אילקס מדיקל משקיעה 10 מיליון דולר בסטארט-אפ לאבחון ולטיפול בסרטן

אילקס תשקיע 10 מיליון דולר בחברת Starget Pharma, שעובדת באבחון וטיפול ממוקד בסרטן באמצעות קרינה רדיואקטיבית ממוקדת • אילקס לא השקיעה בשנים האחרונות בחברות חיצוניות המפתחות מוצרים חדשים, וגם השקעתה בפלייט היא תוצר של רכישת חברת מדטכניקה

מנכ''לית אילקס מדיקל, תמי גלילי / צילום: אנטולי קריניצקי
מנכ''לית אילקס מדיקל, תמי גלילי / צילום: אנטולי קריניצקי

קבוצת אילקס מדיקל , שעוסקת בשיווק של מוצרי אבחון רפואי (דרך חברת אילקס) ושיווק של ציוד רפואי (דרך החברה מדטכניקה) וגם פיתוח ויצור של מכשירי הנשמה ניידים (דרך חברת פלייט מדיקל), הודיעה על השקעה בחברה נוספת.

אילקס תשקיע 10 מיליון דולר בחברת Starget Pharma, שעובדת באבחון וטיפול ממוקד בסרטן באמצעות קרינה רדיואקטיבית ממוקדת. סטרגט מפתחת מולקולות שמשמשות כנשא להעברת חומרי הדמיה ותרופות באופן סלקטיבי לרקמת הגידול.

אילקס לא השקיעה בשנים האחרונות בחברות חיצוניות המפתחות מוצרים חדשים, וגם השקעתה בפלייט היא תוצר של רכישת חברת מדטכניקה. מנכ"ל אילקס תמי גלילי אמרה היום לגלובס כי "אילקס מדיקל הכריזה במהלך 2021 כי בכוונתה לבצע השקעות בתחומי המדיקל. במהלך השנה - שנתיים הקרובות החלטה זו היא חלק מהאסטרטגיה של החברה". כלומר, סיכויים טובים שנראה עוד השקעות כאלה בקרוב.

לדבריה, סטרגט פועלת בתחום הת'רנוסטיקה (חיבור בין דיאגנוסטיקה לטיפול), תחום שמתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות, ולדעת החברה צפוי להמשיך ולהתפתח. "סטארגט צפויה להתחיל בניסויים הקליניים כבר בשנה הקרובה ואנו מצפים לגילויים ופריצות דרך חדשות. סטרגט מתאימה מבחינת החזון שלנו, לאופן בו הקבוצה רואה את השילוב בין דיאגנוסטיקה לטיפול רפואי מותאם אישית".

סטרגט היא חברה ישראלית הפועלת מרמת השרון. היא הוקמה ב-2019 על ידי רונן קלמנסון וסיגל קלמנסון קושניר, וגייסה עד היום רק גיוס סיד. השניים היו ממייסדי חברת חברת Infiniapps, שנמכרה לחברת Stride Gaming בכ-40 מיליון דולר לאחר שגייסה הון ממשפחת קלמנסון בלבד. רונן קלמנסון גם ניהל את אינפיניאפס ויזם מספר חברות סטארט-אפ נוספות.

סיגל קלמנסון קושניר הייתה גם סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה במיקרוסופט ישראל ובקומברס. החסרות שייסדו השניים היו בעיקר בתחום הגיימינג, וזהו המיזם הראשון שלהם בתחום הרפואי, אם כי רונן היה חבר דירקטוריון בחברת הטיפול בסרטן יורוג'ן הנסחרת בנאסד"ק.

המוצר המוביל ששל סטרגט פותח בבית החולים שיבא. זהו פפטיד הדומה לחומר סומטוסטטין, אשר כאמור נאסף בצורה ממוקדת לתוך גידולים סרטניים, ולכן יכול להעביר אל הגידול חומרי ניגוד להדמיה או חומרים פעילים לטיפול.

אילקס תשקיע סכום התחלתי של 3 מיליון דולר ארה"ב בתמורה למניות רגילות המהוות כ-15.4% מסטרגט אחרי הכסף, ובהינתן עמידה של סטרגט באבן דרך של היעדר רעילות של המוצר בשני החולים הראשונים, אילקס תשקיע שני מיליון דולר נוספים, ותחזיק 21.9%.

לאחר מכן תהיה לאילקס אפשרות להשקיע 5 מיליון דולר נוספים ולהגדיל את החזקתה ל-32.7%.

אילקס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.34 מיליארד שקל. בשנה האחרונה היא ירדה ועלתה אך בסך הכל שמרה מנייתה על מחירה לפני כשנה. ב-5 השנים האחרונות עלתה המניה 200%.