בורסות עולם | סיקור שוטף

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות; הביטקוין קופץ ל-59 אלף דולר

עליות קלות נרשמו בטוקיו ובהונג קונג, בעוד שבשנחאי ובשנזן המדדים ירדו • בוול סטריט לא מתקיים מסחר היום לרגל חג ההודיה

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:48

יום המסחר באירופה ננעל בעליות של 0.2%-0.5% במדדי המניות המובילים. בניו יורק לא מתקיים היום מסחר.

בזירת הקריפטו רושם הביטקוין עלייה של יותר מ-3% ונסחר סביב 59 אלף דולר. האת'ריום קופץ ב-5.5% ל-4,480 דולר.

15:20

האיחוד האירופי מציע לקבוע כי תוקף החיסונים המוכרים נגד קורונה שמאפשרים להיכנס לשטחו יעמוד על תשעה חודשים. מדובר בשינוי מדיניות שעשוי להשפיע על התיירות ומדיניות הכניסה ליבשת. נכון להיום אין תוקף מוגבל לחיסונים נגד קורונה, ורוב מדינות האיחוד מאפשרות למי שמגיע מחוץ לו להיכנס לשטחן עם הוכחה שקיבל שתי מנות חיסון (או אחת במקרה של "ג'ונסון אנד ג'ונסון") ושהוא נחשב ל"מחוסן מלא".

בעקבות הניסיון מישראל, שהראה כי היעילות של החיסונים נגד קורונה הולכת ופוחתת עם הזמן, שורת מדינות כבר החליטו בשבועות האחרונים לקבוע תוקף מוגבל לחיסונים. אוסטריה עשתה זאת לפני כשבועיים, וקבעה כי תוקף החיסונים במטרה לקבל "תו ירוק" יעמוד על תשעה חודשים. מכיוון שרוב התושבים התחסנו באוסטריה לפני פחות מחצי שנה, המהלך עדיין לא השפיע על החיים היומיומיים במדינה.

13:10

המסחר באירופה ממשיך להתקיים במגמה חיובית, עם עליות מתונות של כ-0.2% במדדים המרכזיים.

דויטשה בנק  בולט בפרנקפורט עם עלייה של יותר מ-1%, E.ON עולה ב-2.2% ו-RWE  קופצת ב-4.3%, בהמשך לדיווח על מכירת החברה הבת בלטריק לחברת החשמל הצ'כית (ראו עדכון קודם). 

הביטקוין מתחזק מעט ועולה ל-57.9 אלף דולר, האוונלש (AVAX) מוסיף 9%. בזירת המסחר בנפט הגולמי נרשמות ירידות קלות, כאשר נפט מסוג WTI נסחר תמורת 78.1 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט תמורת 82.1 דולר.

החוזים העתידיים למחר נסחרים בעליות של 0.2%. היום אין מסחר בוול סטריט ומחר המסחר יהיה חלקי ויסתיים ב-20:00 שעון ישראל.

11:15

המסחר בסין והונג קונג ננעל במגמה מעורבת. מדד שנחאי ירד ב-0.2%, שנזן השיל 0.4% ואילו האנג סנג דווקא עלה ב-0.2%. המניה של חטיבת הבריאות של אוורגרנד זינקה ב-12% בהונג קונג, צ'יינה מייפל ליף קפצה 7%.

באירופה נמשכת המגמה החיובית כאשר נרשמות עליות מתונות בכל בורסות היבשת. דאקס מוסיף 0.4%, קאק עולה ב-0.3% ופוטסי מתקדם 0.1%. חברת החשמל RWE עולה ב-2.8% בפרנקפורט לאחר שהודיעה כי היא מקבלת בברכה את "ההנחיות השאפתניות" של הממשלה הגרמנית החדשה למדיניות האנרגיה העתידית של המדינה, תוך התמקדות בצמצום הפחם והגברת האנרגיה המתחדשת. אתמול דיווחה כי תמכור את החברה הבת בלטריק, שעוסקת באנרגיה סולארית, לחברת החשמל הצ'כית CEZ Group.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במסכים ירוקים. מדד דאקס הגרמני עולה ב-0.3%, פוטסי מתקדם 0.1% וקאק עולה ב-0.4%. 

חברת הטלקום וודאפון מאבדת 3.9% בלונדון במחזור מסחר גבוה יחסית, אימפריאל ברנדס יורדת ב-3.8% וגם רויאל דאץ' של מאבדת גובה. בפרנקפורט בולטת יצרנית התרופות מרק שעולה ב-1.6% ודויטשה בנק שמתקדם כ-1%.

מדד ניקיי היפני ננעל בעלייה של 0.6%, כאשר ANA הולדינגס איבדה בסופו של יום 5.6%. מיצובישי מוטורס עלתה ב-1.7%, ענקית הנפט אינפקס קפצה 2%.

מדד שנחאי נסחר בירידה של 0.2%, שנזן מאבד 0.4%. בהונג קונג המגמה חיובית והמדד עולה ב-0.2%, כשבולטות לטובה שיאומי שעולה ב-1.9% ועליבאבא שמוסיפה 2.9%.

8:00

המסחר בבורסות אסיה מתקיים הבוקר במגמה מעורבת, כאשר מדד ניקיי עולה ב-0.7% ומדד האנג סנג מתקדם ב-0.1%, אך בשנחאי נרשמת ירידה קלה ומדד שנזן מאבד 0.4%.

בטוקיו בולטת מניית ANA הולדינגס (שבשליטת ניפון) שמאבדת 5% במחזור המסחר השני בגודלו במדד ניקיי, לאחר שדיווחה כי תגייס 1.3 מיליארד דולר, כאשר חלק מהתמורה ישמש למימון יחידת התעופה החדשה שלה. החברה מסרה בדיווח לבורסה היפנית שתנפיק אג"ח להמרה ל-10 שנים כדי לגייס את הסכום.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות, כאשר יש תנודות קלות בלבד מעלה ומטה. הביטקוין נסחר בעלייה של 1% תמורת 57.1 אלף דולר, האת'ר יציב סביב 4,277 דולר.

הבנק המרכזי של אירופה יפרסם היום בצהריים את פרוטוקול פגישת המדיניות המוניטרית האחרונה. אמש פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הפד, מהם עולה שחברי הוועדה שוקלים האצה של צמצום תוכנית ההקלה הכמותית, על רקע האינפלציה הגואה בארה"ב.

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום ההודיה. מחר, הבלאק פריידי, הבורסות בארה"ב יעבדו חצי יום וינעלו ב-20:00 שעון ישראל. החוזים העתידיים על מחר מאותתים על עליות. אתמול נרשמה נעילה מעורבת בניו יורק. הדאו ג'ונס שמר על יציבות ואילו הנאסד"ק טיפס בכ-0.4%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה במקצת לכ-1.64%.

בשל החופשה היום נתוני מאקרו שבועיים בארה"ב פורסמו אתמול, בהם נתוני תביעות דמי האבטלה הראשוניות שהוגשו בשבוע שעבר. מספר התביעות עמד על כ-199 אלף, הרמה הנמוכה מאז 1969. כלכלנים ציפו לכ-260 אלף תביעות.