דוחות מאכזבים לפריגו: הרווחים נמוכים ב-30% מההערכות בשוק

חברת התרופות ומוצרי ה-Self care פספסה בגדול את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח • ההכנסות עלו ב-4% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל • רשמה רווח של 45 סנט למניה, בעוד שהציפיות היו לרווח של 65 סנט

מורי קסלר, מנכ''ל פריגו / צילום: יח''צ
מורי קסלר, מנכ''ל פריגו / צילום: יח''צ

דוחות מאכזבים לחברת פריגו , הנסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ותל אביב. החברה, שבעבר התמקדה בתחום התרופות וכיום ממוצבת כחברה בתחום הטיפול העצמי (self-care, מוצרים צרכניים למניעת מחלות ולאיכות חיים) הציגה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים, בשורת ההכנסות אך בעיקר בשורת הרווח, ובמקביל הציגה תחזית רווח שנתית חלשה. החברה צופה כעת רווח נקי מתואם של 2-2.1 דולר למניה ב-2021, בעוד שתחזית האנליסטים היא ל-2.46 דולר.

הרבעון השלישי הסתיים עם הכנסות של 1.04 מיליארד דולר, עלייה של 4% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 2.6% בנטרול מכירת ורכישת פעילויות שבוצעו והשפעות שערי חליפין.

על תוצאות החברה ברבעון השפיעו לרעה קשיים בשרשרת האספקה, ומנגד החברה נהנתה מצמיחה במכירות אונליין, תנודות שערי חליפין ותמחור גבוה יותר של מוצרים.

התחום הצרכני באמריקה צמח ב-4.6% להכנסות של 694 מיליון דולר, ובפריגו מציינים לחיוב את עונת הצינון שתרמה לביקוש למוצריה - על רקע העובדה שיותר אנשים חוזרים למפגשים פיזיים. התחום הצרכני הבינלאומי תרם להכנסות הרבעון 349 מיליון דולר.

מתחילת השנה: קיפאון בהכנסות, הפסד של 78 מיליון ד'

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ההכנסות הגיעו למעט מעל 3 מיליארד דולר, ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה. ההפסד הנקי בתקופה זו הסתכם ב-78.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי אשתקד, ומתוך הסכום, 58.9 מיליון דולר היו הפסדי הרבעון השלישי - צמצום לעומת ההפסד ברבעון המקביל.

בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, פריגו רשמה רווח נקי מתואם בגובה 61 מיליון דולר, ירידה לעומת 83 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-45 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-65 סנט. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי המתואם ב-1.45 דולר למניה.

פריגו הודיעה לאחרונה על השלמת מכירת פעילות תרופות המרשם שלה (כולל הפעילות בישראל) ב-1.55 מיליארד דולר, על רכישת חברה צרפתית ביותר מ-2 מיליארד דולר, על פשרה בהליך מיסויי שהעיק על מנייתה, בנוגע לשומת מס באירלנד ועל קבלת סכום של 355 מיליון אירו בהליך גישור בבלגיה.

מורי קסלר, מנכ"ל פריגו, התייחס לאירועים אלה ואמר כי כעת פריגו ממוקדת אך ורק בתחום הצרכני, וממוצבת לצמיחה חזקה. לדבריו, "התוצאות המאכזבות ברבעון השלישי משקפות את המשך ההשפעה של סביבת התפעול המאתגרת, שנובעת ממגפת COVID-19 שהחלה ב-2020 ונמשכה ב-2021. התוצאות אינן מהוות אינדיקציה לפוטנציאל הצמיחה העתידי שלנו".

פריגו נסחרת בשווי 6.3 מיליארד דולר.