קבינט הקורונה אישר: בידוד לחוזרים מחו"ל ואיסור כניסת זרים

קבינט הקורונה התכנס אמש ואישר מספר צעדים לנוכח חששות זן האומיקרון החדש • בין ההצעות שאושרו: סגירת הכניסה לתיירות זרה לשבועיים וצמצום מתווה התו הירוק מ-100 ל-50 איש

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) אישרה מחצות הלילה את הצעות ראש הממשלה ושר הבריאות להתמודדות עם זן הקורונה החדש. 

על פי המתווה שאושר, ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. ביום השלישי הם נדרשים לביצוע בדיקת PCR נוספת, ואם תוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא כלומר 14 ימים או 7 ימים בביצוע בדיקה ביום השביעי.

ישראלים לא מחוסנים יחויבו בבידוד מלא: גם הם יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות (מרבית מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון אפריקה) יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יוכלו לעבור להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד. 

בנוגע לזרים אשר ירצו להיכנס לארץ, קבע הקבינט כי תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

בנוסף לצעדים אלה, הודיע הקבינט כי "יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם" וכן כי "המדינה תיידע את הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכן שינוי בהנחיות בעת שהייתם מחוץ לישראל, וכי הם ישאו באחריות לעמוד בהנחיות העדכניות בעת שובם לישראל".

חוץ מענייני טיסות ונוסעים נכנסים ויוצאים, הוחלט כי יעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש "אומיקרון". החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה, בתקנות לשעת חירום. במקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

התו הירוק יצטמצם, ובחללים סגורים יוחל המתווה בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

פיצוי לענף התיירות

שר התיירות יואל רזבוזוב דרש וקיבל: תוך שבוע תתקבל החלטת ממשלה לפיצוי לתיירות שתכלול את מורי הדרך, מארגני התיירות הנכנסת, ועזרה נוספת למלונות המתבססים על התיירות הנכנסת.

מלבד זאת, רזבוזוב המליץ לתת פיצוי כספי לישראלים שיוכיחו שבגלל הדרישה לבידוד(בחזרה לארץ) הם החליטו לבטל את הטיסה שלהם לחו"ל בתקופת החנוכה, והכסף יורד לטמיון. וכן, לבחון גם פיצוי לחברות התעופה.

נכון להיום, זוהה בישראל מאומת אחד ששב ממלוואי, שנחשף לווריאנט אומיקרון. בנוסף קיים חשד לעוד 7 מקרים, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוך השבעה, 3 מחוסנים ו-4 לא מחוסנים (מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון). בנוסף 4 חזרו מחו"ל ו-3 לא שהו בחו"ל לאחרונה.