OurCrowd היא חברת ההון סיכון הישראלית הראשונה שקיבלה רישיון של אבו דאבי

חברת הניהול OurCrowd Arabia היא חברה בת בבעלות מלאה של OurCrowd שהוקמה ונרשמה במרכז הפיננסי הבינלאומי של אבו דאבי • החברה תשמש כמנהלת קרן תחת הרגולציה של הרשות הרגולטורית של שירותים פיננסיים • מנכ"ל OurCrowd: ההתפתחות היא פרי הסכמי אברהם, והיא תאפשר ל-OurCrowd לא רק לגייס קרנות באמירויות אלא גם לקדם סטארט-אפים מקומיים באמירויות ובכל האזור

מייסד ומנכ''ל OurCrowd ג'ון מדבד / צילום: OurCrowd
מייסד ומנכ''ל OurCrowd ג'ון מדבד / צילום: OurCrowd

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, מהמשקיעות הפעילות ביותר בישראל בתחום ההון סיכון, הודיעה היום שהיא חברת ההון סיכון הישראלית הראשונה שאושרה וקיבלה רישיון של המרכז הפיננסי הבינלאומי של אבו דאבי (ADGM - Abu Dhabi Global Market) לפעול באמירויות.

חברת הניהול OurCrowd Management (Arabia) Ltd (שתהיה ידועה כ- "OurCrowd Arabia") היא חברה בת בבעלות מלאה של OurCrowd International General Partner, LP שהוקמה ונרשמה במרכז הפיננסי הבינלאומי של אבו דאבי. החברה תשמש כמנהלת קרן תחת הרגולציה של הרשות הרגולטורית של שירותים פיננסיים.

ד"ר סבאח אל-בינאלי, שותף ב-OurCrowd היושב באמירויות, מונה למנהל בכיר ויו"ר OurCrowd Arabia.

אל בינאלי אומר כי ההכרה של הרשויות הרגולטוריות של אבו דאבי תאפשר לחברה להקים קרנות השקעה במרכז הפיננסי של אבו דאבי ולהשקיע בסטארט-אפים טכנולוגיים ובפרויקטים באמירויות ובכל רחבי האזור "הפעילות שלנו תתמקד בשלב הראשון בשוקי החקלאות, הפיננסים, הרפואה והטכנולוגיה".

ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd, יכריז על ההתפתחות במהלך פאנל שיתקיים בכנס הפינטק החמישי של אבו דאבי (ADGM's Fintech Abu Dhabi Festival) שיתקיים תחת חסותו של הוד מלכותו שייח חאזה בין זאיד אל נהיאן, סגן נשיא מועצת המנהלים של אבו דאבי.

מדבד אומר כי ההתפתחות היא פרי הסכמי אברהם, והיא תאפשר ל-OurCrowd לא רק לגייס קרנות באמירויות אלא גם לקדם סטארט-אפים מקומיים באמירויות ובכל האזור בקרב המשקיעים של הפלטפורמה ברחבי העולם ולהביא השקעות בינלאומיות לאמירויות.

ג'ומעה אל האמלי, מנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי הראשי של המרכז הפיננסי הבינלאומי של אבו דאבי, אמר כי למרכז הפיננסי הבינלאומי של אבו דאבי יש מעמד אסטרטגי שיוכל לסלול מסדרון של השקעות בין ישראל לאמירויות.

מאז הקמתה בשנת 2013 OurCrowd גייסה התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות בנאסד"ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט.