פייסבוק תחייב משתמשים בעלי סיכון גבוה להפעיל אימות דו שלבי - אחרת תחסם להם הגישה

מהלך הזה הוא חלק מ-Facebook Protect, תוכנית האבטחה של מטא, שנוע דה להגן על חשבונות של אנשים בעלי פרופיל בעייתי יותר - כמו פעילי זכויות אדם, אנשי ממשל ועיתונאים

פייסבוק על סמארטפון / צילום: Shutterstock
פייסבוק על סמארטפון / צילום: Shutterstock

פייסבוק, שלאחרונה הפכה לחברת מטא, אמרה שהיא תחייב משתמשים בסיכון גבוה לפריצות ולמתקפות להשתמש באימות דו-שלבי כחלק מהשימוש שלהם בזירה. המהלך הזה הוא חלק מ-Facebook Protect, תוכנית האבטחה של מטא, שנועדה להגן על חשבונות של אנשים בעלי פרופיל בעייתי יותר - כמו פעילי זכויות אדם, אנשי ממשל ועיתונאים. התוכנית הזו עוזרת להוסיף רבדי אבטחה משופרים לחשבונים ודפים.

התכנית המדוברת התחילה לרוץ כפיילוט ב-2018 והורחבה סביב הבחירות בארה"ב. על פי נתוני מטא, מתוך 1.5 מיליון חשבונות שכבר נמצאים בתכנית, כמעט 950 אלף מפעילים אימות דו שלבי, תוכנה שלטענת מטא לא נוצלה בצורה מירבית ברחבי האינטרנט. לכן, היא הופכת את הכלי הזה לחובה.

"אימות דו שלבי הוא מרכיב מרכזי בהגנה מקוונת של כל משתמש, ואנחנו רוצים לעשות את זה קל ככל האפשר. כדי לעודד הצטרפות לכך, עלינו לפעול מעבר להעלאת המודעות. אלו אנשים שיושבים בנקודות קריטיות מאוד בשיח הציבורי, אז למען הגנתם , הם צריכים לאפשר את האימות הדו שלבי", כך כתב נתנאל גלייכר, ראש מחלקת אבטחה במטא. הוא הוסיף שהם ראו כי יותר מ-90% מהמשתמשים בסיכון גבוה הפעילו את התכונה המדוברת.

למעשה, לפי מטא, אם משתמש הוגדר כבעל סיכון גבוה, והוא לא הפעיל את האימות הדו שלבי, אחרי תקופת זמן מוגדרת, הוא לא יוכל להיכנס לחשבון שלו. כדי לקבל את הגישה - יצטרכו להפעיל את האימות. חשוב להגיד, למטא אין תכנון כרגע לפי הדיווחים לחייב את כל המשתמשים להשתמש בתכונה הזו.