חיים סבן מתנגד לעסקה למכירת פרטנר לקבוצת רודב-גבאי

סבן טוען כי הנאמן למניות עו"ד אהוד סול, יכול היה להשיג תמורה גבוהה יותר מ-300 מיליון דולר

חיים סבן / צילום: אמיר מאירי
חיים סבן / צילום: אמיר מאירי

חיים סבן, לשעבר בעל השליטה בפרטנר, מתנגד לעסקה למכירת מניות האצ'יסון בחברה לידי קבוצת רודב-גבאי. סבן סבור שעל הנאמן למניות, עו"ד אהוד סול, חלה חובה לערוך מכרז למיקסום המחיר.

עו"ד סול הגיש בתחילת השבוע לבית המשפט בקשה לאשר את המכירה בתמורה ל-300 מיליון דולר, שזה סכום החוב שסבן אמור היה לשלם להאצ'יסון, ולכן ויתר על המניות.

סבן מעריך כי ניתן להשיג מחיר גבוה יותר עבור המניות אילו היה נערך מכרז, מה שאומר שאת הסכום מעבר ל-300 מיליון דולר, הוא אמור היה לקבל ובכך להקטין את הנזקים שלו.

סבן קיבל הלוואה מהאצ'יסון במסגרת רכישת פרטנר. ההלוואה הייתה אמורה להיות מוחזרת בתשלום אחד בסך 300 מיליון דולר או שסבן מחזיר את המניות ומוותר על החברה.

לפני שנתיים ויתר למעשה סבן על השליטה בחברה והעביר את המניות שהיו ברשותו לידי האצ'יסון, בהתאם להסכם בין הצדדים. כעת טוען סבן כי שווי המניות שהעביר להאצ'יסון בתמורה להלוואה גדול מ-300 מיליון דולר.

קבוצת סבן טוענת כי היה לה הסכם עם עו"ד סול, לפיו הוא התחייב לנהל הליף שקוף למכירת המניות וליידע אותה על המהלכים שלו. נסביר כי מבחינת סבן פרטנר היא נכס שהוא איבד בגלל חוב של 300 מיליון דולר, אך במידה והנכס נמכר במחיר גבוה יותר, הוא זכאי לתמורה הנוספת שתתקבל מעבר לחוב. כעת הצדדים מחכים להחלטת בית המשפט, האם הוא יבקש את תגובת הנאמן בכתב, לטענות של סבן או שיתקיים דיון בנוכחות הצדדים.

סבן טוען בבקשה כי המכירה נעשתה לפי מכפיל נמוך במיוחד בהשוואה למניות חברות תקשורת בעולם, וכמו כן לא נגבתה פרמיה עבור השליטה. "אף אם סבור היה כונס הנכסים, כדבריו, שהעניין "אינו מתאים" להליך תחרותי, הרי שהוא גם לא שכר שירותי בנק השקעות שמומחיותו באיתור משקיעים מתאימים, כפי שמתבקש וסביר היה לעשות לצורך איתור מתעניינים במכירת שליטה בשווי של מאות מיליונים - כפי שמקובל בעולם".

עוד נכתב בבקשה על מחדלים אלו נוספו עוד שתי דרישות יוצאות דופן ותמוהות בבקשה: כונס הנכסים קצב לבית המשפט הנכבד סד-זמנים קצר, והוא מבקש שהבקשה תוכרע תוך 21 יום; ובנוסף דרישה חריגה עוד יותר - הוא מבקש שיאושר לו שלא לקבל הצעות ולא לנהל משא ומתן גם עם גורמים שיציעו לו הצעות גבוהות יותר וטובות יותר".

עורכי הדין שמייצגים את סבן הם פיני יניב ומור אלקיים ממשרד מיתר.