בזכות ההומור, קמפיין בזק מצליח גם בלי שכולם מכירים את כוכבי "קופה ראשית"

החשש שההומור של קמפיין בזק לא יתפוס את מי שאיננו צופה ב"קופה ראשית" התבדה ובגדול - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • נועה קולר רושמת הצלחה גם אצל שטראוס, ושיעור האהדה לפרסומת של ביטוח ישיר עם ליאור רז עלה השבוע משמעותית

נועה קולר בקמפיין שטראוס / צילום: צילום מסך
נועה קולר בקמפיין שטראוס / צילום: צילום מסך

זה לקח כמה ימים והשקעה כספית לא מבוטלת, אך הפרסומת החדשה של בזק - בכיכובם של חלק משחקני "קופה ראשית" - פודה את הצ’ק בגדול. הפרסומת, באמצעות אדלר חומסקי, היא גם הזכורה ביותר גם האהובה ביותר, ובפער גדול.

אחד החששות שנקשרים במהלך כזה הוא שההומור לא יתפוס את מי שאינו צופה בסדרה - ובהתחשב בכך שהיא משודרת בכאן 11, שנתוני הצפייה בו נמוכים ביחס לערוצים המסחריים, החשש גבוה יותר. אבל שיעורי האהדה הגבוהים מלמדים שאפיוני הדמויות וההומור שלהן עומדים גם בפני עצמם, ומשרתים את הפרסומת.

בימים האחרונים החלו לעלות ורסיות קצרות של הפרסומת, בהן מתמקדים בכל פעם בדמויות אחרות. בכך ממשיכה קבוצת בזק את אסטרטגיית המדיה שלה: השקעה משמעותית בסרט גדול בשבועות הראשונים, עם נוכחות אינטנסיבית גם בתקופה לאחר מכן - אבל עם גרסאות קצרות יותר. ההשקעה של בזק עומדת על 2.3 מיליון שקל לשבוע, מה שהופך אותה לפרסומת המושקעת ביותר.

 
  

מדרגה מתחת לבזק ישנן שלוש פרסומות הזוכות לשיעורי אהדה דומים וגבוהים. הראשונה היא הפרסומת של שטראוס בכיכובה של נועה קולר, שאומנם "מדבבת את הבריף" השיווקי, אבל בדרכה הנוירוטית מצליחה לגרום לצופה הממוצע לחבב את הפרסומת.

אחריה נמצאת הפרסומת של סופר פארם, ובכמעט צמוד לה הפרסומת החדשה של ביטוח ישיר, שבה ליאור רז מדגים את ההבדל בין איך נראה לקוח כשהוא מזמין ביטוח למצבו בעת שהוא נדרש להפעיל אותו. שיעור האהדה לפרסומת עולה השבוע באופן משמעותי, ועומד על 12.2%.

פרסומת נוספת מהתקופה האחרונה היא של בנק הפועלים, שהשיק את אפליקציית ההטבות שלו וונדר באמצעות קמפיין עמוס שלל מפורסמים. נראה שביזור המסרים פוגע בזכירות של הפרסומת, שרושמת שיעור זכירה נמוך של 2%. עם זאת, בשיעור האהדה מתמקמת הפרסומת יותר גבוה - 7%.

הפרסומת לשירותי בריאות כללית חוזרת אחרי תקופה לגל נוסף, וכמו הפרסומת לבנק הפועלים, שיעורי הזכירות שלה נמוכים אך האהדה גבוהה. באופן מפתיע, למרות שמדובר באפליקציה - מה שאמור היה לחבר את הפרסומת דווקא לקהל הצעיר - האהדה לפרסומת עולה עם העלייה בגיל. אולי זה בגלל שהשיר שהיווה בסיס לפרסומת ("למה לא אמרת לי" של אריק לביא) הוא שיר ותיק.

העדפות מגדריות

הפרסומת לבנק הפועלים זוכה לאהדה גבוהה בקרב גברים, ושל שטראוס בקרב נשים.

גידול בהשקעה

היקף הפרסום עלה משמעותית מ-42 מיליון שקל בשבוע שעבר, ל-47.5 מיליון שקל השבוע.