גרמניה: סגר על הבלתי-מחוסנים, מועדונים וברים ייסגרו

הגבלות חמורות במיוחד יוטלו על מי שלא התחסנו: ייאסר עליהם להיכנס לחנויות (מלבד סופרמרקטים, בתי מרקחת ותחנות דלק), תיאסר עליהם הכניסה למסעדות, לאירועי תרבות, לקולנוע ולתיאטרון, ללא התחשבות בשיעור התחלואה האזורי • ההחלטות התקבלו בישיבת חירום של מרקל, יחד עם ראשי מדינות המחוז בגרמניה והקנצלר הנכנס אולף שולץ, הצפוי להתחיל בכהונה בשבוע הבא

שוק חג המולד בדורטמונד שבגרמניה, אתמול. הכניסה הותרה רק למחוסנים ולמחלימים / צילום: Associated Press, Martin Meissner
שוק חג המולד בדורטמונד שבגרמניה, אתמול. הכניסה הותרה רק למחוסנים ולמחלימים / צילום: Associated Press, Martin Meissner

גרמניה החליטה היום (ה') להחריף את ההגבלות הציבוריות כדי לנסות "ולשבור" את גל הקורונה הרביעי שנרשם במדינה בימים אלה. הגבלות חמורות במיוחד יוטלו על מי שלא התחסנו: ייאסר עליהם להיכנס לחנויות (מלבד סופרמרקטים, בתי מרקחת ותחנות דלק), תיאסר עליהם הכניסה למסעדות, לאירועי תרבות, לקולנוע ולתיאטרון, ללא התחשבות בשיעור התחלואה האזורי. הקאנצלרית היוצאת אנגלה מרקל אמרה כי המדינה חייבת "לשבור את הגל הרביעי", וכי נדרש "אקט של סולידריות" מצד כל התושבים.

ההחלטות התקבלו בישיבת חירום של מרקל, יחד עם ראשי מדינות המחוז בגרמניה והקנצלר הנכנס אולף שולץ, הצפוי להתחיל בכהונה בשבוע הבא. בנוסף, הוחלט כי בכל אזור שבו שיעור התחלואה גבוה מ-350 מקרים ל-100 אלף תושבים בשבוע ייסגרו הברים והמועדונים. ברוב שטח גרמניה, כולל המזרח לשעבר, בוואריה ובאדן-וירטמברג, שיעור התחלואה גבוה מערך זה.

כמו כן, הממשלה החליטה להרחיב את מי שיוכלו להעניק חיסונים, ואלה יכללו רופאי שיניים, רוקחים בבתי-מרקחת ואחיות. התקהלויות סגורות יוגבלו ל-50 משתתפים מחוסנים בלבד. תלמידים ומורים יחויבו באופן גורף לחבוש מסכות בבתי הספר. אירועים סגורים יתקיימו רק למחוסנים ובשליש מהקיבולת האפשרית. חלק ממדינות המחוז הודיעו על קיום משחקי כדורגל ללא קהל מסוף השבוע הקרוב.

בפגישת החירום גם הוחלט להאריך את הסמכויות שניתנו למדינות המחוז מבחינת הכרזה על עוצר, סגר ועל סגירת עסקים, שהיו כלולים בחוק שפג לגבי המאבק במגיפת הקורונה. הפרלמנט הגרמני מתכוון ככל הנראה להצביע בקרוב על חובת חיסון כללית, ומרקל הודיעה כי היא תומכת מבחינה רעיונית בחובה שכזו, שאמורה לחול מפברואר 2022. מרקל צפויה לפרוש מתפקידה בשבוע הבא, והערב ייפרד ממנה הצבא הגרמני בטקס צבאי. רק 200 בני אדם הוזמנו לטקס, בשל הגבלות הקורונה.