ביג תקים ברומניה פרויקט טורבינות רוח בהשקעה של 109 מיליון אירו

זרוע האנרגיה של חברת הנדל"ן המניב תרכוש חברה רומנית בעלת זכויות בפרויקט להקמת טורבינות רוח במחוז בראילה ברומניה • בוחנת הכנסת שותף לפרויקט בהיקף של עד 50%

טורבינות רוח ברומניה / צילום: ביג מרכזי קניות
טורבינות רוח ברומניה / צילום: ביג מרכזי קניות

חברת הנדל"ן המניב ביג מרכזי קניות , שבשליטת יהודה ורוני נפתלי, מצטרפת לטרנד ההשקעות באנרגיה מתחדשת בחו"ל. הבוקר דיווחה ביג על עסקה משמעותית ראשונה לזרוע האנרגיה של הקבוצה, במסגרתה תרכוש חברה רומנית בעלת זכויות בפרויקט להקמת טורבינות רוח על קרקע במחוז בראילה (Braila) ברומניה.

הפרויקט, שמצוי בשלבי פיתוח, מתוכנן לכלול 17 טורבינות בהספק של כ-6 מגה וואט כל אחת וצפוי לייצר כ-320 ג'יגה וואט שעה לשנה. עבור רכישת המניות ופיתוח הפרויקט עד קבלת היתרי הבניה הנדרשים להקמתו, תשלם ביג למוכרת סכום של 7 מיליון אירו.

סכום זה ישולם בהתאם לקצב התקדמות פיתוח הפרויקט עד לקבלת היתרי הבניה. עלות הקמת הפרויקט (מעבר לתמורת העסקה) צפויה להסתכם בכ-102 מיליון אירו.

לדברי הנהלת ביג, עסקה זו תואמת את אסטרטגיית החברה להשקיע במיזמים של אנרגיה ירוקה ובכוונת החברה להמשיך לאתר הזדמנויות נוספות להשקעה בתחום. עוד בדגישה ביג, כי היא בוחנת הכנסת שותף לפרויקט בהיקף של עד 50%.

ביג הכריזה לפני שנתיים על כוונתה להקים זרוע השקעות משמעותית בתחומי האנרגיה, אז הוקם צוות מקצועי בראשות דני קפלן, סמנכ"ל האנרגיה בחברה,שבוחן פרויקטים שונים באזורי פעילותה בארץ ובעולם. ביג פעילה בתחום האנרגיה הירוקה למעלה מעשור, כשגגות מרכזי החברה ברחבי הארץ, מייצרים חשמל לשימוש מסחרי.

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, מציין כי ביג, שהגדירה את תחום האנרגיה הירוקה כמנוע צמיחה וכמנוף לגיוון אפיקי ההשקעה, התואם את ערכי הקיימות של החברה, תמשיך לבצע השקעות גלובליות במיזמים של אנרגיה מתחדשת. עוד מציין גאליס, כי מימושי הפעילות של החברה בארה"ב מתקדמים ע"פ התוכניות ויתרות ההון יופנו להרחבת תחומי הליבה של החברה וכן לביסוס זרוע האנרגיה החדשה.