"יש קושי גדול מאוד לפרוץ את תקרת הזכוכית כשאתה לא חלק מהברנז'ה המקומית ואין לך סיפור חיים מעניין"

יפעת משה (44, נשאה פלוס 3) וקרן בוקאי (47, נשאה פלוס 4) • יוזמות ובעלות Room Service Styling, חנות אונליין לחבילות הום סטיילינג • "אנחנו רק בתחילת הדרך, יש לנו עוד רעיונות גדולים ונוספים איך ניתן לקחת את הרעיון הזה קדימה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יפעת משה וקרן בוקאי, יוזמות ובעלות Room Service Styling / צילום: תמונה פרטית
יפעת משה וקרן בוקאי, יוזמות ובעלות Room Service Styling / צילום: תמונה פרטית

יפעת משה הייתה עד לפני מספר שנים עו"ד שהחליטה לעשות שינוי לצד היפה של החיים וללמוד עיצוב פנים בשנקר. "כולנו חולמים על בית יפה ומעוצב, אך אצל רבים החלום יישאר בגדר חלום", היא אומרת ומסבירה כי הסיבות מגוונות: "אם בגלל שרבים לא מעצבים או שלדעתם לא ניחנו בחוש עיצובי, מגבלות תקציב, אי יכולת לשכור שירותי איש מקצוע והחשש לצאת לפרויקט עיצובי שאת סופו ניתן רק לנחש".

קרן בוקאי היא בוגרת FIT NYC , תסריטאית וקופירייטרית שנשאבה לעולמות האופנה ועיצוב הבית. "אנחנו חברות שנים, מאוד דומות ומאוד שונות, משלימות אחת את השנייה. שתינו אימהות לילדים במנעד רחב של גילאים. אנחנו מגיעות מעולמות העיצוב והסטיילינג ובעלות ניסיון של שנים בתחומי ההום סטיילינג ועיצוב הבית, שיווק, קניינות, כתיבת תוכן ועריכה של מגזינים לעיצוב הבית והכל יחד נתן לנו את הכלים לזקק את המוצר באופן הטוב ביותר".

יפעת מוסיפה כי "אנחנו באנו והפכנו את שירות ה"הום סטיילינג" למוצר מדף מוגמר, אנחנו מגישות ישר את הפתרון, חבילות הום סטיילינג מוכנות לכל מרחב בבית. בעצם איתנו הלקוח רק מסדר את הפריטים בבית תוך שימוש בכשרון שלנו - מבלי להיכנס לפרוייקט תובעני וארוך וחוסך כסף כשהתוצאה ידועה מראש" ..

"לתפיסתנו", אומרת קרן, "הבית הוא שלכם, אתם אלו שחיים בו ולכן אנו מגישות לכם את האפשרויות ואתם רק בוחרים את הסגנון ואיפה למקם. הרעיון של Room Service נולד מתוך ניסיון חיים, הבנת הצורך בשינויים בחיים ואיתו החשש מהעלויות, הזמן, ההשקעה הנדרשת והתוצאה הלא מקצועית לכאורה".

יפעת וקרן מספרות כי בשונה מעסקי אונליין ועסקים בתחום ההום סטיילינג שפרחו בתקופת הקורונה, אותן היא תפסה בטיימינג מאתגר במיוחד.

"היינו עסק צעיר ולא מוכר, הצענו מוצר חדש שאין לו אח ורע בתחום והתחלנו בעיקר בשינוי תפיסה, דיברנו בחבילות ולא במכירת פריטים וניסינו לטרגט את הקהלים שלנו ולהגיע לכל מי שהמוצר הזה יהווה פיתרון אמיתי עבורו", מסבירה קרן. "כמו כל עסק קטן וצעיר, נתקלנו באינספור חומות ומכשולים, כשהמכירות באינטרנט צמחו (במיוחד בסגרים) אנחנו עמדנו במקום, פנינו למשפיעניות רשת ואחרי שת"פ כזה הבנו שלא נוכל לתחזק את העלויות הגבוהות מבלי שהעליות יתגלגלו ללקוח הסופי ופנינו לאפיקים אחרים".

"יש קושי גדול מאוד לפרוץ את תקרת הזכוכית כשאתה לא חלק מהברנז'ה המקומית ואין לך סיפור חיים מעניין", היא אומרת "אנחנו רק שתי נשים עם המון ניסיון בחיים הפרטיים ובחיים המקצועיים שיצרו מוצר מעולה שרוצה וחייב לפרוץ החוצה".

"כעסק צעיר שנולד עם הקורונה לא היינו זכאיות למענקים והטלטלה שעברנו בבית, הפכו את תחזוק העסק, מציאת פתרונות יצירתיים וכד' למאתגרים במיוחד. אנחנו שתינו נשים עם יכולות בהמון תחומים ועושות הכל בעסק: מאיתור יבואנים ויצרנים מקומיים ובחירה קפדנית של פריטים, דרך הרכבת החבילות, גרפיקה כתיבת תכנים שיווקיים ויח"צ, אנחנו מתפעלות את הלוגיסטיקה, מנהלות שילוחים, מנהלות את הספרים וכד'", מספרת קרן בגאווה.

"עד כה", היא מוסיפה "העסק נשען על ההון העצמי שלנו, ונכון להיום אנו בתהליך של גיוס כספים כדי שבאמת נוכל לשחרר את המוצר הזה החוצה במלוא הכוח ולהפיץ את הבשורה. אנחנו רק בתחילת הדרך, יש לנו עוד רעיונות גדולים ונוספים איך ניתן לקחת את הרעיון הזה קדימה - גם בעולמות הטכנולוגיים וגם העיצוביים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il