השופט שאול שוחט מונה כמינוי זמני לבית המשפט העליון

שר המשפטים גדעון סער מינה את סגן נשיא בית המשפט המחוזי ת"א לתקופה של שישה חודשים כשופט בעליון • הוועדה לבחירת שופטים לא הצליחה להגיע להסכמות לגבי ארבעת המינויים הדרושים והיא לא כונסה

השופט שאול שוחט / צילום: רפי קוץ
השופט שאול שוחט / צילום: רפי קוץ

שר המשפטים גדעון סער החליט, בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי ת"א, השופט שאול שוחט, לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שישה חודשים.

לאחרונה ניסתה הוועדה לבחירת שופטים להגיע להסכמות על בחירת ארבע שופטים לבית המשפט העליון כמינוי קבע, אולם היא לא הצליחה בכך. בעקבות אי ההסכמות, שר המשפטים סער, המכהן כיו"ר הוועדה, החליט כלל לא לכנס אותה.

שניים מתוך ארבעת המינויים נדרשים כבר כעת בעקבות פרישת השופטים חנן מלצר ומני מזוז. בעוד כחצי שנה יפרשו לגמלאות גם השופטים ניל הנדל וג'ורג' קרא.

שוחט היה מועמד מוביל ב-2018 להתמנות לבית המשפט העליון, אולם השופטים החברים בוועדה העדיפו את השופט עופר גרוסקופף על פניו.

השר סער מסר: "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה. האחריות המוטלת עלי היא, בין היתר, לאפשר לבית המשפט העליון לתפקד ולצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב חסר. אני משוכנע שהשופט שוחט יתרום מניסיונו השיפוטי העשיר ומכישוריו לעבודת בית המשפט העליון".