רשמית: מנכ"לית אינטל ישראל לשעבר מקסין פסברג מונתה ליו"רית נתיבי איילון

ועדת המינויים בשירות הציבורי אישרה את מינויה של מקסין פסברג ליו"רית חברת נתיבי איילון הממשלתית • מי שדחפה למינוי היא שרת התחבורה מרב מיכאלי

מקסין פסברג / צילום: אסנת רום
מקסין פסברג / צילום: אסנת רום

ועדת המינויים בשירות הציבורי בראשות השופטת בלהה גילאור אישרה את מינויה של מקסין פסברג ליו"רית חברת נתיבי איילון הממשלתית. כיום החברה מתפקדת ללא דירקטוריון פעיל, זאת לאחר עזיבתו בחודש שעבר של יו"ר הדירקטוריון מאיר חן, ולאור העובדה שכיום הדירקטוריון כולל רק שני חברים - נציג משרד התחבורה, ישי דון יחיא, ונציג העובדים בני אייל. בקרוב גם צפוי גם מנכ"ל החברה, איתמר בן מאיר לפרוש מתפקידו לאחר כארבע שנים בחברה, והוא צפוי לעבור למגזר הפרטי.

פסברג כיהנה כמנכ"לית חברת אינטל ישראל במשך עשור וכסגנית נשיא אינטל העולמית והייתה אחראית על מיזוג חברת מובילאיי בתוך אינטל. בין היתר היא גם ניהלה את מפעלי החברה בקרית גת במשך 17 שנים.

מי שדחפה למינוי היא שרת התחבורה מרב מיכאלי. בהודעה שהוציאה השרה טרם המינוי הסופי, נמסר כי "מקסין פסברג היא דמות מעוררת השראה, שיכולות הניהול וההובלה המזהירות שלה ידועות לכל. בעולם שבו מרבית ממשרות הניהול בחברות ההייטק והטכנולוגיה מאויישות ע"י גברים, מקסין היא לא רק מנהלת פורצת דרך אלא גם אשה פורצת דרך. תחום התשתיות בישראל זקוק בדיוק לשני הדברים הללו ואני שמחה על הסכמתה לקבל על עצמה את התפקיד הכל כך חשוב הזה".