"לא ניקח את הניהול על גבנו": אלפרד אקירוב מספק הצצה לתוכניות שלו ושל משפחתו לחברת כלל

איש העסקים אלפרד אקירוב הגיש ביום חמישי בקשת היתר שליטה בכלל באמצעות חברת הנדל"ן אלרוב • בשיחה עם גלובס אמר שאינו צופה קשיים במימון רכישת 15% נוספים ממניות כלל בהיקף של כ-800 מיליון שקל • נראה כי שינה תכניות ובשלב הראשון לפחות לא ימנה את בנו ג'ורג'י לדירקטוריון

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

הרכבת יצאה מהתחנה. חברת הנדל"ן אלרוב , שבשליטת איש העסקים אלפרד אקירוב, הגישה ביום חמישי האחרון לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בקשה לקבלת היתר שליטה בחברת הביטוח כלל, באמצעות שליטה בחברת האם, כלל אחזקות . אלרוב שלחה את הבקשה באמצעות דואר אלקטרוני וביום שני הוא מתכוון להגיש את הבקשה באופן רשמי במסמכים כתובים במשרדי רשות שוק ההון בירושלים.

בשיחה קצרה עם גלובס לרגל הגשת המסמכים ציין אקירוב כי אם יתקבל האישור מצד הממונה על שוק ההון, הוא לא רואה בעיה מצדה של אלרוב בהשגת המימון לעסקה. כיום מחזיקה אלרוב ב-15% מכלל אחזקות, הנסחרת בשווי של 5.3 מיליארד שקל, המעניק לאחזקותיה של אלרוב שווי של כ-800 מיליון שקל. אלרוב מתכננת לרכוש 15% נוספים מכלל, כלומר היא תצטרך לשלם סכום דומה.

ג'ורג'י אקירוב לא יצטרף לדיקטוריון

אקירוב הסביר בשיחה כי אלרוב לא צפויה להיתקל בבעיה במימון העסקה, והמימון יתבצע בהתאם להנחיות שתמסור רשות שוק ההון, אם זו תאשר את הענקת היתר השליטה לאלרוב. מימון כזה יכול להגיע מתמהיל של כמה מקורות, דוגמת הון עצמי (המאפשר מימון של קצת יותר מ-100 מיליון שקל), גיוס אג"ח או מימון חיצוני. נציין, כי אלרוב סיימה בשבוע שעבר גיוס אג"ח של כ-600 מיליון שקל, אך בתשקיף לקראת הגיוס לא ציונה כלל רכישה אפשרית של השליטה בכלל.

באשר לשאלה אם אקירוב מתכנן לצרף לדירקטוריון כלל את בנו, ג'ורג'י, אמר אקירוב כי משפחתו אינה מתכוונת לקחת את ניהול כלל על גבה. "יש לי מועמדים טובים לדירקטוריון כלל, בין היתר אנשי מקצוע שהיו בתפקידים בכירים בבנקים ובחברות ביטוח. לא ניקח את זה עלינו", אמר אקירוב.

מדובר, לפחות על פי האמירה הזו, בשינוי בתכניות של אקירוב, לאחר שאמר בחודש שעבר לדה מרקר כי ג'ורג'י אקירוב יצטרף ככל הנראה לדירקטוריון כלל ואף ציין כי לג'ורג'י "יש מוטיבציה ואמביציה גדולים להצליח בכלל ביטוח".

ג'ורג'י אקירוב / צילום: יח''צ
 ג'ורג'י אקירוב / צילום: יח''צ

באשר להגשת בקשת היתר השליטה עצמה, רשות שוק ההון כבר עברה על מסמכיה של אלרוב כשחברת הנדל"ן הגישה בעבר בקשת היתר להגדיל את החזקותיה בכלל ל-15%, אישור שהיא אכן קיבלה. ברשות שוק ההון לא צפויים להכניס למערכת השיקולים בעת בחינת היתר השליטה שיקולים מוסריים, אלא להיצמד לנתונים הכספיים ולשאלת יכולתה של אלרוב לפתח את כלל מבלי לפגוע בחוסכים ובמבוטחים.

מבחינת ריכוזיות אלרוב לא צפויה להיתקל בבעיה. על פי ועדת שטרום תאגיד ריאלי משמעותי ותאגיד פיננסי משמעותי אינם יכולים להישלט בידי אותו גוף, אך למרות שכלל ביטוח מוגדרת כתאגיד פיננסי משמעותי, אלרוב אינה מוגדרת כיום כתאגיד ריאלי משמעותי.