המניה זינקה 330% מהשפל והאחים חג'ג' מוכרים מניות ב-45 מיליון שקל

צחי ועידו חג'ג' מכרו נתח של 3.5% מהחזקתם בחברת חג'ג' נדל"ן • המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 24 שקלים, דומה לערכה בשוק אחרי טיפוס של כ-40% השנה - המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל

האחים צחי ועידו חג'ג' / צילום: טל צ'יקורל
האחים צחי ועידו חג'ג' / צילום: טל צ'יקורל

האחים צחי ועידו חג'ג' מנצלים את מחירי השיא במניות ענף הנדל"ן למגורים, עם מכירת נתח של כ-3.5% מהחזקותיהם בחברת חג'ג' נדל"ן שבשליטתם, תמורת כ-45 מיליון שקל.

מדובר במכירה של כ-1.5% שביצע כל אחד מהאחים מהחזקותיו הישירות, תמורת כ-19 מיליון שקל, ובמכירה של כ-0.5% נוספים מהון החברה שבו החזיקו באמצעות חברה פרטית משותפת (עדן גאיה יזמות) תמורת כ-6 מיליון שקל.

קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן עוסקת בארגון קבוצות רכישה ונדל"ן יזמי, וגם היא כמו עמיתותיה לענף נהנית מפריחת תחום הנדל"ן בישראל, ובפרט ענף המגורים.

המכירות שביצעו כעת האחים חג'ג' נעשו מחוץ לבורסה ולפי מחיר מניה של 24 שקלים - דומה לערך המניה בשוק אחרי טיפוס של כ-40% שרשמה מתחילת השנה. טיפוס זה משלים למניה קפיצה של כ-330% מרמת השפל שקבעה בשיא המשבר בשווקים - במרץ 2020 - כך שמחירה משקף לחג'ג' נדל"ן שווי שוק נוכחי של כ-1.3 מיליארד שקל. לאחר המכירה נותר צחי חג'ג' עם החזקה של כ-35% מהון החברה, בעוד שהחזקותיו של עידו חג'ג' עומדות על כ-29% מהון החברה בשווי שוק נוכחי של כ-360 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו הכנסותיה של חג'ג' נדל"ן בכ-40% והגיעו לכ-180 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה יותר מהוכפל (כ-110%) והגיע ל-67 מיליון שקל.

על עיקר הכנסותיה של חג'ג' מתחילת השנה אחראי מהלך של מכירת נכס ברחוב איינשטיין בתל אביב, מה שסייע גם לשיפור הרווח הגולמי, נוסף על הכרה בהכנסות ממכירת זכויות למגורים בפרויקט סלמה, גם הוא בתל אביב, ועוד.

בחודש ספטמבר האחרון סיכמה חג'ג' על הסכם לשיתוף פעולה עם רשת ההוסטלים סלינה בתחום המלונאי בישראל, "בין בדרך של רכישת נכסים על-ידי החברה והשכרתם לסלינה לצורך הפעלתם כמלון, ובין בדרך של התאמת נכסים שתרכוש סלינה לצורך הפעלתם כמלון".

מדובר, ככל הידוע, בהסכם שיתוף פעולה שההשקעה בו עשויה להגיע עד לכ-580 מיליון שקל, ומאז נחתם ההסכם, הצדדים כבר סיכמו על חמש התקשרויות שונות לקידום וייזום פרויקטים של מלונאות ברחבי הארץ.