Be | בלעדי

רשת Be תציע בדיקות סרולוגיות שיאפשרו הנפקת תו ירוק לילדים בגילאי 3-12

הבדיקות, שייערכו בשישה סניפים של הרשת בשיתוף מערך שיבא טרגט, יאפשרו לילדים לקבל תו ירוק שיהיה תקף עד סוף מרץ 2022 במקרה שיתגלה בבדיקה שיש להם נוגדנים אחרי שהחלימו מקורונה • עלות הבדיקה היא 109 שקל, ותוצאותיה יתקבלו תוך כחצי שעה

בדיקות קורונה בסניפי Be של שופרסל / צילום: יובל נסים
בדיקות קורונה בסניפי Be של שופרסל / צילום: יובל נסים

אחרי הבדיקות לנוסעים לחו"ל, רשת Be - בשיתוף מערך שיבא טרגט - תציע ממחר (9 בנובמבר) בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאי 3-12. הבדיקות יאפשרו לילדים לקבל תו ירוק שיהיה תקף עד לסוף חודש מרץ 2022 במקרה שיתגלה בבדיקה שיש להם נוגדנים (אחרי שהחלימו מקורונה).

בשישה סניפים של הרשת יוקמו עמדות לבדיקה על-ידי נציגים המוסמכים לקחת דם מאצבע הילדים הנבדקים. הבדיקות נעשות באמצעות מערך המרכז הרפואי שיבא וחברת טרגט מרקט.

תוצאות בדיקת הדם מתקבלות תוך כחצי שעה (בהודעת טקסט), וממצאי הבדיקה עוברים למשרד הבריאות שבהתאם לתוצאות יוכל להנפיק תו ירוק לילדים. התו יונפק אוטומטית כשהוא תקף כאמור עד ל-31 במרץ 2022. עלות הבדיקה היא 109 שקל.

הבדיקות יוצעו בסניפי הרשת בתל אביב (דיזינגוף סנטר וגן העיר), בכפר סבא, בקניון עזריאלי חיפה, בירושלים ובאשדוד.

הבדיקות הסרולוגיות לילדים נעשות לאחר שמשרד הבריאות אישר הנפקת תו ירוק על בסיס רמת הנוגדנים שיתבררו בבדיקה לילדים שעדיין לא רשאים לקבל חיסון. 

הרחבת מערך הבדיקות לטסים לחו"ל 

במקביל נערכת Be להרחבת מערך בדיקות הקורונה שהיא מציעה לטסים לחו"ל. בדיקות אלה מוצעות כיום ב-15 סניפים, והצפי של הרשת, כמו גם של שאר הרשתות שמציעות בדיקות לטסים לחו"ל, היא לעלייה בביקוש - ראשית עם הכנסת התיירים לישראל, שרבים מהם יידרשו לבצע בדיקות PCR לפני שישובו למדינותיהם (כך לדוגמה ארה"ב); ושנית לאור החלפת מערך הבדיקות בנתב"ג וייקור משמעותי של הבדיקות שמוצעות לטסים בשטחי נמל התעופה - את אומגה שמציעה בדיקה רגילה ב-40 שקל מחליפה חברת פנגיה שתגבה 89 שקל על אותה בדיקה, מחיר זה מתקרב לרמת המחירים שמוצעים בנקודות הבדיקה השונות הפזורות בארץ עם ממוצע של כ-110-120 שקל לבדיקה.

ב-Be מחיר הבדיקה נע בין 95 ל-139 שקל, בסופר-פארם המחירים נעים בין 89 ל-119 שקל, ובסניפי ביקורופא המחיר הוא 99 שקל. בקרוב צפוי רשת גוד פארם של רמי לוי להשיק מערך בדיקות ליוצאים לחו"ל במחיר שלפי ההערכות יעמוד על כ-70 שקל. אומגה שתפעל בנתב"ג עד 21 בנובמבר (בטרמינל 1) מציעה שירות של בדיקה מהירה (עד 4 שעות לתוצאות) בעזריאלי ובמרכז דיזנגוף במחיר של 135 שקל.

"יש פה עסק שהוא כדי להישאר" אמר לגלובס אורי וטרמן, מנכ"ל Be, שהעריך כי מחירי הבדיקות לנוסעים לחו"ל עשויים לרדת לאור כניסת השחקנים הנוספים לתחום. לדבריו, "אנחנו בוחנים את נושא המחירים, אם כי צריך להבין שיש פה מערך שכרוך בעלויות לא מבוטלות".

וטרמן העריך כי המחיר הממוצע יתייצב על כ-100 שקל. עוד הוא ציין כי הנבדקים ב-Be מקבלים את תוצאות הבדיקה לנסיעה לחו"ל עד השעה 10:00 בבוקר למחרת יום הבדיקה, בלי קשר לשעה שבה היא נעשתה. וכך, גם במשך קבלת התשובה - התחרות פועלת לטובת הנוסעים. 

מירי סיני, מנכ"לית ובעלי שיבא טרגט, מסרה: "מדובר בבשורה חשובה לציבור. שיתוף-פעולה ראשון מסוגו המנגיש את הבדיקות הסרולוגיות לילדים ברחבי הארץ לקראת תחילת החיסונים הילדים. ניתן יהיה לוודא מי מהילדים הוא בעל נוגדנים לאחר שחלה והחלים, ולכן לא יזדקק לחיסון".