חצי חינם תשקיע 1.5 מיליארד שקל בפיל הלבן של אמריקן סיטי ברחובות

הבעלים של קבוצת חצי חינם מוטי קופרלי ומנכ"לית חטיבת הנכסים של הקבוצה ליהי סונק רוצים להפוך את אמריקן סיטי לפרויקט נדל"ני חדש • וגם: סודהסטרים קיבלה הסמכה גלובלית ותווית "Carbon Footprint" של ארגון קרבון טראסט • אירועים ומינויים

ליהי סונק, מוטי קופרלי ואדריכל גיא מילוסלבסקי / צילום: עידן גרוס
ליהי סונק, מוטי קופרלי ואדריכל גיא מילוסלבסקי / צילום: עידן גרוס

מוטי קופרלי, הבעלים של קבוצת חצי חינם, ואחייניתו ליהי סונק, מנכ"לית חטיבת הנכסים של הקבוצה, מנסים להפוך את מרכז אמריקן סיטי הכושל ברחובות לפרויקט נדל"ני חדש, שיכלול עסקים ומגורים בהשקעה של 1.5 מיליארד שקל. את הפרויקט מתכנן האדריכל גיא מילוסלבסקי, ובימים האחרונים התקבל אישור מקדמי מהעירייה, אולם הוא עדיין לא הגיע למוסדות התכנון לאישור סופי.

מרכז אמריקן סיטי הוקם ב-2003 על ידי האחים משה ויגאל גינדי בהשקעה של כ-500 מיליון שקל, וכלל קניון, מגדל משרדים בן 20 קומות ומגרשי חנייה בשטח כולל של כ-50 אלף מ"ר. מתוך זה, למשרדים הוקצה שטח של 25 אלף מ"ר, לקניון ולקומת החנייה כ-12 אלף מ"ר, ולקומת הקרקע המסחרית כ-14 אלף מ"ר. אלא שעד מהרה התברר שהמרכז אינו אטרקטיבי, ובמשך תקופה ארוכה הוא עמד כפיל לבן - עד שלפני כשלוש שנים נרכש בידי קבוצת חצי חינם תמורת כ-185 מיליון שקל.

המתחם שמתכננת חצי חינם ברחובות / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
 המתחם שמתכננת חצי חינם ברחובות / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

הפרויקט החדש, שאמור לקום על גג המרכז הקיים, עתיד להיות מעורב שימושים ולכלול שלושה בניינים - בניין משרדים, בניין עם 308 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, ובניין לדיור מוגן. באוגוסט 2022 צפויים להיפתח במרכז בתי קפה, חנויות מסחר וסניף של רשת המרכולים חצי חינם. 

שותפות משפטיות

הדרך לשוויון מגדרי בעולם המשפטי מתקצר: תוכנית "שותפות" להכשרת נשים לתפקידי ניהול בכירים ועמדות השפעה בעולם המשפט מסיימת מחזור ראשון, ובימים אלה נפתחת ההרשמה למחזור השני. את התוכנית יזמו ארגון סופרסונס וחברת ההשמה קודקס, ואליהם חברו משרדי עורכי הדין הגדולים והמובילים בישראל, וארגון היועצים המשפטיים בישראל.

תכנית ''השותפות'', סופרסונס / צילום: מאיה משה
 תכנית ''השותפות'', סופרסונס / צילום: מאיה משה

כיום מספר עורכות הדין בישראל זהה כמעט למספר עורכי הדין הגברים, אולם בפסגת משרדי עורכי הדין עדיין נרשם מיעוט נשי, וכמו כן אין הרבה עורכות דין שעומדות בראש משרד משלהן. תוכנית "שותפות" מתמקדת בפיתוח ורכישת מיומנויות רכות, לצד שיווק עצמי, כלי ניהול, פרזנטציה, נטוורקינג ועוד.

