בדומה לשופרסל: גם פרשמרקט מציגה ירידה במכירות וברווח הנקי

רשת המזון שצפויה להימכר לפז מדווחת על קיטון בהיקפי הפעילות ברבעון השלישי, לאחר שהרבעון המקביל אשתקד התאפיין בביקושים חריגים בשל השפעות הקורונה

בעלי רשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ פרשמרקט
בעלי רשת פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ פרשמרקט

רגע לפני שהיא נמכרת לחברת פז , דיווחה רשת שיווק המזון פרשמרקט  על ירידה במכירות וברווח הנקי ברבעון השלישי של 2021. מדובר במגמה רחבה שאפיינה את תוצאותיהן של רשתות שיווק נוספות בישראל ואשר הושפעה בעיקר ממכירות חריגות לטובה שנרשמו ברבעון השלישי אשתקד.

פרשמרקט פועלת בתחום המרכולים השכונתיים והעירוניים ומפעילה כיום 42 סניפים במרכזי הערים והשכונות בישראל. ברבעון השלישי של 2021 רשמה פרשמרקט מכירות של 391.5 מיליון שקל, המשקפות ירידה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

כניסה לפעילות של הסניפים החדשים

לדברי פרשמרקט, "השינוי במכירות אל מול הרבעון המקביל אשתקד נובע מירידה מסוימת בהיקפי הפעילות של החברה בחנויות הזהות, וזאת הן מכיוון שהרבעון המקביל התאפיין בביקושים גבוהים באופן חריג כתוצאה מהשפעות משבר הקורונה, והן בשל ירידה בימי המכירה לעומת הרבעון המקביל. מנגד, חל גידול מסוים במכירות בשל הכניסה לפעילות של הסניפים החדשים שנרכשו בתום שנת 2020, וכן הסניף שנרכש ברבעון הנוכחי".

בעקבות הירידה במכירות, ירד גם הרווח הגולמי ברבעון השלישי ב-1.6% ל-141.1 מיליון שקל. עם זאת, שיעורו מסך ההכנסות דווקא עלה ל-36%, לעומת 35% ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי החברה, "השיפור ברווחיות הגולמית נובע מגורמים שונים, בעיקרם שיפור בתנאי הסחר של החברה וכן שינויים בתמהיל המכירות". הרווח התפעולי של פרשמרקט ירד ברבעון השלישי ב-0.9% ל-41.1 מיליון שקל והיווה 10.5% מסך המכירות.

לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד הציגה הרשת רווחיות תפעולית של 10.1% מההכנסות. הרווח הנקי של הרשת ירד ברבעון השלישי ב-1.9% ל-28.1 מיליון שקל (7.2% מהמכירות).

פרשמרקט נסחרת בבורסה לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל ונמצאת בשליטתם של האחים יוסי ושלומי אמיר, המחזיקים כל אחד ב-32.41% ממניותיה. לדברי הרשת, החוזקות שלה הן רווחיות גבוהה בזכות פעילותה בתחום הסניפים העירוניים והשכונתיים, ניהול יעיל וממוקד של מטה רזה הנעזר בכלים טכנולוגיים מתקדמים וכן מומחיות ברכישה והשבחה של סניפים במיקומים אטרקטיביים.

בחודש אוגוסט התקשרה פרשמרקט בהסכם למכירת מלוא מניותיה לידי חברת פז בדרך של מיזוג משולש הופכי. העסקה אושרה ברוב גדול בידי בעלי מניות פרשמרקט וממתינה כעת לאישור רשות התחרות לצורך השלמתה.