מתאוששת מהקורונה: הרווח הנקי של אפי נכסים זינק ב-80% ברבעון השלישי

חברת הנדל"ן המניב מציגה תוצאות טובות לרבעון השלישי של 2021 בזכות עלייה בהכנסות מהשכרת נכסים וניהולם, לצד עלייה חדה בשווי הנדל"ן שבבעלותה • השחיקה בשער האירו מיתנה את הצמיחה

אבי ברזילי, מנכ''ל אפי נכסים / צילום: תמר מצפי
אבי ברזילי, מנכ''ל אפי נכסים / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב אפי נכסים  מתאוששת ממשבר הקורונה ומציגה תוצאות טובות לרבעון השלישי של 2021 בזכות עלייה בהכנסות מהשכרת נכסים וניהולם, לצד עלייה חדה בשווי הנדל"ן שבבעלותה. הרווח הנקי המיוחס לבעלים של החברה צמח בכ-80% ברבעון השלישי ל-291 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד.

הכנסות החברה מהשכרת נכסים גדלו ברבעון השלישי ב-40% ל-144 מיליון שקל ואילו ההכנסות מאחזקה וניהול נכסים עלו ברבעון השלישי ב-51% ל-50 מיליון שקל. בניכוי הוצאות הפעלת הנכסים, גדל ה-NOI (רווח מפעילות השכרת נכסים) ברבעון השלישי ב-28% ל-143 מיליון שקל.

לדברי החברה, ה-NOI גדל בזכות השלמת פרויקטים במהלך שנת 2020 וביניהם קניון אפי בראשוב ובניין משרדים בבלגרד, וכן מרכישת פרויקטים מניבים בשנת 2020 הכוללים את פורטפוליו המשרדים ברומניה ובנין המשרדים בוורשה. שיעור הצמיחה הגבוה נבע גם מההשפעה המשמעותית של השלכות נגיף הקורונה על תוצאות החברה ברבעון המקביל.

מנגד, קוזזה העלייה ב-NOI קוזזה במידה ניכרת כתוצאה מהשחיקה בשער האירו מול השקל, שנמשכת גם ברבעון הרביעי של 2021. לדברי החברה, בעקבות מספר עסקאות שבוצעו השנה לרכישת פרויקטים בפראג, בהוד השרון ובבלגרד יחד עם השלמת האכלוס של פרויקטים שבנייתם הושלמה ובנטרול השפעת הקורונה, צפוי ה-NOI להגיע לקצב של כ-651 מיליון שקל בשנה.

החברה גם מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה-NOI השנתי להגיע ל-928 מיליון שקל. גם ה-FFO (רווח נקי תזרימי) צמח ברבעון השלישי בשיעור ניכר של 53% ל-70 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.

עלייה של 140 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה

לדברי החברה, הקצב השנתי של ה-FFO על בסיס הרבעון השלישי ובנטרול השפעת הקורונה והתאמות נוספות עומד על כ- 316 מיליון שקל, כאשר עם השלמת הרכישות והאיכלוסים הצפויים בקרוב הוא יגדל לקצב שנתי של 361 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה- FFO להגיע לקצב שנתי של 581 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוחות, כי ברבעון השלישי רשמה החברה עלייה (נטו) של 140 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה, לצד עלייה של 177 מיליון שקל בשווי הנדל"ן בהקמה, שמיוחסת בעיקר לפרויקט לנדמארק בת"א. את הרבעון השלישי סיימה אפי נכסים עם הון עצמי המיוחס לבעלים של 4.464 מיליארד שקל, ובמקביל לפרסום הדוחות דיווחה גם על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל.

אפי נכסים פועלת בעיקר בשוק הנדל"ן של מזרח אירופה, וכן בשוק הנדל"ן המניב בישראל, בדגש על תחום המשרדים. לדברי אבי ברזילי, מנכ"ל החברה, "במהלך הרבעון היינו עדים להתמתנות משמעותית בתחלואה במדינות הפעילות של החברה באירופה וכפועל יוצא בהסרת מרבית המגבלות וזאת, לאחר תקופה ארוכה של מגבלות חריפות וסגרים שנמשכה מסוף שנת 2020".

ברזילי הוסיף, כי שורת ההקלות יצרה חזרה לשגרה בפעילות העסקית ובעיקר בתחום המשרדים, אולם לקראת סוף הרבעון החל גל הקורונה הרביעי באירופה, שהשפיע בעיקר על פעילות הקניונים ברומניה. בימים אלה נרשמת לדבריו התמתנות בהתפשטות המגפה ברומניה יחד עם המשך העליה במדינות האחרות.