קבוצת גבאי רכשה זכויות ל-21 אלף מ"ר במבנה סקי-סנטר ביהוד

עבור הזכויות שילמה הקבוצה 58 מיליון שקל • הפרויקט היה אמור להיפתח ב-2020, אך נתקע בגלל קשיים כספיים של חלק מחברי קבוצת הרכישה • עלות השלמת הפרויקט מוערכת ב-190 מיליון שקל

אלי גבאי, בעלי קבוצת הבנייה גבאי / צילום: יח''צ
אלי גבאי, בעלי קבוצת הבנייה גבאי / צילום: יח''צ

קבוצת גבאי, באמצעות חברת הבת גבאי מניבים (100%), דיווחה שרכשה זכויות בקרקע ביהוד-מונוסון להקמת פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף של כ-21 אלף מ"ר, בתמורה לכ-58 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. החברה רכשה את חלקן של החברות גולדשטיין יזמות ונכסים ונועם מרכזים מסחריים, שהיו אמורות להקים את הפרויקט במסגרת קבוצת רכישה. לפרויקט "סקיי סנטר", שממוקם ברחוב גירון אברהם, כבר קיים היתר בנייה ואף החלו בעבודות חפירה ודיפון.

פרויקט "סקיי סנטר", שבנוי בחטיבת קרקע בשטח של 7.5 דונם, אמור לכלול 11 קומות משרדים בשטח של כ-14 אלף מ"ר, וכ-7,000 מ"ר בייעוד מסחרי וכן שלוש קומות תת קרקעיות, אשר כוללות חניון בן 388 מקומות חניה. לפי פרסומים מוקדמים הפרויקט היה אמור להיפתח כבר בשנת 2020, אך הבנייה נעצרה בגלל קשיים כלכליים של חלק מחברי קבוצת הרכישה.

המוכרים, שהם חלק מבעלי הקרקע, חתמו על עסקת קומבינציה עם יתר בעלי הזכויות במקרקעין, וכן, מכרו חלק מזכויות הבעלות שלהם במקרקעין. במסגרת ההסכם, נכנסת קבוצת גבאי לנעלי המוכרים ומתחייבת להשלים את בנית החלקים להם זכאים בעלי הקרקע וכן להשלים את בניית החלקים להם זכאים היחידים בקבוצת הרכישה. סך עלויות השלמת הפרויקט, מוערכות על ידי קבוצת גבאי בכ-190 מיליון שקל.

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי: "מדובר בפרויקט שהיה תקוע מספר שנים. קבוצת גבאי זיהתה את הפוטנציאל של המתחם, במרכז הארץ, וכחלק מאסטרטגיה להרחבת הנכסים המניבים שלה, רכשה את הקרקע כשהיא במצב של חפירה ויסודות ועם היתר בניה ביד. מחצית מהמשרדים כבר מכורים לקבוצת הרכישה ולחברה יישארו, בבעלות מלאה, שטחי המסחר ומחצית מהמשרדים, שיגדילו את ההכנסות השנתיות של החברה במיליוני שקלים בדמי שכירות".