"אנחנו משכיחים את העובדה שהגענו לנאסד"ק 'עם הילדים המופרעים של הכיתה'"

מניית ארבה רובוטיקס הישראלית שייסד קובי מרנקו נמצאת בימים האחרונים במומנטום חיובי בנאסד"ק, עם זינוקים במסחר גבוה במיוחד • תרמו לכך דיווחים על ביקושים בסין למוצרי החברה והמלצה חיובית מוולס פארגו

קובי מרנקו, מנכ''ל Arbe / צילום: דיוויד גראב
קובי מרנקו, מנכ''ל Arbe / צילום: דיוויד גראב

מניית ארבה רובוטיקס  הישראלית נמצאת בימים האחרונים במומנטום חיובי בנאסד"ק, ובפתיחת שבוע המסחר היא זינקה בשיעור דו-ספרתי, אם כי בסופו של יום המסחר היא ננעלה בעלייה מתונה יותר, של כ-7%. המסחר במניה ביום שני התבצע במחזור מסחר גבוה במיוחד, על רקע מספר דיווחים חיוביים מהימים האחרונים.

ארבה מספקת שבב לרדארי-הדמיה לרכב, והיא הפכה לחברה ציבורית לאחר שהתמזגה בחודש שעבר לחברת SPAC לפי שווי של 525 מיליון דולר. כעת היא נסחרת בשווי של 742 מיליון דולר - עלייה של 41%.

בשבוע שעבר דיווחה החברה שני דיווחים משמעותיים - הראשון הוא ש-Weifu הסינית, יצרנית רדארים גדולה בשוק הסיני, משיקה פיילוט על בסיס המערכת של ארבה, וצופה ייצור מלא בסוף 2022; הדיווח השני גם הוא קשור לסין, ולפיו BAIC Group, אחת מיצרניות הרכב הסיניות הגדולות ביותר, תשלב את הטכנולוגיה של ארבה במודלים בייצור סדרתי. במקביל, בנק ההשקעות וולס פארגו  החל לסקר את מניית החברה בהמלצה חיובית עם מחיר יעד של 19 דולר, שגבוה ב-59% מהמחיר הנוכחי.

"רוצים הוכחות, ועד אז - לא נקנה"

"קצת אחרי המיזוג ל-SPAC, עשיתי פוסט-דיל רוד שואו ונפגשתי עם משקיעים", מספר קובי מרנקו, מייסד ומנכ"ל ארבה. "מה ששמעתי מהם הוא 'וואלה, מגניב, אבל כמוך יש עוד 399 ספאקים ששמענו מהם סיפורים, וברובם זה נגמר בשלב הסיפורים; אנחנו רוצים הוכחות, ולא נקנה עד אז".

לדברי מרנקו הוא שאל אותם מה חשוב להם לדעת. "וול סטריט מתקשה להעריך האם אתה אחרי הסיכון הטכנולוגי, ובדרך לייצור", הוא אומר. הדיווח על Weifu ענה על אחד החששות המרכזיים: "Weifu שחקן רדארים גדול בשוק הסיני, והיא הודיעה שעד סוף 2022 יהיה ייצור מלא של רדאר מבוסס צ'יפים שלנו, אז הסיכון הטכנולוגי למעשה הוסר", אומר מרנקו.

הדיווח השני, על BAIC, תרם גם הוא למומנטום. "BAIC היא אחת משלוש היצרניות הגדולות ביותר בשוק הסיני, והיא הודיעה שהיא תשלב אותנו בדגמים סדרתיים. מבחינת השוק והאנליסטים זה לא תומחר קודם, הם לא הסתכלו על הפוטנציאל הזה בטווח הכל כך מיידי", הוא מוסיף.

"עוברים לקטגוריה של מניות רגילות"

יחד עם ההמלצה של וולס פארגו, נוצר מומנטום במניה, ולדבריו זה תאם לאסטרטגיה של החברה, שמלכתחילה הגיעה לשוק עם שווי לא מוגזם, והראתה קבלות. "זה עדיין לא אומר שלא נראה עוד שבועיים את המניה במחיר נמוך יותר, אבל זה בהחלט בסיס איתן למניה. משקיעים גדולים מאוד קונים במספרים גדולים, זה לא סוחרי יום שמזיזים את המניה. אנחנו עוברים לקטגוריה של מניות רגילות, ומשכיחים את העובדה שבאנו 'עם הילדים המופרעים של הכיתה' (דרך SPAC)", הוא אומר.

מתחילת השנה הושלם מיזוגן של כעשר חברות טכנולוגיה ישראליות ל-SPAC הנסחרות בוול סטריט, ורובן רשמו מאז המיזוג תשואות שליליות משמעותיות, מחציתן של יותר מ-50%.

נכון להיום, רק שתי חברות טכנולוגיה ישראליות שמוזגו ל-SPAC מציגות תשואה חיובית - איירון סורס , שהייתה העסקה הגדולה ביותר, שמוזגה לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר ונסחרת כיום בשווי של כ-11.9 מיליארד דולר, כ-7% מעל מחיר המיזוג; וארבה, שהייתה העסקה הקטנה ביותר והניבה תשואה מרשימה יותר, של מעל 40% כאמור.