החל מינואר: דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי יעלו בכ-50%

סכום דמי הקיום הבסיסיים למשרתי השירות הלאומי יעלה לכ-810 שקל בחודש, במקום 540 שקל כיום • עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, היא כ-60 מיליון שקל, אשר יוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר • רה"מ בנט: "כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''

רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן החליטו כי במקביל להעלאת שכר חיילי החובה, יועלו ב-50% גם "דמי הקיום" למשרתי השירות הלאומי החל מינואר 2022.

סכום דמי הקיום הבסיסיים למשרתי השירות הלאומי יעלה לכ-810 שקל בחודש, במקום 540 שקל כיום.

עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, היא כ-60 מיליון שקל, אשר יוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר לבני ובנות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה. נמשיך להביע הערכה למשרתים - לא רק במילים אלא גם במעשים".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: "ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו יחד החלטה משמעותית שהיא בשורה גדולה ל-18,000 בני ובנות שירות לאומי-אזרחי אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם".

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות, בתגובה: "מפעל השירות הלאומי שמציין השנה יובל שנים של עשייה תורם תרומה משמעותית לחברה בישראל, ובימים אלו כשהמערכה נמצאת בעורף, מתנדבי השירות הלאומי לוקחים חלק מכריע בה ומאיישים תקנים קריטיים במגוון תחומים ומסייעים לחוסן החברתי של המדינה. העלאת דמי הקיום מעניקה להם מעבר לתוספת כלכלית גם תחושת הערכה והוקרה על עשייתם, ואנו מברכים על כך".