ביידן מזהיר את פוטין שפלישה לאוקראינה עשויה להיתקל בתגובה כלכלית חריפה

הנשיא האמריקאי חוזר על תמיכתו בריבונות אוקראינה ושלמותה הטריטוריאלית

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר את הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין שארה"ב ובנות בריתה יגיבו להסלמה צבאית באוקראינה בסדרת פעולות, כולל צעדים כלכליים חזקים, חיזוק ההגנות על אוקראינה וביצור התמיכה האמריקאית במדינות המזרח אירופאיות, צעדים שהמדינות המערביות שיש ביניהן בריתות נוקטות כדי למנוע חידוש של הסכסוך במזרח אירופה.

במשך יותר משעתיים ביום שלישי, המנהיגים ערכו שיחת ווידאו לטיפול במה שארה"ב הגדירה כתנועת כוחות צבאיים גדולה ובלתי רגילה בגבול הרוסי ליד אוקראינה בשבועות האחרונים.

נשיא ארה"ב חזר על תמיכתו בריבונות האוקראינית ושלמותה הטריטוריאלית ודחק במקבילו הרוסי לחזור לשיחות דיפלומטיות דרך פרוטוקול מינסק, כך אמר יועץ הביטחון הלאומי ג'ייק סליבאן לאחר השיחה. שני המנהיגים דנו גם ביציבות האסטרטגית, בתוכנות רוגלה ובאיראן והורו לאנשי סגל בשתי המדינות להמשיך בדיונים בעקבות השיחה.

סאליבן תיאר את השיחה כישירה ופשוטה והוסיף שהיה בה "הרבה תן וקח. לא היו נפנופי אצבע. אבל הנשיא היה ברור לגמרי בשאלה איפה ארה"ב עומדת בכל הנושאים האלה".

ביידן אמר למקבילו הרוסי שארה"ב מתכוננת לספק הגנות נוספות לאוקראינה במקרה שהריבונות שלה תופר, כך אמר סאליבן. הוא הזהיר גם מפני הפוטנציאל של הוספת חיילים ויכולות למדינות החברות בברית הצפון אטלנטית, נאט"ו.

הקרמלין אפיין את השיחות כ"כנות וענייניות".

בקרמלין אמרו שהשיחות התמקדו במשבר באוקראינה ובהיעדר התקדמות על יישום הסכמי מינסק מ-2015, שאמורות להיות הבסיס להסכם שלום, ואמרו שהנשיא הרוסי "ביטא דאגה רצינית לגבי ההתנהגות המתגרה של קייב נגד מחוז דונבאס".