סודהסטרים ירוקה

חברת סודהסטרים קיבלה הסמכה גלובלית ותווית "Carbon Footprint" של ארגון קרבון טראסט, המסמלת את התחייבותה של החברה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית בעת הייצור והשימוש במוצריה. מטרת הסימון היא, בין השאר, להעלות את מודעות הצרכנים ברחבי העולם על בחירות צרכניות אקולוגיות. נתוני טביעת הרגל הפחמנית, המאושרים על ידי הארגון, יוצגו מעתה על מגוון מכשירי סודהסטרים הנמכרים ברחבי העולם, ובהמשך גם על אלה הנמכרים בישראל.

המענק של אסטרהזניקה

ענקית התרופות אסטרהזניקה והשותפות שלה לקואליציית Lung Ambition העניקו גרנט של 100 אלף דולר לעמותת "גישה לחיים", העוסקת בשיפור איכות חייהם של קשישים וחולים במחלות שאינן בנות ריפוי, ובחיזוק ההתמודדות המנטלית אצל חולים. המענק הוענק בשותפות העמותה הישראלית לסרטן ריאה.

הצוותים המקצועיים של "גישה לחיים" יכשירו כ-15 אנשי צוות ועוד כ-80 בני משפחות וחולים בסרטן הריאה ב"מודל התקווה" החדשני, הכולל שיטת טיפול והתמודדות עם ליווי המחלה על כל שלביה והנחלת השיח על תקווה.

"מחקר התקווה עוד בחיתוליו בישראל, אך כבר צובר תאוצה תחת ההובלה של העמותה בארה"ב", אומר פרופ' בן קורן, יו"ר גישה לחיים. "בשורתו וחשיבותו נודעת לצוותים רפואיים, למטפלים, לבני המשפחה וכמובן לחולים, כעוגן חברתי ורפואי".

לדברי אוהד גולדברג מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, "קואליציית Lung Ambition פועלת בישראל מאז שנת 2019, במטרה להגדיל בצורה משמעותית את שיעורי ההישרדות מסרטן ריאה עד לשנת 2025 בארץ ובעולם. אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק ההיבטים המנטליים של המטופלים ובני משפחותיהם, כחלק בלתי נפרד מהטיפול הכולל במחלת הסרטן".

מי הגיעה למקום ה-1 בבחירות לנשיאות לשכת המסחר ת"א והמרכז?

לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בראשות הנשיא עו"ד אוריאל לין, קיימה בסוף השבוע האחרון את האסיפה הכללית השנתית באקספו תל אביב. במסגרת האסיפה התקיימו בחירות ל-13 מחברי נשיאות הלשכה. למקום הראשון הגיעה סיגל כספי, מנכ"לית טויס אר אס, שהתמודדה לראשונה לכהונת חברת נשיאות בלשכה. עוד נבחרו לראשונה גם שחר תורג'מן, עקיבא קלימן, יוסי סקורניק, דני עיני ורפאל זינגר.

מימין לשמאל:  דובי פיינטוך, שחר תורג'מן, מאיר קלוגהפט, סיגל כספי, אוריאל לין, ראובן שליסל, עקיבא קלימן, מדונה חובל, יוסי סקורניק וניצן ארליך / צילום: יאיר שגיא
 מימין לשמאל: דובי פיינטוך, שחר תורג'מן, מאיר קלוגהפט, סיגל כספי, אוריאל לין, ראובן שליסל, עקיבא קלימן, מדונה חובל, יוסי סקורניק וניצן ארליך / צילום: יאיר שגיא

חדשות טובות

אשטרום נכסים תעמיד לרשות העמותות One day וכ"ן כוח נשים משרדים בפארק ההייטק הוד השרון ללא עלות, לתקופה של עד חצי שנה. העמותות יישבו במתחם המשרדים הגמישים "Ashtrom Port" בפארק ההייטק הוד השרון, שבבעלות החברה. זוהי הפעם השנייה שאשטרום נכסים מפרסמת קול קורא לעמותות, שבמסגרתו הן מקבלות משרדים ושימוש חופשי בשירותים שמציע המתחם, כולל חדרי ישיבות חכמים, חלל אירועים, חדר כושר וחוגים.