הברקס של ברקת: עצר את מינוי הדירקטורים של שלמה אליהו

הממונה על שוק ההון הודיע לבעל השליטה במגדל כי אינו מתנגד למינוי שני דירקטורים חדשים, אך רק אם יכהנו במקביל לחיים רמון ועוזי מוסקוביץ עד יוני הבא, או יכנסו לתפקיד רק במועד הזה • הסיבה: התחלופה הגבוהה בדירקטוריון בתקופת כניסתו של מנכ"ל חדש ולשם הבטחת הניהול התקין

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

המתיחות בין בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת מתחדשת. ברקת שלח אתמול (ד') מכתב לדירקטוריון מגדל אחזקות , החברה האם של מגדל ביטוח, בו הוא עוצר את מינוי שני הדירקטורים שמינה אליהו למגדל ביטוח, שי בסון ואברהם דותן.

ברקת אמנם הודיע לאליהו, המכהן גם כיו"ר דירקטוריון חברת האחזקות, כי הוא אינו מתנגד למינויים החדשים, אך זאת רק בכפוף לכך שבסון ודותן יכהנו בדירקטוריון מגדל ביטוח במקביל לדירקטורים שכהונתם הייתה צפויה להסתיים בשבועות הקרובים, עוזי מוסקוביץ וחיים רמון ("הדירקטורים המכהנים") לפחות עד ל-1 ביוני 2022, או לחלופין שהדירקטורים המכהנים ימשיכו לכהן עד למועד זה, ואילו כהונתם של הדירקטורים החדשים תחל עם סיום כהונתם של הדירקטורים המכהנים.

במכתבו הסביר ברקת כי הוא נוקט צעד זה בשל התחלופה הגבוהה בדירקטוריון מגדל ביטוח בתקופה קריטית של תחילת כהונת מנכ"ל, שגיא יוגב, ואישור תכניות עבודה, ולשם הבטחת ניהולה התקין של מגדל ביטוח. במגדל הסבירו בדיווח לבורסה כי דירקטוריון החברה, בשבתו כאספה כללית של מגדל ביטוח, יקיים דיון במכתב בהקדם.

מינוי המנכ"ל לווה במאבק

האירוע מתרחש, כפי שהסביר ברקת, על רקע כניסתו לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח של יוגב ב-21 בנובמבר. מינויו של המנכ"ל החדש לווה במאבק ארוך בין אליהו לבין יו"ר דירקטוריון חברת הביטוח יפתח רון-טל, כשאליהו תומך במינוי של שי אגסי, ואילו רון-טל, שנכנס לתפקידו רק שלושה חודשים לפני כן, התנגד לכך.

שגיא יוגב / צילום: יונתן בלום
 שגיא יוגב / צילום: יונתן בלום

בשבוע שעבר עדכנה מגדל על שינוי בהרכב הדירקטוריון. על פי העדכון, הוחלט בידי דירקטוריון חברת האחזקות, פה אחד, בשבתו כאסיפה כללית של מגדל ביטוח, על מינויים מחדש של יו"ר דירקטוריון חברת הביטוח יפתח רון-טל וכן על זה של כרמי גילון כדירקטור במגדל ביטוח.

בנוסף, הוחלט על מינויים מחדש של שני דירקטורים במגדל ביטוח, בסון ודותן, אשר מונו לראשונה מספר שבועות לפני כן. במועד זה הודיעה מגדל כי מינויים כחברי דירקטוריון טרם נכנס לתוקף מאחר שטרם התקבלה דאז הודעה לעניין אי-התנגדות הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שהינה תנאי למינוי דירקטורים בגופים המוסדיים.

במקביל, החליט דירקטוריון חברת האחזקות לא לחדש את מינויים של ארבעת הדירקטורים האחרים לכהונה בדירקטוריון מגדל ביטוח. הארבעה הם רמון ומוסקוביץ שיישארו כאמור בתפקידם עד יוני 2022, וכן הדירקטורים הוותיקים גבי פיקר ואריה מינטקביץ.