוציו-אקונומי של תושבי השכונה הוא 2 מתוך 10, כ-80% מהתושבים בשכונה הם חרדים והשאר תושבים ותיקים, עולים ממדינות חבר העמים ואתיופיה. בשכונה יש מחסור במוסדות ציבור, שטחים ירוקים איכותיים, שטחי מסחר ותעסוקה ויש בה בעיות תחבורה.

על פי הערכות החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ-765 מיליון שקל והיקף העלויות הצפוי הינו כ-650 מיליון שקל. הרווח הצפוי בפרויקט מוערך בכ-115 מיליון שקל. הנתונים אינם כוללים מע"מ. יש לציין כי עד כה, התקשרו כ-75% מבעלי הדירות בהסכם ביצוע הפרויקט עם רוטשטיין התחדשות וכעת פועלת השותפות להחתמת יתר הבעלים.