"הקורונה סייעה לי לפרוץ את גבולות הארץ ואני מתחילה לעצב בית גם בחו"ל"

אריאלה עזריה ברקוביץ, בת 55 • נשואה+4 • מעצבת הפנים • "ההתמודדות עם עמידה בתקציב, האסתטיות, הטכנולוגיות והחוקיות של כל פרויקט לגופו, הופכים את הפרויקט להצלחה"

אריאלה עזריה ברקוביץ / צילום: גיא ברקוביץ
אריאלה עזריה ברקוביץ / צילום: גיא ברקוביץ

מעצבת הפנים אריאלה עזריה-ברקוביץ פיתחה לאורך שנות עבודתה שיטת עבודה ייחודית משלה בשם ״דירה בהפתעה״. אריאלה מתכננת פרויקט על פי הדמיה או תמונות השראה, עם תקציב מוגדר מראש הכולל בתוכו לוח זמנים מתוכנן ומוקפד. "הלקוח נמצא רק בתחילת התהליך, ולאחר מכן אינו מעורב אלא עד תום הפרויקט, כשהדירה מוכנה למגורים", היא מסבירה. "הוא מקבל מפתח כאשר הדירה מוכנה עד לשלב של סכו"ם ולפעמים גם נעלי בית".

לדבריה, "המפתח לשיטת עבודה זו טמון בהקשבה ובהצגת השאלות הנכונות, בהתבסס על ניסיון רב שנים וביכולת לקרוא את טעמם האישי של הלקוחות. בנוסף, גם ההתמודדות עם עמידה בתקציב, האסתטיות, הטכנולוגיות והחוקיות של כל פרויקט לגופו, כל אלו הופכים את הפרויקט להצלחה. הם סומכים עליי - אני נהנית מחופש יצירה והם משקט נפשי".

את דרכה בעולם העיצוב החלה עזריה-ברקוביץ בפריז, בירת צרפת, שם עיצבה בתים למפורסמים כמו Johnny hallyday, Mick Lanaro ו-Henri Salvador -. גירושים הביאו אותה לעלות למדינת ישראל לבדה, בחודש שביעי להריונה "עליתי לארץ ב-1996 כעולה חדשה עם קשיי שפה ובעיות התאקלמות לא פשוטות. ניסיתי את מזלי ביזמות במספר תחומים שונים כמו הפטיסרי הצרפתי הראשון בארץ וקניינות למסעדות ואולמות אירועים, עד שהגעתי לשיווק נדל"ן לקהל הצרפתי בישראל. זה מה שניתב לי הדרך חזרה לעסוק בעיצוב שאני כה אוהבת".

סגנונה של אריאלה הוא קלאסי-מודרני עם נגיעה דרמטית "הדרמטיות תמיד היתה חלק ממני, אמנם ב-25 השנים שאני מעצבת התקדמנו מבחינת החומרים והאפשרויות הטכנולוגיות אבל הבסיס הקלאסי- דרמטי נשאר. אני אדם שעובד מהלב, כאשר לכל לקוח אני מתאימה את העיצוב והסגנון לצרכיו. עוד בשלב האפיון והבנת הצרכים וההעדפות, אני מצליחה לראות איך כל החלקים מתחברים לכדי שלם אחד."

"החלום שלי", משתפת עזריה-ברקוביץ "הוא לעצב מלון בוטיק ולעבוד בחו"ל. חלק מהחלום מתחיל להתגשם ממש בימים אלו. הקורונה סייעה לי לפרוץ את גבולות הארץ ואני מתחילה לעצב בית גם בחו"ל. אני חווה דברים וחומרים חדשים ועם חלק מהלקוחות שלי, אני נוסעת לחו"ל כדי לבחור את הפריטים לבתים שלהם כאן בישראל". אריאלה אומרת שלדעתה "הקורונה הביאה את תחום עיצוב הבית לשיא חדש ומרגש, אנשים משקיעים בבית שלהם יותר מאי פעם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il