מבנה גייסה 1.04 מיליארד שקל בהנפקת סדרת אג"ח חדשה

במסגרת שלב המכרז המוסדי המקדים שנערך אתמול, זכתה החברה לביקושי ענק בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל • מחיר האג"ח במכרז משקף תשואה אפקטיבית של 0.29% צמודת מדד, כאשר המח"מ של סדרה כ"ה החדשה עומד על 8.5 שנים

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

חברת מבנה נדל"ן הבטיחה אמש גיוס רחב היקף של 1.04 מיליארד שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה כ"ה החדשה. במסגרת שלב המכרז המוסדי המקדים שנערך אתמול, זכתה החברה לביקושי ענק בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל.

סדרה כ"ה החדשה צמודה למדד המחירים לצרכן ואינה מגובה בבטוחות. במסגרת המכרז המוסדי נקבע כי האג"ח יונפקו במחיר של 1.014 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב (ע"נ) של אג"ח כ"ה. בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מהגדולים והמובילים בישראל.

לדברי החברה, מחיר האג"ח במכרז משקף תשואה אפקטיבית של 0.29% צמודת מדד, כאשר משך החיים הממוצע (מח"מ) של סדרה כ"ה החדשה עומד על 8.5 שנים. ביום א' הקרוב יתקיים שלב המכרז הציבורי בהנפקה, ולאחריו יושלם הגיוס ואגרות החוב מסדרה כ"ה של מבנה נדל"ן יחלו להיסחר בבורסה לניירות ערך בת"א.

את ההנפקה הגדולה הובילו גופי החיתום של לאומי פרטנרס, ברק קפיטל, מנורה והאנטר קפיטל, בסיוע עו"ד בועז נוימן ועו"ד איתיאל בן חיים. מטעם החברה ליוו את ההנפקה הסמנכ"לית והיועצת המשפטית עו"ד עידית עמיר וסמנכ"ל הכספים יוסי פליבה.

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן, אמר אתמול כי "אנו מודים לגופים שהשתתפו בהנפקה. אין ספק שזו הבעת אמון מאוד גדולה מצד השוק שבאה לידי ביטוי בביקושים גבוהים במיוחד,. אנו פועלים מידי יום על מנת להשיא ערך לבעלי המניות והנפקה זו נועדה לפיתוח עסקי עתידי של הקבוצה".

בחודש ספטמבר השנה חתמה מבנה נדל"ן על עסקה גדולה לרכישת 23 נכסי מקרקעין מבנק מזרחי טפחות תמורת 530 מיליון שקל. רשימת הנכסים כוללת בין השאר את בניין ההנהלה של בנק אגוד בחוב אחוז בית בת"א, בניין משרדים ברחוב לינקולן בת"א, והסניף הראשי של בנק אגוד השוכן ברחוב אחד העם בת"א.

את הנכסים קיבל בנק מזרחי טפחות לידיו במסגרת רכישתו של בנק אגוד, והם בעלי יעוד למשרדים, מסחר ומגורים. השלמת העסקה מתוכננת להתבצע בחודש ינואר 2022, ולאחריה יושכרו הנכסים לבנק מזרחי טפחות לתקופות משתנות של עד 23 שנים תמורת סכום של כ-25 מיליון שקל בשנה.

חודש קודם לכן, באוגוסט השנה, דיווחה מבנה על זכייתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע במתחם "שדה דב" בת"א תמורת 633.8 מיליון שקל בתוספת מע"מ והוצאות פיתוח (כולל מע"מ) של 25.8 מיליון שקל. את ההצעה הגישה מבנה יחד עם חברת משולם לוינשטיין הנדסה וקבלנות ושותפה נוספת. 

הקרקע, בשטח של 4.7 דונם, מיועדת להקמת 230 יחידות דיור וכ-1,300 מ"ר של שטחי מסחר. בכוונת מבנה נדל"ן ושותפויותיה לקדם היתר להקמת הפרויקט בהתאם לתכנית בניין עיר הקיימת ביחס למגרש.

עוד לפני כן, חתמה מבנה בחודש מאי השנה על הסכם לרכישת זכויות ביחידות דיור להשכרה ובמעונות סטודנדטים תמורת 590 מיליון שקל. העסקה כוללת רכישה של מעונות סטודנטים (120 מיטות) בקרית אונו ורכישת 290 דירות להשכרה וכ-4,000 מ"ר שטחי מסחר בפרויקטים הממוקמים ברמת השרון, רמת חן (רמת גן), קריית אונו, בן שמן וחדרה.

מבנה נסחרת בבורסה לפי שווי של 9.1 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-41% מתחילת 2021. במסגרת הדוחות הכספיים לסיכום המחצית הראשונה של השנה, ציינה החברה כי סך פירעונות החוב שלה ל-12 החודשים שבין יולי 2021 ליוני 2022 מסתכם ב-650 מיליון שקל.