לאחר זינוק של 1,000% במניה: בעלי השליטה בפוקס מכרו מניות ברבע מיליארד שקל

אברהם פוקס והאחים ויזל מכרו 3.5% ממניות אימפריית האופנה, ונותרו עם החזקות  בשווי של יותר מ-3 מיליארד שקל • המהלך צפוי לסייע לפוקס להיכנס למדד הדגל ת"א-35

הראל ויזל, בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

שני בעלי השליטה בקבוצת האופנה פוקס , המנכ"ל הראל ויזל (יחד עם שני אחיו אסף ויפתח) ואברהם פוקס, מנצלים את רמות השיא במניה למימוש נתחים מהחזקותיהם, עם מכירת קרוב ל-3.5% מהון החברה, בחלקים שווים, תמורת סכום של כ-250 מיליון שקל - מחצית התמורה כל אחד. המכירה בוצעה לפי מחיר מניה של 546 שקל - בדומה למחיר השוק. המהלך צפוי לסייע לפוקס להיכנס למדד הדגל ת"א-35 לנוכח עליית החזקות הציבור בחברה.

מניית פוקס נסחרת כיום מרחק נגיעה מרמת השיא שקבעה בימים האחרונים, והיא משקפת לאימפריה שמנהל הראל ויזל שווי שוק של כ-7.5 מיליארד שקל. בערכה הנוכחי משלימה מניית פוקס יצירת ערך אדירה למשקיעים בה, עם טיפוס של 75% מתחילת השנה המשלים ונסיקה אדירה של כ-1,000% חמש שנים אחורה.

 
  

בראש הנהנים מעליית הערך הדרמטית נמצאים צמד המוכרים - אברהם פוקס ושלושת האחים ויזל בראשות הראל, הדמות הדומיננטית בניהול עסקיה כבר שנים ארוכות, המחזיקים יחד בשליטה בפוקס.

תגמול בסך 23 מיליון שקל בשלוש שנים 

פוקס, המכהן כיום כדירקטור בחברה, נותר לאחר המכירה עם כ-23% מהונה של הקבוצה בשווי שוק נוכחי של כ-1.7 מיליארד שקל בעוד שהאחים ויזל נותרו עם כ-20% ממניות החברה (המוחזקות באמצעות חברה פרטית) בשווי שוק נוכחי המתקרב ל-1.5 מיליארד שקל.

לפני כשנה מכרה החברה הפרטית של האחים ויזל קרוב ל-4% מהון החברה תמורת כ-135 מיליון שקל לפי מחיר של פחות מ-270 שקל למניה - כמחצית מהמחיר הנוכחי. בנוסף, בחודש יוני השנה, מכר הראל ויזל פחות מ-0.5% ממניות פוקס תמורת כ-17 מיליון שקל, אחרי מימוש יחידות מניה חסומות (RSU) ולפי מחיר מניה של 379 שקל.

נוסף לכך, במסגרת תפקידו כמנכ"ל פוקס נהנה ויזל מתגמולים נאים שהצטברו בשלוש השנים הקודמות (2018-2020) לכ-23 מיליון שקל וכללו עלויות שכר, מענקים ותגמולים הוניים.

דומיננטית גם ביחס למתחרותיה

עם בעלי המניות הנוספים בפוקס הנהנים מעליית ערך המניה, נמנים בית ההשקעות אלטשולר שחם עם החזקה של כ-17% בשווי שוק של כ-1.2 מיליארד שקל וחברות הביטוח הפניקס והראל עם כ-5% כל אחד, בשווי שוק של כ-370 מיליון שקל כ"א.

פוקס עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות שונות בעיצוב ובשיווק בגדים, הנעלה, אביזרי אופנה, הלבשה תחתונה, כלי בית ומוצרים נוספים. הקבוצה מפעילה באופן ישיר יותר מ-340 חנויות תחת המותג פוקס ומותגים נוספים, מפעילה יותר מ-120 חנויות תחת המותג ללין של תכשירי גוף ואמבט, ומחזיקה בכ-170 חנויות נוספות הפועלות בתחומים דומים, דוגמת רשת המוצרים לתינוקות שילב.

עוד פוקס מחזיקה בשליטה ברשת מותגי הספורט ריטיילורס , המונה יותר מ-130 חנויות, ואשר הונפקה בבורסה לפני כחצי שנה ומאז הכפילה את שוויה.

הדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה פוקס בימים האחרונים, לסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, העידו שוב על הדומיננטיות שלה בתחום האופנה הבולטת גם ביחס למתחרות הבורסאיות (קסטרו , גולף  ודלתא מותגים ), הגם שכולן במגמת שיפור מתחילתה של 2021, אחרי שנפגעו אשתקד ממשבר הקורונה.

בסיכום פעילותה בין ינואר ועד סוף ספטמבר הציגה פוקס טיפוס של כ-46% בהכנסותיה, שהצטברו ל-2.9 מיליארד שקל והכפלת הרוח הנקי שלה, שהגיע לסכום נאה של 203 מיליון שקל.