"הקורונה דווקא פעלה לטובת השחקנים הקטנים בתחום המדיה"

איתמר רועי בן 33 מתל אביב • שותף עם שגיא ברגמן במשרד הפרסום דאון דה פילד • השניים הקימו חברה להפקת פודקאסטים • "אפשר להגיד שגם הפקקים במדינה משרתים אותנו היטב" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

איתמר רועי, שותף עם שגיא ברגמן במשרד הפרסום דאון דה פילד / צילום: אסתר קרן
איתמר רועי, שותף עם שגיא ברגמן במשרד הפרסום דאון דה פילד / צילום: אסתר קרן

לפני חמש שנים הקימו איתמר רועי (33) ושגיא ברגמן (30) את משרד הפרסום דאון דה פילד "זה משרד שעוסק בתוכן שיווקי ובקורונה הבנו שאנחנו יותר חזקים ממה שחשבנו. התחלנו להפיק פודקאסטים עצמאים שעליהם אנחנו מוכרים פרסומות גם דרך טלאנטים", אומר רועי.

את מיזם הפודקאסטים שלהם הם מיישמים באמצעות שני אולפנים והחזון הוא כי החברה תהפוך לגוף תקשורת. אחד המוצרים שהושקו לאחרונה בהשראת הקורונה הוא הפודקאסט 'אלמוות' המשמש כמעין מצבה קולית לנפטרים. "אנחנו חברה שיש בה הרבה שכול אבל אין בה דיבור על אבל, אלו שני דברים משיקים אבל שונים". הרעיון, הוא מסביר, נולד בתקופת הקורונה. "הקורונה הפכה את המוות למספרים, לסטטיסטיקות.

אנשים אמרו יש מגפה ואנשים מתים, וזה נכון אבל אנחנו אמרנו בואו נעצור רגע ונדבר על המתים לא כעל מספרים אלא כעל אנשים שעומדים מאחורי המספרים. המוצר די חדש, אנשים פונים אלינו או שאנחנו פונים למשפחות של נפטרים ומציעים להם לעשות הנצחה ליקירם. כמשרד שיוצר תוכן זה מוצר תוכן חדשני שבשלב זה מוצע ללא תשלום, אבל כגוף תקשורת לצד הפודקאסטים של האלמוות נציע גם תוכנית ספורט".

תחום הפרסום נפגע בתקופת הקורונה עם צמצום תקציבי שיווק, איך חוויתם את זה? "ירד לנו פרויקט גדול, אבל אנחנו מתעסקים בעולמות התוכן השיווקי, ולזה היה ביקוש, כי אנשים צרכו בלי סוף, ותוכן שיווקי שבהיבט העלויות נמוך משמעותית מפרסום מסורתי, היה דרך של משווקים לפצות על ביטול קמפיינים. גם עולמות הפודקאסטים התחזקו, כי לאנשים היה צורך בקהילתיות.

"אנחנו לא עוסקים בתוכן שיווקי 'הארד סייל' כלומר של ידוען שמפרסם מוצר בעמוד אינסטגרם שלו אלא בתוכן שעוסק בהעלאת מודעות למותג למשל בשיח על נושא מסוים. גם המשווקים לא מאמינים בשיווק האגרסיבי הזה וגם הם יודעים שתוכן שיווקי צריך לבוא בצורה שמכבדת את הצרכנים. לאורך השנים הייתה סברה שאם תתייחס לאנשים כמטומטמים תוכל להרוויח מזה כסף אבל הקורונה חידדה את זה במיוחד, שאנשים מחפשים אחר מוצר איכותי גם בעולמות הפרסום".

הקורונה גם חידדה את התחרות בענף שלכם.
"נכון אבל היא גם פעלה לטובת השחקנים הקטנים בתחום המדיה. לנו יש פחות הוצאות מלגופים הגדולים, אנחנו לא נדרשנו לשלם סכומים גדולים לפיצויי פיטורים מצד אחד ומצד שני יש לנו מוצר שרלוונטי לתקופה שבה אנחנו נמצאים, גופי התקשורת השונים עשו לנו שירות מצוין עם דחיפת עולמות הפודקאסטים. לפני ארבע שנים היינו צריכים להסביר למנהלי שיווק מה זה ולמה זה כדאי, היום כולם מבינים".

הציבור מוצף בתכנים, גם פודקאסטים, אין רוויה בתחום?
"הגענו לרוויה בכל דבר. אבל פודקאסט להבדיל מתוכן שאת קוראת את יכולה לצרוך גם בנהיגה או בזמן פעילות ספורט, פודקאסט הוא הפייסבוק החדש, הוא חלון הראווה של כל דמות מוכרת לעוקבים שלו. 117 מיליון אמריקאים מאזינים לפודקאסטים בממוצע של 44 דקות ביום, בישראל אנחנו לא שם אבל נגיע לזה. אפשר להגיד שגם הפקקים במדינה משרתים אותנו היטב".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il