ננוסונו תקים מפעל בדים אנטי בקטריאליים בטורקיה

חברת ODAS הטורקית תשקיע בננוסונו כמה מיליוני דולרים שמיועדים להקמת מפעל בטורקיה ולהמשך פיתוח הטכנולוגיה של ננוסונו, במרכז הפיתוח של החברה ביקנעם • ODAS היא קבוצת חברות גדולה אשר פועלת במגוון תעשיות, ביניהן אנרגיה וכרייה

מנכ''ל ננוסונו אורי בר חיים / צילום: יח''צ
מנכ''ל ננוסונו אורי בר חיים / צילום: יח''צ

חברת ננוסונו אשר פיתחה בדים המכילים חומרים קוטלי וירוסים וחיידקים (בין היתר מסכות נגד קורונה), הודיעה כי קיבלה השקעה מחברת ODAS הטורקית, שתשמש בין היתר להקמה של מפעל משותף בטורקיה לבדים אנטי בקטריאליים. ההשקעה היא בהיקף של כמה מיליוני דולרים, והיא תשמש גם להמשך פיתוח הטכנולוגיה של ננוסונו, במרכז הפיתוח של החברה ביקנעם.

המוצרים שייוצרו במפעל ישווקו על ידי שתי החברות בישראל, באסיה ובאירופה.

ODAS היא קבוצת חברות גדולה אשר פועלת במגוון תעשיות, ביניהן אנרגיה וכרייה. החברה נסחרת במדד 100 החברות הגדולות בבורסה של איסטנבול. ננוסונו נוסדה ב-2015 על ידי רונן סרוסי, ונמצאת בבעלות משפחת סרוסי וקבוצת AHG  קרן משפחתית אמריקאית, והמיליארדר מיכאל מירילשווילי.

מנכ"ל ODAS בורק אלטאיי אמר כי "שיתוף הפעולה יתרום למימוש החזון של ODAS למימוש פריצות דרך בתעשיות שונות. המוצר של ננוסונו הוא בחזית הטכנולוגיה, ויחד עם המהנדסים שלנו והיכולות שלנו בתעשייה, ניקח את תחום הטקסטיל לרמה הבאה".

אורי בר חיים, מנכ"ל ננוסונו, אמר כי "זוהי אבן דרך בתהליך הצמיחה של ננוסונו, ואין לי ספק כי הפיתוח המשותף יניב ערך, בעיקר בתקופה הנוכחית שבה הדרישה לפתרונות אנטי בקטריאליים היא בשיאה".

שוק מוצרי האנטי בקטריאליים צומח בשנים האחרונות בין היתר בשל יתרונותיו במניעת זיהומים נרכשים בבתי חולים, שהופכים להיות בעיתיים יותר ויותר ככל שהחיידקים הללו מפתחים עמידות לאנטיביוטיקה. בר חיים ציין כי נמרוד ערד, חבר בלשכת הסחר ישראל טורקיה, קידם את העסקה.

אהרון גורוביץ', יו"ר דיקרטוריון ננוסונו, ציין כי להערכתו ההסכם יכפיל את שווי החברה ל-100 מיליון דולר עד סוף 2022.