אינרום רוכשת את פעילות ה-SP ממצרפלס ב-150 מיליון שקל

פעילות ה-SP כוללת ייצור, מכירה ושיווק של מערכות צנרת אינסטלציה ביתית ולמבנים שונים • מכירותיה של מצרפלס במחצית הראשונה של השנים 2021 ו-2020 הסתכמו ב-47.7 מיליון שקל וב-36.2 מיליון שקל בהתאמה ומגלמות צמיחה של 32% משנה לשנה

נועם שצ'לקה, מנכ''ל אינרום תעשיות בנייה / צילום: קרן מזור
נועם שצ'לקה, מנכ''ל אינרום תעשיות בנייה / צילום: קרן מזור

קבוצת אינרום  תעשיות בנייה חתמה אתמול (ב') על הסכם לרכישת מלוא פעילות ה- SP מידיה של חברת מצרפלס בתמורה לסך במזומן של 150 מיליון שקל. הרכישה תתבצע באמצעות חברה בת חדשה שהקימה אינרום לצורך כך, אס.פי תעשיות, והשלמתה כפופה לאישור הממונה על התחרות ובתנאי שלא יחול שינוי מהותי לרעה בפעילות ה-SP עד למועד ההשלמה.

אינרום נחשבת לאחת מקבוצות התעשייה הגדולות והמובילות בישראל בתחום מוצרי הבנייה. החברה עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של מגוון מוצרים ופתרונות לשווקי הבנייה והשיפוצים, לתשתיות ולשימושים אחרים, באמצעות החברות איטונג, כרמית מיסטר-פיקס ונירלט צבעים.

בחודש שעבר דיווחה אינרום כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת פעילות ה-SP של חברת מצרפלסט, שבבעלות קיבוץ מצר, ואתמול חתמו הצדדים על חוזה העסקה. פעילות ה-SP כוללת ייצור, מכירה ושיווק של מערכות צנרת אינסטלציה ביתית ולמבנים שונים.

לדברי אינרום, רכישתה הינה חלק ממימוש התכנית האסטרטגית של הקבוצה, ליצירת מנועי צמיחה נוספים, להמשך חיזוק והעמקת הנוכחות של אינרום ומובילותה בענפי הבנייה והשיפוצים בהם היא ממוקדת. בהתאם לדוחות פרופורמה שנערכו לפעילות ה-SP, הכנסותיה בשנים 2020 ו-2019 הסתכמו ב-94.9 מיליון שקל וב-84 מיליון שקל בהתאמה ומגלמות צמיחה של 13% משנה לשנה.

מכירותיה של מצרפלס במחצית הראשונה של השנים 2021 ו-2020 הסתכמו ב-47.7 מיליון שקל וב-36.2 מיליון שקל בהתאמה ומגלמות צמיחה של 32% משנה לשנה. לדברי נועם שצ'לקה, מנכ"ל אינרום, "פעילות ה-SP תחזק ותעמיק את הנוכחות של אינרום ומובילותה בשווקי הליבה שלה ותגוון את סל המוצרים והפתרונות שאנו מציעים לקשת לקוחותינו.

שצ'לקה הוסיף, כי "רכישה זו, הינה בהלימה מלאה לתכניותינו להרחבת פעילויות הקבוצה והיא תעמיק את שרשרת הערך שאנו מציעים לשלבי הבנייה השונים ובכלל. בכוונתנו להוסיף ולפתח את פעילות ה-SP ולחזקה, כשזו תשתלב היטב בפעילויות הקבוצה ומפעליה. אינרום עם הפנים קדימה, ממוקדת וחדורת מטרה בהובלת שווקי פעילותה השונים, כקבוצה הגדולה והדומיננטית בתחומה."

פעילות ה-SP (או בשמה המלא Super Pipe) של מצרפלס כוללת ייצור, מכירה ושיווק של מערכות צנרת, אינסטלציה ואביזרים נלווים. הצנרת והמערכות הנלוות מיועדות להולכת מים חמים וקרים, בעיקר בתחום האינסטלציה הביתית ולמבנים ציבוריים, תעשייתיים ואחרים. מדובר בצינור רב-שכבתי, המורכב מחמש שכבות: שתי שכבות פוליאתילן מצולב, שתי שכבות חומר איחוי ושכבת אלומיניום.

במסגרת העסקה תרכוש אינרום את פעילות ה-SP, כולל ההון החוזר (לקוחות, מלאי, וספקים) שלה בשווי של 42.1 מיליון שקל (נכון לסוף יוני השנה), וכן את המוניטין, הרכוש הקבוע, הרכוש הבלתי מוחשי והחוזים העסקיים שלה. הפעילות הנרכשת לא תכלול התחייבויות כלפי בנקים או מוסדות פיננסיים אחרים ולא יתרות מזומנים ושווי מזומנים ("Cash-Free Debt-Free").

לאחר השלמת העסקה ימשיך קיבוץ מצר להחזיק ב-100% ממניות מצרפלס, שתיוותר עם פעילותה השנייה - בתחום פתרונות ההשקיה לחקלאות. מצרפלס מייצרת ומשווקת טפטפות ושלוחות טפטוף, צינורות פוליאתילן להשקיה ואביזרים שונים למערכות השקיה ברחבי תבל.

לפני כשלוש שנים הפך קיבוץ מצר לבעל מניות יחיד במצרפלס, לאחר שרכש את החזקות שותפתו דאז, קבוצת גאון (לשעבר צינורות המזרח התיכון). במסגרת אותה עסקה רכש קיבוץ מצר 25.1% ממניות מצרפלס מקבוצת גאון תמורת 43.5 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של 173 מיליון שקל. מאז אותה עסקה מחזיק קיבוץ מצר ב-100% מחברת מצרפלס.

אינרום  נסחרת בבורסה לפי שווי של 2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה ב-5% מתחילת 2021. את המחצית הראשונה של 2021 סיימה אינרום עם צמיחה של 19% בהכנסות ל-498 מיליון שקל ועם עלייה של 17% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-49 מיליון שקל.

אינרום מתנהלת כחברה ללא גרעין שליטה. בעלי מניותיה הגדולים הם בית ההשקעות אלטשולר שחם (17.52%) הקיבוצים ניר עוז ונירים (13%) וחברת הביטוח מגדל (12.96%).