פודקאסט | פודקאסט

הפודקאסט שתופס יזמים בנקודת הרתיחה של העסקים שלהם

הפודקאסט "the growth show" בהנחיית מייגן קיני מוקדש לראיונות עומק עם יזמים של עסקים שבדיוק מתפוצצים • ביקורת פודקאסטים 

פודקאסט / צילום: Shutterstock, eigens
פודקאסט / צילום: Shutterstock, eigens

binging with babish היא תכנית בישול שזכתה להצלחה מטורפת בתקופת הקורונה, ולא קשה להבין למה. בפרק האחרון שלה, למשל, מנחה התכנית אנדרו רו מלמד להכין את סנדוויץ׳ המוייסטמייקר של רוס מחברים, זה עם הפרוסה הטבולה ברוטב באמצע שמישהו בעבודה אוכל לו בטעות. הפרק הוא שחזור של פרק קודם של התכנית - אנדרו רו כבר הכין בעבר את הסנדוויץ׳, אבל קהל הצופים טען שהפרוסה האמצעית לא הייתה לחה מספיק.

אפשר למצוא בערוץ גם את המתכון המפורט של עוגיות בציפוי השחור והלבן מסיינפלד, ארוחת הערב של מג מ״איש משפחה״, וגם מתכונים שלא שייכים לדמויות מהטלוויזיה אבל עדיין יש בהם איזה קונץ. אנדרו טוען שתכניות בישול ביוטיוב הם, אם תרצו, גרסת הפאנק רוק של המוסד הזה: מלאות בכשלים, ערכי הפקה נמוכים ואנשים מכוערים בחזית. הרבה פעמים הוא מכין מתכונים ובסוף מאיץ בצופיו לא להכין אותם בעצמם, כי התוצאה מגעילה.

אנדרו הוא רק אחד מהמרואיינים המעניינים בפודקסט ״the growth show״, שמוקדש לראיונות עומק עם יזמים של עסקים שנמצאים בדיוק בנקודת הרתיחה שלהם. מייגן קיני אנדרסון, מנחת התכנית, היא אשת מרקטינג שיודעת טוב מאוד איך לחפש ולהדגיש את הרעיונות המקוריים, הרגעים החשובים ואת האנקדוטות מעניינות כדי להבין באמת מה הם רגעי המפתח והתובנות שאפשרו לעסקים השונים לצמוח ולשגשג.

חלק מהכיף בפודקסט הוא שקיני מראיינת יזמים של עסקים מיוחדים, מקוריים צבעוניים. חברות כמו barkbox, שהוקמה ב-2011 בגל הראשון של טרנד האריזות לפתיחה (unboxing), ומציעה ללקוחותיה מגוון של צעצועים והפתעות לכלבים. המייסד השותף, מייק מיקר, מתראיין בתכנית ומדבר על האופן שבו הוא הצליח להתרחב ולשרוד בתחום ההפכפך והקשוח של האריזות, בעזרת פרסונלזיציה של המוצר ושימוש חכם בדאטה: לא עוד קופסאות שמתאימות רק לכלבים קטנים, בינוניים וגדולים, אלה כאלה שמותאמות במיוחד לכל מני סוגים של כלבים וצרכים: מקוקר ספניילים ועד גולדן רטריבים, ואפילו לחזירים.

לימודים לא קונבנציונליים בניו אורלינס ושיווק קפה טרי

בפרק אחר היא מדברת עם טינשה שיי בלנשט, המיסדת של ה-learning lab ללימודים לא קונבציונלים מניו אורלינס. התכנית הזאת קיימת כבר כמה שנים, והיא סוג של פרויקט דגל עבור תלמידים שמחפשים העשרה באזור לואיזינה. טינשה שיי מתמחה בטכנולוגיה חינוכית, ובמהלך הקורונה היא ניהלה את המעבר לכיתות וירטואליות של התכנית, ונאלצה למצוא פתרונות לכל מני פרוייקטים אהודים של הכיתה, כמו למשל ״שעת הגאונות״, שבה מורים מדריכים את התלמידים מוזמנים לחקור באופן עצמאי את הנושאים שמעניינים אותם, ובסוף התהליך להציג את התוצרים ביריד. היא מדברת בראיון על האתגרים שבמעבר, שנעשה בניגוד להמלצות הראשוניות של בכירים בעירייה, ועל כל מני היבטים מעשיים יותר של השינוי הטכנולוגי.

עוד פרק מעניין עסק בחברת coffee on cue של ראיין סקפבטו. החברה משווקת קפה איכותי לאירועים ולכנסים, שבאמת ידועים בקפה הגרוע שמוגש בהם בדרך כלל (אלא אם כן אתם עובדים בהייטק). גם סקפבטו עשה את השינוי המשמעותי בעקבות הקורונה והעלמותם הגורפת של האירועים העיסקיים. הוא הבין שהוא חייב לעשות פניה חדה או להכחד, והתחיל לשווק קפה טרי לביתם של אנשים. הראיון הזה הוא מז׳אנר התקווה וההשראה, וגם כאלה יש לא מעט במסגרת הפודקסט.

היתרון המשמעותי של ״the growth show״ הוא שהשיחות פשוט מעניינות. קיני היא מראיינת כריזמטית ואמפטית, שמצליחה להוציא מהשיחות האלה הרבה יותר מהדיקלומים הרגילים שלפעמים מקבלים בתוכניות מהסוג הזה. אין בכלל את התחושה המכאנית והכפויה שיש לפעמים כשמבקשים מאנשים להסביר את סוד ההצלחה שלהם, להפך התחושה היא מאוד אותנטית, כנה, אנושית ואפילו מרגשת לפעמים. אם בא לכם ללמוד איך לגדל את העסק שלכם, וגם למחות דמעה של הזדהות והבנה מדי פעם.

הכותב הוא הוא בעלים של סוכנות Down the Field המתמחה בהפקה וברכש מדיה בעולם הפודקאסטים