בלי מרשם רופא: המכשיר שיתחרה בוויאגרה

טכנולוגיה שנולדה בתחום האסתטיקה הרפואית הוסבה לטיפול באין אונות עם הבטחה: לא רק זקפה על פי דרישה, אלא ממש "הצערת" הפין

דניאל לישינסקי עם המכשיר שפיתח / צילום: שי וזדיאס הדס
דניאל לישינסקי עם המכשיר שפיתח / צילום: שי וזדיאס הדס

כשלחברה קוראים Ohh Med, אפשר להתחיל לנחש מה היא עושה. "האמת שזה התחיל מ"או מיי גוד מדיקל", מודה דניאל לישינסקי, יזם ומנכ"ל החברה. "אחר כך קיצרנו ל-Oh Med אבל זה היה תפוס, אז הוספנו H".

המוצר שפיתחה החברה הוא, כפי שמגדיר זאת לישינסקי, "חדר כושר לזקפה". "כדי שתהיה זקפה, דרושה כניסה של דם לעורקים הגמישים, ומנגד צריך שדם לא יברח מהאיבר. מה ש'נועל' את הדם בתוך האיבר הוא שכבה של קולגן ואלסטין, שעוטפת את האיבר, מעין קונדום מתחת לעור. היא מונעת מהדם שנכנס לכלי הדם לזלוג החוצה.

"מגיל 23-24 אנחנו מאבדים בכל שנה קצת מהפעילות של הקולגן. המכשיר שלנו יודע לחמם את הקולגן בלי לפגוע בשכבת העור החיצונית של הפין, ובעצם מחזיר אותו כמה שנים אחורה. לנשים יש אפשרות לטפל ברצפת האגן שלהן, ולגבר עד היום לא הייתה האפשרות המקבילה".

האם העולם זקוק לפתרון זקפה נוסף לוויאגרה?
"כדורים כמו ויאגרה גורמים לכלי הדם להרפות וכך המון דם נכנס לפין, אבל הם לא נועלים אותו בפנים. לכן ויאגרה פועלת על 75% מהגברים. מי שיש לו נזילה, הכנסת דם לא תעזור לו, זה כמו קונדום שחתכו לו את הצ'ופצ'יק בקצה.

"ובין אלה שוויאגרה יכולה לעזור להם, לא כולם יכולים לקחת בגלל לחץ דם וסוכרת. ואסור לצרוך אלכוהול תוך כדי, וצריך גם לחשב מתי לוקחים את הכדור לפני האקט. זה סיפור שלם.

"בניסוי שערכנו בבית החולים רמב"ם ב-30 מטופלים, חלקם עזבו את הכדורים, חלקם הפחיתו מינון וחלקם היו מרוצים יותר עם המינון שלקחו".

לישינסקי מונה יתרון נוסף, והוא שהטיפול אינו מחייב פנייה לרופא. "הסטטיסטיקה אומרת שלוקח שנתיים לגבר להגיע לרופא עם הבעיה, ובינתיים הוא קורא בגוגל ומזמין כל מיני אבקות קסם ומאבד זמן יקר. אנחנו נהיה המוצר הרפואי הראשון שניתן להזמין כבר בשלב הזה".

שיווק ויראלי זו בטח לא האסטרטגיה שלכם.
"זהו, שלהודות בכך שאתה זקוק לעזרה כדי להשיג ולשמר זקפה, אף אחד לא מוכן. אבל כשמדברים על 'שיפור זקפה', השיחה שונה, בעיקר בקרב גברים מגיל מסוים. כשאני מספר מה אני עושה, כולם מתנדבים לנסות".

תחושת חמימות נעימה

"המכשיר הוא כמו כנפיים ששמים בהם את האיבר, ויש פולסים של אנרגיה וחיישנים שבודקים את התגובה החשמלית של הרקמות ואת הטמפרטורה, כדי לוודא בטיחות. התחושה היא של חמימות נעימה. יש לנו קליינטים שמאוד משתעשעים ונהנים מזה", אומר לישינסקי.

"פרוטוקול הטיפול הוא שלוש פעמים בשבוע למשך חודש ואז עוד פעם-פעמיים בשבוע, או כל אחד איך שהוא מרגיש. בניסוי ברמב"ם ראינו שאחרי חודשיים של טיפול, 89% דיווחו על תועלת, והתוצאה נשמרת במשך שישה חודשים".

השלב הבא הוא ניסוי גדול יותר בפלורידה, הפעם עם קבוצת ביקורת, בתיאום עם ה-FDA. בישראל המוצר מאושר לשיווק כמכשיר רפואי ללא מרשם. ההשקה צפויה בפברואר, ובינתיים נרשמות הזמנות מוקדמות.

מפעל הייצור הוקם בטבריה, ולא במקרה, מבהיר לישינסקי. "כל הייצור ייעשה בארץ, כולל הפלסטיק, במפעל בשם מדימור, שאנחנו בעצם יושבים אצלו. אני מקווה שזה יהיה המפעל הראשון בין כמה מפעלים".

"פרויקט לטובת האנושות"

לישינסקי היה גם המייסד ולתקופה המדען הראשי של חברת אנדימד שנסחרת היום בבורסה בתל אביב לפי שווי של 76 מיליון שקל. אנדימד פיתחה טכנולוגיה לחימום השכבה הפנימית של עור הפנים, כדי לעודד חידוש של סיבי קולגן וליצור מראה מוצק יותר של העור. "חימום השכבה הפנימית ללא חימום השכבה החיצונית, זה בעצם מה שכל החברות בתחום רוצות לעשות", אומר לישינסקי.

מה קרה לאנדימד? ציפינו שהיא תמריא יותר מכפי שקרה בפועל.
"מה שקרה לאנדימד הוא שלא אני ניהלתי אותה. למדתי מאז את הלקח".

אחרי שעזב את אנדימד, ישב לישינסקי במלון בבייג'ין וחיפש אפליקציות נוספות למניפולציה של קולגן. "פתאום נתקלתי במאמר של מעבדות אבוט, שקישר בין טיב הקולגן לטיב הזקפה, ואמרתי וואו. הייתי בשוק. מאותו רגע התחלתי לקרוא את כל המאמרים בתחום ואז התחלתי לקבוע פגישות עם אורולוגים בארץ. שלחתי אורולוג אחד שהערכתי מאוד לקרוא על התחום, ובתוך כמה ימים הוא חזר אלי ואמר שיש על מה לדבר.

"פניתי לתעשיינים בארץ שהכירו אותי והשקיעו בשלב הסיד, למרות הסיכון העצום. בניתי את המוצר בבית ואת הרגולציה עשינו ברמב"ם. ואז הגענו למשקיע הכי טוב בארץ, קרן ארבלון, ששייכת לאדם ששומר על הפרטיות שלו אבל המטרה שלו היא לא כסף אלא אידיאולוגיה, והפרויקט שלנו הוא פרויקט לטובת האנושות מבחינתו".

לדברי לישינסקי, הוא הקים את ohh Med כחברה ראשונה מתוך קבוצה של חברות שתשתמש בטכנולוגיה של שיקום קולגן בתחומים שונים.

Ohh Med

תחום פעילות: שיקום שכבת הקולגן בפין כדי לשפר זקפה

היסטוריה: החברה הוקמה ב-2018 על ידי דניאל לישינסקי. היום המוצר מאושר לשיווק בישראל ועומד לפני ניסוי FDA

נתונים: בחברה הושקעו פחות מ-10 מיליון דולר על ידי משקיעים פרטיים, בעיקר תעשיינים מהצפון, וקרן ארבלון