11 מיליון סיבות לעזוב את שיכון ובינוי: חבילת השכר שהעבירה את אלון רווה לאוגווינד

מדיווח של חברת אגירת האנרגיה עולה כי רווה, המנכ"ל הנכנס, שעזב לאחרונה במפתיע את קבוצת שיכון ובינוי, צפוי לקבל אופציות בשווי של 11 מיליון שקל, מענק חתימה שמן ובונוס נאה במקרה של הנפקה בחו"ל • עלות השכר השנתית שלו תעמוד על 6 מיליון שקל

אלון רווה / צילום: דוברות בזק
אלון רווה / צילום: דוברות בזק

זימון אסיפת בעלי מניות שפרסמה חברת אגירת האנרגיה הצעירה אוגווינד  מסייע להבין את המוטיבציה של אלון רווה להתפטר לאחרונה מתפקידו כמנכ"ל חברת שיכון ובינוי אנרגיה, ולעבור לעמוד בראשה של אוגווינד תמורת חבילת תגמול בעלות שנתית המוערכת ביותר מ-6 מיליון שקל.

חבילת התגמול שמבקשת אוגווינד לאשר לרווה כוללת שלושה רכיבים עיקריים - שכר בעלות שנתית מוערכת של 1.8 מיליון שקל; מענק בעלות שנתית מוערכת דומה (1.8 מיליון שקל) הכולל גם רכיב חד-פעמי; וכן תגמול הוני בעלות שנתית מוערכת של 2.7 מיליון שקל, ובשווי כולל המוערך על ידי אוגווינד בכ-11 מיליון שקל.

השכר החודשי שממנו ייהנה רווה צפוי לעמוד על 100 אלף שקל, צמוד למדד, נוסף על תנאים נלווים ומענק שנתי מבוסס יעדים שעשוי להגיע בהדרגה עד לעשר משכורות. עוד יהיה זכאי רווה למענק חתימה בגובה של שלוש משכורות ולמענק חד-פעמי של 250 אלף דולר בגין רישום מניות אוגווינד למסחר בבורסה מחוץ לישראל תוך שלוש שנים מתחילת העסקתו.

המניה זינקה 550% מאז המיזוג לשלד בורסאי

הרכיב ההוני שצפוי לקבל רווה - אשר את הערך הכלכלי הכולל שלו מעריכה כאמור אוגווינד בכ-11 מיליון שקל - כולל הקצאת 350 אלף אופציות, שבמימושן המלא יהוו קרוב ל-2% מהונה של אוגווינד, הנסחרת כיום בשווי שוק של 1.3 מיליארד שקל אחרי שאיבדה יותר מ-40% מערכה מתחילת השנה.

את עיקר חבילת האופציות (315 אלף) יוכל רווה לממש במחיר של 59 שקל - דומה לשווי המניה בעת אישור ההקצאה על ידי הדירקטוריון מהימים האחרונים, ואת יתרתן (35 אלף) יוכל לממש במחיר של 125 שקל. הבשלת האופציות תהיה הדרגתית בארבע שנים, החל משנה מתחילת העסקתו.

בשנה שעברה הייתה מניית אוגווינד אחד מלהיטי הבורסה, עם זינוק שנתי של יותר מ-1,000%, אולם השנה חלק מאותם זינוקים תוקנו, כך שבסך הכול מאז שהשלימה את מיזוגה לשלד בורסאי לפני כשנתיים (דצמבר 2019) היא קפצה פי 6.5 (כ-550%).

אוגווינד הוקמה בשנת 2012 על-ידי אור יוגב, ועיסוקה העיקרי הוא אגירה תת-קרקעית של אנרגיה בתצורת אוויר דחוס, המשמשת גם להתייעלות אנרגטית וגם לאגירת אנרגיה. חלק מפעילותה נמצאת בשלבים מסחריים וחלק בשלבי פיתוח.

את מחצית השנה הראשונה סיכמה אוגווינד עם הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל והפסד של כ-18 מיליון שקל, אחרי שבשנת 2020 כולה הכנסותיה הגיעו לכ-10 מיליון שקל והפסדיה הסתכמו בכ-23 מיליון שקל.

עם הגעתו של רווה הוא צפוי להחליף את יוגב בתפקיד המנכ"ל, לאחר שבחודשים האחרונים מונה לתפקיד יו"ר החברה גבי זליגסון, בעברו מנכ"ל חברת קורנית דיגיטל ומנכ"ל נובה מכשירי מדידה, שהחליף בתפקיד זה את יוגב.

בעלי המניות הגדולים באוגווינד הם יוגב וחברת הון הטבע, עם כ-14%-15% מההון כל אחד, ועוד בין בעליה פסגות, עם כ-8%, וכן המשקיע ירון יעקובי, המחזיק ב-6.5%, ואשר עשוי להכפיל את חלקו בחברה באמצעות רכישת מניות מחברת הון הטבע, שעליה סיכם באחרונה.

באוגווינד ציינו, כי מבנה חבילת התגמול של רווה "שונה מבחינה מהותית" ממבנה חבילת התגמול של יוגב, וזאת, בין היתר, בעקבות "הגידול המשמעותי שחל בהיקף פעילות החברה והאתגרים הניצבים בפניה, מטרותיה ויעדיה של החברה. כמו כן, ההבדלים נובעים מהעובדה שהמנכ"ל היוצא הינו בעל מניות מהותי בחברה ונמנה עם קבוצת השליטה".

עוד הסבירו באוגווינד, כי רווה "צפוי לתרום משמעותית לקידום פיתוח האסטרטגיה של החברה, ובפרט בראיית כוונתה של החברה להרחיב את פעילותה העסקית מחוץ לישראל בשנים הקרובות, ובכלל זה הפיכתה לחברה גלובלית ורישום מניותיה למסחר בבורסה מחוץ לישראל". 

רוכשים מניות מסמנכ"ל הכספים היוצא

על רקע מינויו של רווה, בימים האחרונים יעקובי, זליגסון, ומשה קפלנסקי, המכהן כדירקטור באוגווינד, השקיעו יחד כ-2 מיליון שקל ברכישת מניות החברה לפי מחיר מניה של כ-52 שקל, כשבצד המוכר ניצב ככל הידוע תמיר ווימן, שסיים את תפקידו כסמנכ"ל הכספים של החברה.

עזיבתו של רווה את שו"ב בשבוע שעבר הפתיעה רבים מהפעילים בשוק ההון, והיא הגיעה במקביל לעזיבתו של אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה, גם היא חברה בת של שיכון ובינוי, לעזוב את תפקידו ולעבור לכהן כמנכ"ל חברת מוצרי הבנייה אקרשטיין תעשיות.

רווה (51) מונה בחודש מאי השנה לעמוד בראש שו"ב אנרגיה, לאחר שהוביל קודם לכן את חטיבת הזכיינות הגלובלית בתחום התשתיות של שו"ב. טרם לכך כיהן רווה כסמנכ"ל כספים בחברת התקשורת בזק ובחברת XT החזקות וספנות של אודי אנג'ל ועידן עופר.

רכיבי התגמול העיקריים של רווה באוגווינד

שכר שנתי: 8.1 מיליון שקל
מענק שנתי (כולל רכיב חד־פעמי): 8.1 מיליון שקל
שווי כלכלי של חבילת האופציות: 11 מיליון שקל
מענק חתימה: 300 אלף שקל
מענק בגין רישום מניות אוגווינד בחו"ל: 250 אלף דולר