מצטרפת לחגיגה: ויזה תציע ללקוחותיה שירותי ייעוץ לשוק הקריפטו

קבוצת ויזה מנסה לצמוח מעבר לשוק כרטיסי האשראי המסורתי, בעקבות התחרות המתפתחת בשוק. עכשיו היא משיקה שירות יעוץ בעולמות הקריפטו ללקוחות העסקיים שלה

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock

במטרה להנגיש להמונים את בשורת הקריפטו - קבוצת ויזה , ענקית כרטיסי האשראי, מקימה שירות ייעוץ ייחודי ללקוחות שלה. השירות יציע ייעוץ למוסדות פיננסיים, לקמעוניים ולשאר הענפים המסחריים בכל תחומי הקריפטו הנפוצים. ויזה פרסמה שהבנק האמריקאי UMB נמנה כבר על לקוחות שירות הייעוץ שלה.

הצעד מסמן את הניסיון של ויזה להיכנס לעומק של שוק הקריפטו הפורח. ויזה מפרסמת שבשנה האחרונה היא עיבדה, דרך המסלקות שלה, עסקאות בנפח של 3.5 מיליארד דולר במטבעות דיגיטליים, באמצעות כרטיסים ייחודים מקושרי קריפטו. לפי הנתונים של הקבוצה, ישנם מיליוני ולעיתים אף עשרות מיליוני משתמשים בפלטפורמה.

במקביל, ויזה מפתחת מוצרים שיתאימו לשימוש במטבעות דיגיטליים "יציבים" - הצמודים בערכם למטבעות פיאט רגילים, כמו הדולר או האירו, כמו גם מטבעות דיגיטליים שמונפקים על ידי בנקים מרכזיים בעולם.

סקר תומך שפרסמה ויזה, שסקר יותר מ-6,000 משתמשים ברחבי העולם, העלה ש-94% מהנשאלים השיבו שיש להם רמה מסוימת של מודעות לקריפטו, ושליש מהם השתמש במטבעות דיגיטליים, להשקעה או לתשלום.

עם השקת שירות הייעוץ, ויזה מקווה שיותר אנשים יאמצו את השימוש במטבעות דיגיטליים. בדומה למאסטרקארד המתחרה, גם ויזה רואה בשוק הקריפטו הזדמנות לצמיחה עסקית אפשרית, מעבר לפעילות הקבועה שלה בשוק כרטיסי האשראי. שתי חברות האשראי הענקיות פוגשות בשנים האחרונות עוד ועוד מתחרים, שפועלים בסביבה הדיגיטלית של המסחר, וטרנדים כמו בנקאות פתוחה - שנועדה להגביר תחרות באמצעות שקיפות - מאיימים לשבש את המודלים העסקיים שאיתם עבדו עד כה.

בנוסף, בתקופה האחרונה ויזה נמצאת תחת לחצים מקבילים מכיוון חברות טכנולוגיה גדולות. אמזון, למשל, הודיעה בחודש שעבר שתפסיק לאפשר את השימוש בכרטיסי האשראי של ויזה בבריטניה, בשל העמלות הגבוהות שהיא גובה, וגם אוסטרליה נקטה צעדים דומים.