אקירוב הולך על השליטה בכלל ביטוח: אלרוב תגיש בקשת היתר עד יום ראשון

דירקטוריון חברת הנדל"ן הצביע פה אחד בעד לצאת למהלך לרכישת השליטה בחברת הביטוח • כיום מחזיקה אלרוב ב-15% ממניות כלל ולשם הגדלת החזקותיה ל-30% כפי שרוצה אקירוב, עליה לקבל אישור מהממונה על שוק ההון

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

אחרי שכבר דיבר על כך רבות בשבועות האחרונים, איש העסקים אלפרד אקירוב החליט לקדם את רכישת השליטה בכלל. דירקטוריון אלרוב , חברת הנדל"ן שאקירוב מחזיק ב-79% ממנה, הצביע הבוקר (ה') פה אחד בעד הגשת היתר שליטה לממונה על שוק ההון.

נכון להיום אלרוב מחזיקה ב-15% ממניות כלל, והיא מכוונת להגיע ל-30% מהמניות. לשם כך היא צריכה לקבל היתר שליטה מהממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, ובכוונת אלרוב, כך על פי הודעת החברה לבורסה, להגיש בקשה כזו עד יום ראשון הקרוב.

נציין, כי רשות שוק ההון כבר עברה על מסמכיה של אלרוב כשחברת הנדל"ן הגישה בעבר בקשת היתר להגדיל את החזקותיה בכלל ל-15%, אישור שהיא אכן קיבלה. ברשות שוק ההון לא צפויים להכניס למערכת השיקולים בעת בחינת היתר השליטה שיקולים מוסריים, אלא להיצמד לנתונים הכספיים ולשאלת יכולתה של אלרוב לפתח את כלל מבלי לפגוע בחוסכים ובמבוטחים.

מבחינת ריכוזיות אלרוב לא צפויה להיתקל בבעיה. על פי ועדת שטרום תאגיד ריאלי משמעותי ותאגיד פיננסי משמעותי אינם יכולים להישלט בידי אותו גוף, אך למרות שכלל ביטוח מוגדרת כתאגיד פיננסי משמעותי, אלרוב אינה מוגדרת כיום כתאגיד ריאלי משמעותי.

הכפלת ההחזקות של אלרוב תהפוך אותה לבעלת המניות הגדולה בכלל אחזקות ביטוח, המתנהלת כיום ללא גרעין שליטה. מבחינת אלרוב, מדובר בהשקעה לא מבוטלת של כ-850 מיליון שקל, שהחברה עשויה לממן את חלקה הגדול בהנפקת אג"ח מתוכננת בהיקף של כחצי מיליארד שקל.

לפני כשבועיים אלרוב דיווחה לבורסה, לבקשת רשות ניירות ערך, שהיא גיבשה מתווה לרכישת השליטה בחברת הביטוח, ואף הציגה אותו בפני ברקת , אך "המתווה לא התגבש ונזנח", כדברי החברה.

בתחילת השבוע הוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה של בעל מניות בכלל ביטוח לגילוי ועיון במסמכים. זאת בקשר עם הטענה כי כלל ביטוח בחרה למכור את החזקתה באלרוב נדל"ן (12.9% מהמניות) לחברת ישראל קנדה ולא לבעל השליטה אקירוב למרות שהצעתו הייתה גבוהה יותר בכ-120 מיליון שקל