גלובל-אי מתרחבת לשוק העסקים הקטנים: רוכשת חברה מארה"ב תמורת כחצי מיליארד דולר

החברה הנרכשת צפויה לייצר השנה הכנסות של 20 מיליון דולר נטו • העסקה תיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2022

ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי / צילום: רותם ברק
ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי / צילום: רותם ברק

עוד ועוד חברות טכנולוגיה ישראליות שנסחרות בוול סטריט מדווחות על שימוש בכספים שגייסו לאחרונה, באמצעות הנפקה לציבור או במיזוג ל-SPAC, לצורך רכישת חברות, תמורת סכומים ניכרים.

בחודשים האחרונים בוצעו רכישות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר על-ידי חברות טכנולוגיה ישראליות, שחלקן גייסו כסף רק לאחרונה. בין הרכישות הגדולות שבוצעו על-ידי חברות ציבוריות חדשות ניתן לציין את קונקסיטי שנרכשה על-ידי טאבולה  ב-800 מיליון דולר, Tapjoy שרכשה איירון סורס  ב-400 מיליון דולר ו-Reworks שרכשה פלייטיקה  ב-400 מיליון דולר.

השבוע הצטרפה לרשימה חברת גלובל-אי  (Global-E), המספקת טכנולוגיה למסחר מקוון (e-commerce) חוצה גבולות. גלובל-אי רוכשת את החברה האמריקאית Flow Commerce בעסקה משולבת של מזומן ומניות (בחלקים שווים), שתגיע עד 500 מיליון דולר; 425 מיליון דולר ישולמו עם השלמת העסקה ועד 75 מיליון דולר נוספים יועברו על בסיס התוצאות הפיננסיות של פלואו ב-2021. בנוסף כוללת העסקה תמורה של 45 מיליון דולר במניות גלובל-אי לבעלי אופציות של פלואו.

פלואו צפויה לייצר הכנסות של 20 מיליון דולר השנה

בדומה לגלובל-אי, גם פלואו, שממוקמת בניו ג'רזי, מספקת פתרונות המיועדים למסחר מקוון חוצה גבולות, אם כי היא פונה לסגמנט אחר בשוק - חברות קטנות ובינוניות ומותגים צומחים, בניגוד לגלובל-אי שפונה למותגים וסוחרים גדולים. לפי הודעת גלובל-אי, מינוף הטכנולוגיה של פלואו יאפשר לגלובל-אי להיות בעמדה טובה לספק לסוחרים קטנים את הפתרון הטוב ביותר המותאם לצורכיהם.

החברה הנרכשת צפויה לייצר השנה הכנסות נטו של 20 מיליון דולר, והעסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2022. בחברה מציינים כי הרכישה צפויה לאפשר לגלובל-אי להרחיב את היקף הפעילות שלה עם חברת המסחר המקוון shopify , כך שתוכל להציע שירותים למגוון רחב יותר של סוחרים. בהתאם להתרחבות היחסים בין השתיים, גלובל-אי הודיעה גם על הנפקת כתבי אופציה לשופיפיי למניות גלובל-אי בהיקף של 70 מיליון דולר.

"הפלטפורמה שלנו תומכת במסחר חוצה גבולות באופן חכם, פשוט ומותאם למקום", אמר ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי. "הרכישה מתאימה לאסטרטגיה שלנו, לשרת גם מותגים קטנים וצומחים בצורה המתוחכמת והקלה ביותר, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת של Flow, יחד עם הניסיון הרב של גלובל-אי והמודלים הייחודיים של דאטה שלנו". דבי הוסיף כי הרכישה תמצב את גלובל-אי כפלטפורמה המובילה עבור סוחרים בכל גודל.

"גלובל-אי היא השותפה האידיאלית עבורנו"

רוב קיב, מייסד משותף ומנכ"ל פלואו, הוסיף כי הטכנולוגיה של החברה מסייעת לעשרות מותגים צומחים כפתרון קל להטמעה ולניהול, ולדבריו, "שוק המסחר המקוון חוצה הגבולות ממשיך לצמוח, ואנחנו מאמינים שגלובל-אי היא השותפה האידיאלית עבורנו".

גלובל-אי, המנוהלת על-ידי המנכ"ל אמיר שלכט, הוקמה ב-2013 על-ידי שלכט, דבי ומנהל התפעול בחברה, שחר תמרי. הפלטפורמה של גלובל-אי מאפשרת להסיר חסמים ברכישות אונליין מחו"ל, ולדוגמה היא מאפשרת למוכרים לתקשר עם רוכשים בשפה שלהם ולחשב את מסי הקנייה המקומיים.

בחודש מאי הונפקה גלובל-אי בנאסד"ק לפי שווי של כ-3.55 מיליארד דולר (מחיר של 25 דולר למניה), וגייסה בסך הכול כ-431 מיליון דולר ברוטו. בהמשך, בעלי מניות ניצלו את המומנטום החיובי במניה למכירת חלק מהחזקותיהם, ובין היתר שלושת המייסדים מכרו מניות בכ-100 מיליון דולר במצטבר. נכון להיום מציגה המניה תשואה חיובית של 144% למשקיעים בהנפקה, המשקף לגלובל-אי שווי של 8.9 מיליארד דולר.