דוחות הוט: ירידה בהכנסות וקיפאון במספר לקוחות הטלוויזיה והאינטרנט

הוט מובייל הוסיפה 16 אלף מנויים ברבעון השלישי, אך הכנסותיה לא גדלו • בשל המשבר העולמי, החברה רשמה ירידה של 34% במכירות ציוד הקצה

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ אוהד רומנו
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ אוהד רומנו

קבוצת הוט סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 945 מיליון שקל, ירידה של 2.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת מירידה במכירות ציוד קצה ובהכנסות משירותים במגזר העסקי. בסעיף ה-EBITDA, שהסתכם ב-335 מיליון שקל, רשמה החברה שיפור של 3.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

החברה מדווחת על אפס לקוחות חדשים שצירפה בשוק הנייח, שבו מכלילה הוט את פעילות הטלוויזיה והאינטרנט ביחד. נזכיר כי הוט כוללת בדוחות שלה חלק מהפעילויות של קבוצת אלטיס בישראל, כמו I24 וחברת ההתקנות תאת , ולכן התוצאות מוטות בחלקן, ולא תמיד ניתן לדעת כיצד החברה מסווגת את הפעילויות במסגרת הדיווחים שלה בחו"ל. נזכיר כי התוצאות של הוט מדווחות במסגרת הדוחות של החברה-האם אלטיס, שכן הוט איננה ציבורית בישראל.

הכנסות הפעילות הקווית של הוט הסתכמה ב-538 מיליון שקל, ירידה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות הוט מובייל נותרו על כנן ללא שינוי ברבעון, והן עומדות על 208 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד ולרבעון הקודם. הוט מובייל בכלל שומרת על רמת הכנסות כמעט זהה לפחות ב-8 הרבעונים האחרונים למרות הגידול במספר המנויים ב-16 אלף. זה אומר שהרווחיות בפעילות ממשיכה להישחק, כאשר מצד אחד יש גידול בלקוחות, ומצד שני הדבר אינו בא לידי ביטוי בהכנסות.

הירידה בהכנסות הקבוצה נובעת בין היתר מהשחיקה בציוד הקצה, שירד מ-78 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-58 מיליון שקל, ירידה של 34.4%, שפוצתה על-ידי עלייה של 7% בהכנסות המגזר העסקי שהגיעו ל-141 מיליון שקל.