התשלום באת'ריום: טקטונה משיקה מערכת בינה מלאכותית ליצירת NFT

חברת הנכסים הדיגיטליים והבלוקצ'יין השיקה פלטפורמת AI שתאפשר ליצור יצירות אומנות ולהטביע אותן כ-NFT • יו"ר טקטונה יריב גילת: "נאפשר לכל אדם ליצור את האמנות שמשקפת אותו" • המניה מזנקת בת"א

יצירת NFT / צילום: Shutterstock
יצירת NFT / צילום: Shutterstock

חברת הנכסים הדיגיטליים ובלוקצ'יין טקטונה  מזנקת בבורסה המקומית לאחר שהודיעה שתחל לשווק ולמכור פריטי NFT בהתאמה אישית, באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית שפיתחה. הפלטפורמה תאפשר ליצור יצירות אמנות ולהטביע אותן כ-NFT, שאז יהיה אפשר למכור בכל פלטפורמה למכירת נכסים דיגיטליים.

החברה, שעד חודש יולי האחרון נקראה "וויטסמוק תוכנה", דיווחה על השלמת כניסתה לעולם ה-NFT ועל השקת מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שתהיה הבסיס לפרויקט ה-NFT הראשון שלה. טקטונה תשווק ותמכור מוצרי NFT מותאמים אישית באמצעות הפלטפורמה החדשה שלה Bored Company, שלטענתה "מהווה את השתקפותה של החברה ב-MetaVerse".

מערכת ה-AI מאפשרת למשתמשים, באמצעות מילות מפתח שהם קובעים ולאחר תשלום חד פעמי, ליצור יצירות אמנות דיגיטלית שהם יכולים להטביע (mint) כ-NFT. ניתן לשנות את היצירה (תמורת תשלום נוסף) ולהטביע אותה כיצירה חדשה. לאחר כל הטבעת מוצר, רשאי המשתמש למכור את היצירה במגוון פלטפורמות למסחר בנכסים דיגיטליים, לרבות פלטפורמת Open Sea, הפלטפורמה המובילה בעולם למסחר ב-NFT.

טקטונה עתידה לייצר הכנסות הן מתשלומים עבור יצירת תכני ה-NFT, הן מתשלומים בעבור שינויים שיבצעו ביצירות והן מתמלוגים ממכירתן בשוק המשני. טקטונה מעריכה כי המכירות הראשוניות יחלו במהלך השבועות הקרובים וכי כל התשלומים יתבצעו במטבע האת'ריום.

יו"ר טקטונה יריב גילת אמר כי כניסת החברה לעולמות התוכן של ה-NFT "תאפשר לכל אדם ליצור את האמנות שמשקפת אותו". המנכ"ל יוסי ברנע הוסיף כי "הטכנולוגיה יוצקת תוכן חדשני מבוסס בינה מלאכותית בעולם ה-NFT".

מהומה סביב ה-NFT של טרנטינו

NFT (Non Fungible Tokens) הם פריטים דיגיטליים ייחודים שמיוצרים על הבלוקצ'יין (בעיקר אית'ריום), על מנת לייצג פריטים עם מאפיינים אקסקלוסיביים כגון שירים, תמונות, סרטונים, אומנות מיוצרת-מחשב, פריטי אספנות, מפתחות גישה דיגיטליים ועוד. בטקטונה מעריכים שהיקף המכירות בתחום ה-NFT (נכון לאוגוסט האחרון) עומד על כ-3.48 מיליארד דולר. בין מותגי העל אשר שהשיקו NFT ניתן למצוא את קוקה קולה, ליגת ה-NBA, הכדורגלן ליאו מסי ועוד. מחירי הפריטים יכולים להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

בתחילת נובמבר הודיע הבמאי קוונטין טרנטינו שיימכור שבעה אסימוני NFT במהלך דצמבר, שיכילו קטעים סודיים מהתסריט של "ספרות זולה" וכן מספר סודות בקשר לסרט. מספר ימים לאחר הפרסום שלחה חברת מירמקס מכתב התראה לטרנטינו, ולאחר מכן גם כתב תביעה. מירמקס טענה שבחוזה משנת 1993 העביר לה טרנטינו את כל הזכויות בסרט ובכלל זה הזכות להפיץ אותו בכל מדיה קיימת או שתהיה קיימת בעתיד.

גם מקדונלד'ס  הצטרפה לטרנד ה-NFT בחודש שעבר, והציעה NFT רשמי למנת המק-ריב שלה, לכבוד חגיגות ה-40 למנה.