בכיר מסקודה בכנס המובילטי: נעמיק את שיתוף הפעולה שלנו עם חברות סטארט-אפ ישראליות

חבר מועצת המנהלים של סקודה מרטין ג'אן ציין בוועידת רה"מ לתחבורה חכמה ארבעה סטארט-אפים ישראלים מתחומים שונים איתן החברה מתכוונת לשתף פעולה • וגם: הדגמים החדשים של B.M.W בישראל • השבוע בעולם הרכב

אולם תצוגה וירטואלי / צילום: יח''צ
אולם תצוגה וירטואלי / צילום: יח''צ

חברת סקודה ממשיכה להעמיק את פעילות המו"פ ושיתוף הפעולה עם חברות סטארט-אפ מתחום המובילטי בישראל, כך אמר מרטין ג'אן, חבר מועצת המנהלים של סקודה, בוועידת רה"מ לתחבורה חכמה, שהתקיימה בשבוע שעבר בתל אביב.

המיזם המשותף של סקודה ושל קבוצת צ'מפיון מוטורס, DIGILAB, הרחיב בשנה שעברה את שיתופי הפעולה שלו עם חברות סטארט-אפ ישראליות מתחומים שונים. בין החברות החדשות, שעמן החלה החברה לשתף פעולה ולבחון את הטכנולוגיות שלהן ציין הבכיר של סקודה ארבע חברות.

חברת Treedis שפיתחה עבור סקודה אולם תצוגה וירטואלי, שמעניק ללקוח חוויה מלאה של ביקור בסוכנות רכב פיזית 24/7 כולל "סיור" בין כלי הרכב באולם הווירטואלי, איתור חומר רלוונטי, תיאום נסיעת מבחן ועוד. פרויקט הפיילוט כבר יושם על ידי צ'מפיון מוטורס בישראל והוא מוצע בהדרגה לדילרים של סקודה ברחבי העולם.

WATERGEN, שמפתחת פתרון להפקת מי שתייה מהלחות באוויר מסביב לרכב. לאחרונה הודיעה החברה גם על שיתוף פעולה עם חברת פורד.

חברת הסייבר סקיוריטי ILLUSIVE, שהוקמה על ידי עופר ישראלי ובבורד שלה נמצא בין השאר נדב צפריר, ממקימי חממת הסייבר-סקיוריטי TEAM8. ככל הידוע זו הפעם הראשונה ששמה של החברה מוזכר בהקשר עם תחום האוטומוטיב.

חברת TECH SEE, שהוקמה על ידי איתן כהן ואמיר יפה ומפתחת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית ומציאות רבודה, שמאפשרים לטכנאים להגיש סיוע חזותי מרחוק ללקוחות ולאנשי שירות טכניים בשטח. גם כאן זהו אזכור ראשון של פעילות החברה בתחום הרכב בשיתוף עם יצרן רכב מרכזי.

לדברי הבכיר מסקודה, החברה מפתחת כיום מקורות הכנסה חדשים ואחד מהם הוא שירותים דיגיטליים חדשים לרכב כמו למשל שיתוף רכב ושימוש על בסיס "מנוי". לדבריו עד 2030 תחום השירותים הדיגיטליים צפוי לתרום כ-14% מהכנסות החברה.

דגמים חדשים ומחודשים לב.מ.וו בישראל

חברת קמור פתחה את המכירות של דגמי 2022 עם שלל דגמים חדשים ומחודשים. בגזרת הקרוס-אובר השיקה החברה את הדגמים המחודשים של ה-X3 וה-X4. כלי הרכב עברו עדכון בעיצובם החיצוני, בעיקר בחרטום, לטובת מראה ספורטיבי יותר.

ב.מ.וו X3
 ב.מ.וו X3

תא הנוסעים של כלי הרכב מצויד כעת במסך מחוונים דיגיטלי ובמסך מולטימדיה גדול יותר לצד שורה של עדכונים בהנדסת האנוש. שני הדגמים מוצעים עם מנועי בנזין טורבן בעל עם מערכת היברידית "קלה", בהספק של 184 עד 360 כ"ס, או בגרסת פלאג-אין מלאה בדגם ה-X3 עם שילוב בין מנוע 2 ליטר למנוע חשמלי בהספק משולב של 252 כ"ס. הטווח החשמלי הוא עד 42 ק"מ.

המחירים מתחילים בכ-360 אלף שקל לדגם ה-X3 הבסיסי ומגיעים עד כ-609 אלף שקלים ל-X4 עם מנוע 3 ליטר טורבו ברמת הגימור הגבוהה.

במקביל השיקה החברה בישראל את דגם ה"גראנד-קופה" החדש של סדרה 4, שמבוסס על דגם הסדאן ששווק עד כה בישראל. בשלב הראשון הרכב משווק בגרסת 420 עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 184 כ"ס, שמאיץ מאפס ל-100 ב-7.9 שניות. הדגם מגיע ברמת הגימור M-SPORT ומחירו 425 אלף שקל

סיאט ארונה ואיביזה מתחדשות

קבוצת צ'מפיון השיקה בישראל את מודל 2022 המחודש של הקרוס-אובר העירוני סיאט ARONA. הרכב קיבל חרטום בעיצוב חדש ומובחן עם פנסי LED מלוכסנים וסט ספורטיבי של גריל ופגושים.

בתוך תא הנוסעים יש כעת מערכת מולטימדיה עם מסך 9.2 אינץ', גלגל הגה בעיצוב חדש ואופציות נוספות להתאמה אישית. באגף ההנעה הבחירה היא בין מנוע 1 ליטר טורבו עם שלושה צילינדרים בהספק 110 כ"ס או מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס. המחירים מתחילים בכ-117 אלף שקל ומגיעים עד ל-135 אלף שקל לדגם ה-FR החזק.

הקרוס-אובר העירוני סיאט ARONA
 הקרוס-אובר העירוני סיאט ARONA

במקביל הושק מודל 2022 המחודש של המכונית הקומפקטית איביזה, שגם היא עברה עיצוב החדש, בעיקר בחרטום, לטובת מראה ספורטיבי יותר. תא הנוסעים מצויד במערכת מולטימדיה מדור חדש ובאופציה ללוח מחוונים דיגיטלי. המנועים מקבילים לאלה של סיאט ארונה 2022. קיימות שלוש רמות גימור שונות והמחירים מתחילים בכ-97 אלף שקל לדגם ה-1 ליטר ההתחלתי ומגיעים עד כ-125 אלף שקל לדגם ה-1.5 ברמת הגימור FR.