בי קום הרחיבה את סדרת אג"ח ו' והבטיחה גיוס של 475 מיליון שקל

בי קומיוניקיישיינס, בעלת השליטה בבזק (26.7%), תשתמש בתמורת ההנפקה לפדיון חלקי מוקדם אגרות החוב מסדרה ג' של החברה • המחיר שנקבע במכרז המוסדי עומד על 1.007 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב של אג"ח ו'

תומר ראב''ד, מנכ''ל קבוצת ביקום / צילום: איל יצהר
תומר ראב''ד, מנכ''ל קבוצת ביקום / צילום: איל יצהר

חברת ההחזקות בי קומיוניקיישנס  (בי-קום), שבשליטת קרן סרצ'לייט ודוד פורר, הבטיחה גיוס של לפחות 475 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב נוספות מסדרה ו' שהונפקה לראשונה בעבר. תמורת ההנפקה תשמש לפדיון חלקי מוקדם של אגרות החוב מסדרה ג' של החברה, להן משך חיים ממוצע (מח"מ) קצר יותר.

ביום ה' האחרון קיימה בי-קום מכרז מוסדי לצורך הרחבת סדרת אג"ח ו'. במסגרת המכרז, התקבלו ביקושים ממשקיעים מסווגים בהיקף של 587.1 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח ו' ובסכום של כ-593 מיליון שקל. מתוך סך הביקושים נענתה החברה להתחייבויות מוקדמות בהיקף של 472.5 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח ו', המשקפות סכום גיוס של 475 מיליון שקל.

המחיר שנקבע במכרז המוסדי עומד על 1.007 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב של אג"ח ו'. יש לציין כי ביום ד' האחרון נסחרה אג"ח ו' בבורסה לפי של 1.0244 שקל, אולם ביום ה' שלאחריו היא נפלה למחיר של 1.0062 לאור קיומו של המכרז המוסדי.

אג"ח ו' של בי-קום מיועדת לפירעון בתשלום אחד בנובמבר 2026, ומשקפת כעת מח"מ של 4.6 שנים. טרם ההנפקה עמד היקף הסדרה על 394 מיליון שקל ערך נקוב.

פדיון מוקדם לאג"ח ג'

אג"ח ג' של בי-קום, בהיקף של 1.652 מיליארד שקל, מיועדת לפירעון בתשלום אחד בחודש נובמבר 2024, המשקף מח"מ של 2.85 שנים. כך, שהנפקת האג"ח הנוספות מסדרה ו' והשימוש בתמורתה לצורך פדיון מוקדם של אג"ח מסדרה ג', יביאו להערכת מח"מ של כ-20% מחובות החברה.

בי-קןם, בניהולם של המנכ"ל תומר ראב"ד וסמנכ"ל הכספים איציק תדמור, מחזיקה ב-26.72% ממניות חברת בזק  ומוגדרת כבעלת השליטה בבזק. תומר ראב"ד, מנכ"ל בי-קום, אמר לאחר ההנפקה, כי "אנו מודים לשוק ההון על האמון המתמשך בחברה ובקבוצה".

ראב"ד הוסיף, כי "האסטרטגיה העסקית הרב שנתית שהציגה הנהלת בזק בתחילת השבוע מדגישה את אזורי הצמיחה של החברה וממחישה את היציבות והשיפור העקבי במדדים הפיננסיים והתפעוליים של בזק, המובילה את מהפכת התקשורת והטכנולוגיה בישראל. הקבוצה גאה להיות חוד החנית של ישראל בדרך להכרה בינלאומית בהישגיה בתחום התקשורת הקווית והסלולרית".