האקרים איראניים: נדליף מידע אישי נוסף אם לא נקבל מיליון דולר תוך 48 שעות

קבוצת ההאקרים האיראנית "בלאק שאדו" פרסמה כי עד כה "איש מהממשלה הישראלית או חברת סייברסרב לא יצר איתנו קשר", והודיעה: "אם נקבל מיליון דולר לארנק הדיגיטלי במהלך ה-48 שעות הקרובות, לא נדליף את המידע ולא נמכור אותו לאיש" • בעקבות פניית הפרקליטות, טלגרם סגרה את הערוץ הציבורי של "בלאק שאדו" באפליקציה

מתקפת הסייבר על סייברסרב. איום בפרסום פרטים נוספים / צילום: Shutterstock, JLStock
מתקפת הסייבר על סייברסרב. איום בפרסום פרטים נוספים / צילום: Shutterstock, JLStock

אחרי שפרסמו אתמול (ש') 28 אלף רשומות מאתר חברת קווים וקבצים מהאתרים של חברת דן, אתר התיירות פגסוס ואתר ההיכרויות אטרף קבוצת "בלאק שאדו" (Black shadow), המיוחסת לקבוצה פרטית או ביטחונית איראנית פרסמו היום הודעה לפיה, "איש מהממשלה הישראלית או חברת סייברסרב לא יצר איתנו קשר. הבעיה ככל הנראה לא מספיק חשובה עבורם. מאחר ואנחנו יודעים שנושא 'אטרף' מדאיג את כולם, החלטנו לבקש מיליון דולר בכדי לא להדליף מיליון פרטים אישיים, תכני צ׳ט, כרטיסים לאירועים, היסטוריית קניות וכל תוכן שהיה על האתר. אם נקבל מיליון דולר לארנק הדיגיטלי במהלך ה-48 שעות הקרובות, לא נדליף את המידע ולא נמכור אותו לאיש".

שורה של אתרים ישראלים מרכזיים נפלו ביום שישי האחרון ונשארו לא זמינים למשך שעות רבות. אתרים אלו כוללים את אלו של חברות התחבורה דן וקווים, מכון מור, חברות ניופאן ודלתא גליל, האגודה למלחמה בסרטן, ארגון תגלית, מוזיאון הילדים בחולון, תאגיד מי נתניה, טורנדו מזגנים, הבלוג של תאגיד השידור הציבורי, אתר ההיכרויות וחיי הלילה אטרף ואחרים.

מי שלקחה אחריות על תקיפת הסייבר היא קבוצת "בלאק שאדו". הקבוצה דיווחה על התקיפה אמש בערוץ הטלגרם שלה. לפי הדיווח, המתקפה נעשתה דרך תקיפת חברת סייברסרב הישראלית (Cyberserve), חברה ותיקה לפיתוח אתרים ואפליקציות סלולריות. עם זאת, לא כל האתרים של לקוחות סייברסרב נפלו, כמו אתר מפעל הפיס שנשאר באוויר וכך גם אתר לשכת עורכי הדין. גם האתר של סייברסרב עצמה נפל.

בעקבות פניית פרקליטות המדינה, סגרה טלגרם את הערוץ הציבורי של Black Shadow באפליקציה, שם פורסמו החל מסוף השבוע מסרי איום וקישורים להדלפות של מסמכים המכילים פרטים אישיים באתרי כמו אטרף ופגסוס. כעת הקבוצות מופיעות כ"פרטיות" ולא נגישות לציבור המשתמשים הכללי.

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ביקשו להוסיף כי ייתכן בהחלט שהקבוצה תוסיף להעלות תכנים בקבוצות חדשות שייפתחו בטלגרם, בדארקנט ובאתר האינטרנט של הקבוצה. עם זאת, במחלקה מתכוונים להמשיך ולנסות "להפיל" את אתרי הקבוצה.