Webiz הישראלית מרחיבה את פעילותה ומקימה שלוחה נוספת בארמניה

שלוחה בארמניה תעבוד בשיתוף פעולה עם מטה Webiz בטביליסי, גאורגיה שהוקם לפני 3 שנים  ושילב מפתחים מגאורגיה בחברות הייטק ישראליות

הייטק. מצוקת כוח האדם מובילה למציאת פתרונות ממדינות אחרות / צילום: Shutterstock
הייטק. מצוקת כוח האדם מובילה למציאת פתרונות ממדינות אחרות / צילום: Shutterstock

מצוקת כוח האדם האיכותי בתעשיית ההייטק הישראלית, דוחפת למציאת פתרונות מחוץ לישראל. חברת Webiz הישראלית מרחיבה את פעילותה ומקימה שלוחה נוספת בארמניה. השלוחה בארמניה תעבוד בשיתוף פעולה עם מטה Webiz בטביליסי, גאורגיה שהוקם לפני 3 שנים על ידי היזמים הישראלים אייל בר עוז, מני בניש ודוד זרח ושילב מפתחים מגאורגיה בחברות הייטק ישראליות ובהן קלטורה ו-888.

לפי הודעת החברה, בפרויקט פיילוט שביצעה Webiz בגיאורגיה שילבה החברה מספר מפתחים מארמניה ולאור ההתרשמות מרמתם המקצועית, התקבלה החלטה להרחיב את פעילות הגיוס לארמניה, מדינה סמוכה בעלת גבול משותף.

בימים אלה משלימה Webiz את ההקמה של סניף החברה בירוואן בירת ארמניה ופתיחת Webiz Academy המקומי. החברה גייסה לשורותיה מספר מנהלים מקומיים ביניהם Ashot Pashn, בנו של ראש ממשלת ארמניה, שיכהן בתפקיד Talent Acquisition Manager. שלוחת Webiz בארמניה תנוהל על ידי צוות ישראלי.

לפי הודעת החברה, תעשיית ההייטק של ארמניה צמחה בקצב מהיר של 20.6% בין השנים 2014 ל-2017 וכיום פועלות בה 429 חברות IT המעסיקות כ-15 אלף אנשי מקצוע. היא משנה את פניה במהירות מתעשייה המספקת שירותי מיקור חוץ לתעשייה מבוססת חדשנות, כש-50% מההכנסות שלה נובעות כיום ממוצרים ושירותים מבוססי מו"פ מקומי. במדינה פועלות 200 חברות זרות והממשלה מעודדת כניסה של חברות נוספות באמצעות הקלות מס ורגולציה נוחה.

אייל בר עוז, מייסד משותף ומנכ"ל Webiz: "הביקוש לעובדים שאנו מגייסים מרקיע שחקים ולמעשה כל עובד שמסיים את קורס ההכשרה ממש 'נחטף' על ידי חברות ישראליות. הסניף החדש בארמניה יסייע לנו להתמודד עם הביקוש הגואה במיוחד בתחומים שבהן הארמנים מצטיינים כמו: סייבר, ביג דאטה, ו- AI, כשהיעד שלנו הוא לגייס כ-100 עד 200 מפתחים עד סוף שנת 2022".

Webiz גאורגיה מפעילה החל משנת 2019 בטביליסי מרכז גיוס והכשרת כוח אדם טכנולוגי בבניין משרדים בן 5 קומות בעיר. בעקבות ההכשרות ב-Webiz Academy המבוססות על סיליבוס ישראלי גייסה החברה מעל 200 מפתחים גיאורגים, ביניהם עשרות סניורים עם ניסיון של שנים בתפקידי פיתוח המועסקים על ידי עשרות חברות היי-טק ישראליות. בכוונת החברה לגייס 200 מפתחים נוספים בגאורגיה ב-2022 וכ-1,000 בשנים הקרובות.