סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל: "יש לנו הנחיה לקלוט 60% נשים"

שלומי צרפתי פירט בכנס התעסוקה השנתי של גלובס כי כיום יש רק 20% עובדות נשים בחברת החשמל ועוד פחות מנהלות, אך בכוונת ההנהלה לשנות זאת • עוד אמר צרפתי כי בעיניו גיוס מגוון יהפוך את חברת החשמל לחברה טובה יותר

שלומי צרפתי / צילום: שלומי יוסף
שלומי צרפתי / צילום: שלומי יוסף

שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל (החברה הגדולה ביותר בישראל, בפער), פירט לגבי מדיניות החברה בנושאי גיוס מגוון ומשלב של עובדים. כיום, הוא מספר, יש רק 20% עובדות נשים בחברת החשמל ועוד פחות מנהלות. אלא שחברת החשמל שואפת לשנות את זה, וזה נמצא בראש סדר העדיפויות של החברה. "יש לנו הנחיה לקלוט 60% נשים" הוא אומר מצד אחד, אך מספר שמאז הקורונה החברה גייסה 1,000 עובדים - מתוכם רק 300 נשים. הוא מאמין שתוך מספר שנים, שיעור הנשים בחברת החשמל יגיע ל-30%.

בעיניו, גיוס מגוון יהפוך את חברת החשמל לחברה טובה יותר. לא רק במובן המגדרי, אלא גם בשילוב נרחב יותר של מגוון אוכלוסיות מיעוטים: חרדים, ערבים ויוצאי אתיופיה. כשנשאל לגבי השכר, הוא הסכים שמדובר במאפיין חשוב במיוחד, ולכן השכר זהה לחלוטין בין גברים לנשים, וגם בין אנשים עם מוגבלויות לאנשים בלי.

צרפתי גם סיפר על הפער בין הרצון של העובדים בשנים האחרונות "לקפוץ" בין עבודות, לבין העובדה שחברת החשמל אינה בנויה על כך. הפתרון, בעיניו, הוא גמישות בתוך החברה ומעבר בין חטיבות. זה, לדעתו, יוצר אפקט דומה מאוד למעבר בין חברות, מכיוון שהאתגרים וחווית העבודה שונים לחלוטין. גם הקורונה אילצה את חברת החשמל לבצע שינויים דרמטיים, כמו מעבר לעבודה מהבית בחלק מהמקצועות, דבר שהוא לא האמין שהיה אפשרי לפני כן.

*גילוי מלא: האירוע נערך בחסות אינטל ישראל, חברת חשמל, Pliops ו-Fyber- a digital turbine company