תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הרבה יותר מבית למגורים: "צמודי קרקע נבנים היום ממש כמו ריזורט פרטי"

הכתבה בשיתוף זבולון עדירן

השאיפה של רבים לצאת ממרכזי הערים כמו גם משבר הקורונה, הביאו לעלייה בביקושים לצמודי קרקע. גם בגזרת התכנון, הבנייה ועיצוב הבתים, נרשמים שינויים וטרנדים שכובשים את השוק • "הישראלים מוכנים להשקיע בבית החלומות שלהם - אנחנו בונים בצמודי קרקע בריכות נוי, ספא, חדרי קולנוע, מרתפי יין ומקוואות", אומרים האחים עדי וערן זבולון מבעלי חברת זבולון עדירן על המגמה העכשווית בענף

צילום: Amit Geron
צילום: Amit Geron

בית פרטי צמוד קרקע הוא חלומם של חלק לא קטן מהישראלים. למרות המעבר המואץ למגדלים רבי קומות במרכזי הערים, הביקוש לבתי קרקע ממשיך לעלות ושיעור התחלות הבנייה של צמודי קרקע בשנים האחרונות עומד על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על ממוצע של כ-20% מסך התחלות הבנייה בישראל.

גם משבר הקורונה, שהכניס את מדינת ישראל לבידודים ולסגרים, תרם לעליית קרנו של הבית הפרטי ושינה את תפיסת הבית בעיניהם של רבים. הצורך במרחב פתוח, בחללי עבודה, בחצר, בריכה ובגישה אל החוץ הגבירו את ההתעניינות בצמודי הקרקע. הגידול בביקושים משתקף גם בבדיקה שביצעה יד 2 עבור גלובס , ממנה עולה כי בשנת 2020 הוכפל מספר החיפושים באתר של נכסים מסוג "בית פרטי" ו"קוטג'" מ-4 מיליון חיפושים ב-2019 ל-8.5 מיליון חיפושים ב-2020.

בחברת זבולון עדירן, שמתמחה בבניית בתי מגורים פרטיים, יוקרתיים ויחודיים כבר 30 שנה, מכירים מקרוב את החלום הישראלי לבית פרטי ומצביעים על השינויים שחלים לא רק בהיקף הביקושים, אלא גם ובעיקר באופיו של הבית הישראלי בשנת 2021.

"הבית הוא כבר לא רק בית. אם בעבר הוא שימש לצרכי מגורים בסיסיים, עם חדרי שינה, סלון, מטבח וחצר, כיום הוא ממלא פונקציות רבות ומגוונות הרבה יותר" אומר עדי זבולון, מנכ"ל ואחד מבעלי חברת זבולון עדירן, שביחד עם אחיו ערן מנהל את החברה כבר 30 שנה, "ציבור גדול שלפני עשור עזב את הבית הפרטי ועבר למגדלים בלב הערים, מחפש היום את הדרך חזרה אל צמודי הקרקע", הוא מוסיף, "עם מרחב גדול שיכול לשמש כחדרי עבודה, עם בריכה פרטית וחצר לשעות הפנאי ועוד שימושים שלא קיימים בבתים משותפים".

צילום: Homega3D
 צילום: Homega3D

הטרנדים בבתים פרטיים - בטון חשוף וחללים לשלל שימושים לשעות הפנאי

כמו בכל תחום בחיינו גם האדריכלות, התכנון ושיטות הבנייה של הבתים החדשים מושפעים מטרנדים ומשינויים שמכתיבה המציאות.

אחד השינויים שבולטים לעין הוא הבנייה בבטון חשוף. לדברי עדי מדובר בטרנד שכבש את שוק בתי המגורים הפרטיים בארץ כמו במדינות רבות בעולם. "היום רוב הבתים הם מודרניים ואלגנטיים ונבנים מבטון חשוף, עם קווים ישרים ומינימליסטיים וללא פריטים ארכיטקטוניים בחזיתות", הוא אומר ו מוסיף כי "מדובר בטכניקת בנייה שהפכה פופולארית בענף ומאפשרת ורסטיליות וגמישות עיצובית, עמידות החומר ודומיננטיות של המבנה בנוף".

זבולון עדירן - למעלה מ-25 שנות ניסיון בביצוע פרויקטי בנייה. לפרטים הקליקו כאן>>

הבנייה בבטון חשוף מחייבת מומחיות, משום ששיטת הבנייה היא שונה. גם בפן האסתטי, דווקא העדר החיפוי לקירות ומראה הבטון הטבעי מצריכים עבודה יסודית, מקצועית ומדויקת, שכן כל טעות שנעשית בה - ניכרת לעין. לדברי עדי בחברה שבבעלותו פיתחו שיטות ומתודות לעבודה בבטון חשוף, עם ציוד מכני ייחודי, המאפשר יצירת מראה דקורטיבי ויוקרתי. בנוסף, מתמחה זבולון עדירן ביצירת בטון חשוף בטקסטורות שונות ובגווני אפור, לבן או שחור ועם יכולת להטמיע גוונים שונים בבטון.

