וולט או תן ביס: כמה מרוויח שליח ומה צריך כדי להתקבל?

חברות משלוחי המזון פרחו בשיא משבר הקורונה ונראה שהן כאן כדי להישאר • מה צריך כדי לעבוד בהן? • והאם זה משתלם?

שליחי wolt / צילום: שלומי יוסף
שליחי wolt / צילום: שלומי יוסף

משבר הקורונה שפרץ בתחילת שנת 2020 אילץ עובדים רבים במשק לצאת לחל"ת ויש מי שאף פוטרו. אך לצד אלה, היו גם מי שדווקא פרחו בעיצומו של המשבר וממש הרוויחו ממנו. אלה הם בין היתר חברות המשלוחים ועובדיהן - השליחים.

בעוד רבים נאלצו להסתגר בבתיהם, היו הם אלה שהמשיכו למלא את הרחובות כשהם מעבירים מזון ומוצרים אחרים ממקום למקום. גם לאחר ששיא המשבר חלף, נראה כי המגמה שבמסגרתה חברות מצמצמות פעילות פיזית על חשבון פעילות אונליין מוגברת תימשך, כך שלשליחים צפויה עבודה רבה גם בעתיד.

ענף המסעדנות היה אחד מאלה שספגו מכה קשה במשבר הקורונה והמעבר למשלוחים סיפק למסעדות אוויר לנשימה. חלקן בחרו להפעיל שליחים שלהן, ורובן נעזרו בשתי החברות העיקריות בתחום משלוחי המזון - וולט ותן ביס.

מה צריך? דרישות הקבלה

דרישות הסף לקבלה דומות בשתי החברות: על המועמד להיות בגיל 18+, בעל רישיון נהיגה/מבחן תיאוריה בתוקף - חובה עפ"י חוק בכל נהיגה על כלי ממונע.

בוולט קל להגיע ל-80 שקל לשעה. החברה מבטיחה תשלום מינימלי של 40 שקל לשעה גם אם השליחים לא עשו אף משלוח במהלך השעה שבה סימנו שהם עובדים. אם הם כן ביצעו שליחות בפועל, התשלום הוא 20 שקל למשלוח של 1.5 ק"מ, או 23-26 שקל למשלוחים ארוכים יותר, ותוספת של 100 שקל לעבודה של לפחות 40 שעות במהלך שישי-שבת. שליח ממוצע של וולט יגיע לשכר חודשי שינוע סביב 10,000 שקל.

בתן ביס שליח מקבל 40-50 שקל לשעה ובנוסף לבונוסים וטיפים מהלקוחות הוא יכול להגיע ל-80 שקל לשעה בשעות השיא. אבל בשונה מוולט, בתן ביס השליחים מועסקים כעובדי חברה, כך שהם זכאים גם לתנאים סוציאליים מלאים כמו הפרשות לפנסיה, החזרי נסיעות, ימי חופשה ומחלה.

שליחי המסעדות מרוויחים ברובם שכר מינימום ולעיתים שקל או שניים יותר לשעה, אך בחישוב כולל של השכר הממוצע לשעה כולל הטיפים, יוצא כי מדובר בסכום שנע בטווח של 40-70 שקל.

למדריכים נוספים באתר הון:

כל מה שרציתם לדעת על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

כלכלה שיתופית - איך זה משפיע על החיים שלנו?

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.