מרכז תאי הגזע הגדול בעולם ישתף פעולה עם סטארט-אפ ישראלי

חברת הסטארט-אפ הישראלית קיוריס, הודיעה על שת"פ בלעדי עם ה-NYSCF שיספק לקיוריס תאי גזע שיאפשרו רבגוניות גנטית בתהליך חיזוי הצלחת תרופות • וגם: ארגון איחוד הצלה מתחשמל, תחבורה ציבורית בהתאמה אישית, וחדשות טובות • אירועים ומינויים

''תאי הגזע הזמינים לנו כעת יאפשרו לנו לדייק אף יותר את המודלים שלנו על מגוון אדיר של גנטיקות שונות” / צילום: Shutterstock
''תאי הגזע הזמינים לנו כעת יאפשרו לנו לדייק אף יותר את המודלים שלנו על מגוון אדיר של גנטיקות שונות” / צילום: Shutterstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית קיוריס (Quris), שפיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לחיזוי סיכויי הצלחה של תרופות את שלב הניסויים הקליניים, הודיעה על שת"פ בלעדי עם ה-NYSCF, מרכז תאי הגזע הגדול בעולם, שיספק לקיוריס תאי גזע שיאפשרו רבגוניות גנטית בתהליך חיזוי הצלחת תרופות.

קיוריס בהובלת המנכ"ל ומייסד החברה צחון בנטאוויץ׳, גייסה לאחרונה 9 מיליון דולר ממשקיעים. הסטארט-אפ מובל מדעית ע"י חתן פרס נובל אהרון צ׳חנובר ופרופ׳ רוברט לנגר, מהמייסדים של מודרנה. 

מצחון בנטאוויץ׳, מנכ"ל קיוריס, נמסר כי "הבחירה שלהם לעבוד באופן בלעדי עם קיוריס מעידה על האמון הרב שה-NYSCF מביעים בחזון של קיוריס וביכולת שלנו להוציא אותו לפועל, כמו גם בחשיבות של הפתרון שאנחנו מייצרים. תאי הגזע הזמינים לנו כעת יאפשרו לנו לדייק אף יותר את המודלים שלנו על מגוון אדיר של גנטיקות שונות".

"אנחנו בפתחו של שינוי פרדיגמה באופן בו מפתחים ובודקים תרופות", מסרה סוזן סולומן, מייסדת ומנכ"לית של NYSCF, המצטרפת כעת למועצה המדעית של קיוריס. "צוות המדענים שלנו נרגש משיתוף הפעולה עם קיוריס, המשלב סינרגיה בין טכנולוגיית אוטומטיזציה של תאי-גזע שלנו, יחד עם טכנולוגיית ה-BIO-AI של קיוריס והצוות שלה, על מנת להביא לחיזוי טוב יותר של בטיחות קלינית של תרופות, והתאמה אישית שלהן לחולים ספציפיים".

ארגון איחוד הצלה מתחשמל

ארגון המתנדבים "איחוד הצלה" רכש 10 רכבים חשמליים של המותג "Sunshine" בהיקף של כ-700 אלף שקל, כפיילוט ראשוני לקראת מעבר לתחבורה אורבנית ירוקה בכל סניפי הארגון הפרושים ברחבי המדינה. מדובר ברכב שמתאים לתחבורה עירונית עד 80 קמ"ש - בדיוק לתחום הפעילות של הארגון. הנסיעה בו זולה באופן יחסי: טווח הנסיעה המרבי של 100 ק"מ לטעינה אחת, ועלות הטעינה (משקע ביתי סטנדרטי 220V) למרחק זה עומדת על כ-6 שקלים בלבד.

הרכב החשמלי של איחוד הצלה / צילום: מקסימדיה
 הרכב החשמלי של איחוד הצלה / צילום: מקסימדיה

מותג הרכב מרחיב כעת את פעילותו בישראל בהשקעה כוללת של מעל למיליון שקל.

"איחוד הצלה" מצטרף למגוון חברות ישראליות שכבר רכשו את הרכב החדש, ביניהן: שופרסל, רשת חנויות הנוחות AM:PM, גופים רבים בתעשייה הביטחונית והאווירית, ועיריות רבות בהן דימונה, כרמיאל ועפולה.

תחבורה ציבורית בהתאמה אישית

אפליקציית הניווט בתחבורה ציבורית ושיתופית, Moovit (מוביט) וג'וינט-ישראל מעבר למגבלות (שותפות של ממשלת ישראל, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן) הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו מוביט תפתח פיצ'רים שיסייעו להתאמה אישית של מגוון אפשרויות שימוש בתחבורה ציבורית לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לצרכיהם האישיים. בסופו של תהליך הפיתוח ישולבו באפליקציה פיצ'רים שונים המתאימים אפשרויות בנסיעה לפרופיל אישי וצרכי האדם עם המוגבלות.

במקביל, ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות פועלת מול חברות תחבורה נוספות ומול משרד התחבורה להרחיב את מגוון האפשרויות התחבורתיות עבור אנשים עם מגבלות בישראל, וכן לשפר משמעותית את הנגישות של השירותים הקיימים. בימים אלו פועל הארגון לפיתוח הכשרות לנהגי מוניות שיוכלו להתאים את נסיעתם לסוגי מוגבלויות שונים.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות יסייע גם לבנות מערך נתונים מסודר שיוכל לשמש את ארגון הג'וינט ואת משרדי הממשלה העוסקים בכך, על מנת להכיר את נתוני האמת של שימוש אנשים עם מוגבלויות בתחבורה הציבורית, לייעל ולטייב אותו באופן מתמיד.

חדשות טובות

"מתלבשות על זה", בזאר המעצבות והמעצבים של מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב יתקיים ב-17-18.12 בביתן 11 באקספו ת"א. מעל 700 מהמעצבות, המעצבים והמותגים המובילים בישראל התגייסו ותרמו עשרות אלפי פריטים, בהם בגדי נשים, גברים וילדים, שמלות כלה, נעליים, תיקים, תכשיטים, אקססוריז, כלי בית, ספרים ומזון, שיוצעו במחירים אקטרקטיביים לציבור הרחב. כל הכנסות היריד יהיו קודש לפעילות מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.