טרנד נוסף עליו מתעכב עדי הוא בריכות השחייה, שפעם עיטרו רק וילות של בעלי יכולות כספיות גבוהות וכיום נפוצות בבתים פרטיים רבים בישראל. אלא שגם בגזרה זו נרשם שינוי עם כניסתן לשוק של הבריכות המתרוממות, המאפשרות לקבוע את מפלס המים בבריכה ואף להעלותה לגובה החצר, וכל זאת בלחיצת כפתור. "הבריכות המתרוממות הפכו למבוקשות בבתים רבים מסיבות בטיחותיות, בשל היכולת 'להעלים' את הבריכה בתום השימוש בה. בנוסף, הן מאפשרות ניצול מקסימלי של שטח החצר", מסביר עדי.

צילום: Homega3D
 צילום: Homega3D

גם הקמין הביתי הפך בשנים האחרונות לפופולארי בבתים רבים, כשלצד החימום שהוא מספק בימי חורף קרים, הוא גם משווה לבית מראה קלאסי. החלונות בבתים הפרטיים מקבלים גם הם מקום מרכזי בעיצוב הבית, כאשר כיום המגמה היא ליצור חלונות ומפתחים גדולים מפרופילים מינימליסטים בכלל חללי הבית, שהופך מואר מאור השמש.

"הבית היום הוא כמו ריזורט", אומר עדי, "יש לו, כאמור, שימושים רבים הרבה מעבר לצרכי המגורים הבסיסיים. מעבר לבריכות השחייה שהפכו לחלק כמעט אינטגרלי מהבית צמוד הקרקע, אנחנו בונים בצמודי קרקע גם הרבה בריכות נוי, חדרי כושר וספא, חדרי קולנוע, מרתפי יין ומקוואות. אם בעבר מרתפי יין היו רק בבתים בסרטים הוליוודיים, כיום כל חובב יין יכול לבנות בביתו חדר יינות ייחודי". המטרה שלנו בזבולון עדירן, היא להגשים לאנשים את החלומות שלהם דרך הבית שאנחנו בונים להם.

בזבולון עדירן מדגישים כי לא מדובר רק בטרנדים של האלפיון העליון, אלא בשכבה הולכת וגדלה של מעמד בינוני, שמשקיע את מיטב כספו כדי לבנות את בית חלומותיו. "בגלל היעדר הקרקעות הזמינות והמחירים הגבוהים שלהן, רבים קונים היום קרקע בפריפריה ובונים בה בית חלומות שנראה לא פחות טוב מבית בהרצליה פיתוח או בסביון", אומר עדי.

מוצר מותאם לצרכי הלקוח

בניית בית פרטי בניגוד לדירה שרוכשים מקבלן היא תהליך מורכב, שדורש תכנון מוקפד ורמת ביצוע גבוהה.

לדברי עדי, "הניסיון והמקצועיות של הקבלן הם תנאי הכרחי לבניית בית פרטי, שיגשים את החלום של בעליו. הקבלן המבצע לא בונה בית שהוא 'מוצר קטלוגי', אלא מספק מוצר ייחודי המותאם לרצון ולצרכי הלקוח, ונדרשים כאן מיומנות גדולה, ניסיון וקבלות בשטח. חשוב להבין שהבנייה משלבת בתוכה הרבה מאוד גורמים ואנשי מקצוע, החל מהאדריכל ועד אחרון הקבלנים. לקבלן חייבת להיות הבנה ויכולת לתכלל את כל העבודות ולייצר הרמוניה בין הגורמים השונים".

לסיום הוא מעלה עוד נקודה שלדבריו יש לתת עליה את הדעת: "בניגוד לקבלנים אחרים שמעסיקים עובדים חיצוניים, מרבית העובדים שלנו הם עובדי החברה. מדובר בעובדים מנוסים, מקצועיים שאנו מעסיקים אצלנו כבר שנים. מעבר לכך אנחנו גם מעניקים מעטפת רחבה, הכוללת שורה של יועצים אשר מפקחים על התהליך ויודעים לתת מענה מיידי לכל צורך שמתעורר. אנחנו האבא והאמא של הפרויקט והכתובת לבעליו, כי אחרי הכל מדובר בנכס האישי ביותר שלהם, שמופקד בידינו".

זבולון עדירן - בקבלנות ביצוע - הניסיון כן קובע. היכנסו לעמוד האינסטגרם שלנו>>